javellneivell Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Jeg har bygget en pc og har to stk SATA HDD à 1 TBJeg skal bruke maskinen som lagring og avspilling av musikk og videoHar Raid da noen hensikt for meg.Må jeg i tillegg ha en disk kun for os og de to overnevnte i RAID konfigurasjon ( totalt 3 HDD )mvh Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Hvilken type RAID tenker du på, hastighet eller sikkerhet? Vil uansett ikke tro det har noen hensikt. Lenke til kommentar
Timber! Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Jeg har bygget en pc og har to stk SATA HDD à 1 TB Hvis du må spørre, så er svaret nei. For å gjøre det enkelt så hadde jeg da bare puttet OS'et på en partisjon på ene disken, og laget en swap-partisjon (rundt 16 GiB) for pagefile på andre disken. I tillegg hadde jeg laget en backup-partisjon som ikke ble mounta til en stasjonsbokstav, hvor jeg tok backup av operativsystemet. Resten kan du egentlig gjøre hva du vil med, up to you. Lenke til kommentar
javellneivell Skrevet 11. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2016 Jeg har bygget en pc og har to stk SATA HDD à 1 TB Hvis du må spørre, så er svaret nei. For å gjøre det enkelt så hadde jeg da bare puttet OS'et på en partisjon på ene disken, og laget en swap-partisjon (rundt 16 GiB) for pagefile på andre disken. I tillegg hadde jeg laget en backup-partisjon som ikke ble mounta til en stasjonsbokstav, hvor jeg tok backup av operativsystemet. Resten kan du egentlig gjøre hva du vil med, up to you. Var som jeg trodde selv men ser ikke hensikten med Swap partisjon heller. Hvordan lager jeg en partisjon som ikke er mounta som du kaller det. Lenke til kommentar
Timber! Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Var som jeg trodde selv men ser ikke hensikten med Swap partisjon heller. Hvordan lager jeg en partisjon som ikke er mounta som du kaller det. pagefile.sys og hibernate.sys er filer som legges på der swap skal være. Kjekt å ha, men ikke et krav nei. En partisjon kan settes til å ikke få en stasjonsbokstav, i diskbehandling under administrative verktøy. Fordelen er da at du kan mounte den til eksempelvis c:\mnt\backup, så slipper du at stasjonsbokstaven for en ren backup-partisjon havner i explorer-treet hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå