Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flueinvasjon om vinteren kun i soverommet. Ikke hyggelig akkurat.

Anbefalte innlegg

Det er vinter og fler kundegrader der jeg bor.

Må lufte ut hele dagen med begge vindene åpne for at ikke fluene pipler frem.

Merkelig de er i alle størrelser alt fra store til små.

Har sett at det er noe guffe i vindusprekkene (altså i karmen der det er naturlig spor (brunrødaktig kliss, kanskje det er egg, men jeg trodde ikke det klektes hele tiden)?

Når jeg lukker vindene og rommet får varmet seg litt opp så pipler fluene frem. Tror rekorden etter noen få timer var 20-30 fluer.

Hva skal jeg gjøre?

Det er ikke noe særlig å sove under 2 dyner med stilongs ullsokker og lue hver natt

SCENARIO:

- Døren til soverommet er alltid lukket

- Det er ikke særlig med fluer ellers i huset på det varme badet bare en flue av og til så det er merkelig

- Fluene kommer frem når temperature går opp på soverommet (når jeg lufter mindre), men det har overhode ikke vært tiløpt til temperaturer over 16 grader i soverommet i vinter

- Flutene er i alle størrelser fra små til store....
- Fluene flyr da ut av de vid åpne vinduene på dagtid, men om jeg drister meg til å delvis lukke vinduene om natten kommer de frem igjen.

Gjerne noen råd :-O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt samme problem, fluene oppholder seg i sprekker og kanaler i vinduskarmene. Når vinduene åpnes så drøsser de ut.

Jeg tok luftkompressoren og gikk over vinduskarmen, fikk blåst rent. Trornok det var hundrevis av fluer som ble blåst ut i vinterkulden.

Ja det stemmer, det er mange i sprekkene der i vinduskarmen.

Hvordan type luftkompressor brukte du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...