Gå til innhold

Er NSB noe av det verste man kan reise med?

Gjest

Anbefalte innlegg

Reiser til tider lengre strekninger med tog, og har gjort det i flere år. Grunnene til at jeg tar tog er fordi det ofte er ledig og jeg har ikke fått reise notis i forveien, slik at jeg kan planlegge med fly istedet.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har vært fornøyd med hva NSB leverer.

Jeg har opplevd ofte forsinkelser, bråk og støy som skyldes "design feil", direkte uhøflige konduktører som ikke vil yte service for kunde. Prisene er uhorvelig dyre relativt sett. "Internett" tilbudet er en stor latterlig vits. Og stakkars jævelen som må kjøpe mat på toget. Du vet sånn typisk Seven Eleven pizza kvalitet? Forestill deg noe som er 3 ganger dyrere, 3 ganger mindre porsjon og 3 ganger mer forjævlig å spise. 

Og det ønskes at folk tar mer tog? HAHA! 

NSB kan faen meg brenne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pendler daglig, og bortsett fra forsinkelser er jeg tålelig fornøyd. Hva slags service mener du konduktørene skal yte? Jeg er bare nysgjerrig.

Jeg har ikke opplevd noe bråk og støy, men vet jo at lokaltogene ofte er helt annerledes enn de "noe" eldre togene som brukes for lengre distanser.

Når det gjelder kjøp av billett opplever jeg personlig at det er smertefritt å kjøpe fra både app og internett.

Maten har du helt sikker rett i er dårlig. Det har jeg ingen tvil om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du reist rundt i verden? NSB er betydelig bedre enn disse selskapene. Du gjør akkurat det nordmenn er best til å gjøre, nemlig å syte!

Har det, og NSB er klart verst.

Men klart, sammenligner du med skit land som India, så er jo NSB klart bedre

Lenke til kommentar

Har du reist rundt i verden? NSB er betydelig bedre enn disse selskapene. Du gjør akkurat det nordmenn er best til å gjøre, nemlig å syte!

Da får du reise til India og leve godt der!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Da får du reise til India og leve godt der!

For en idiotisk kommentar. Skjønner ikke helt hvorfor du og dine likesinnede kommer med slike utsagn til daglig. Forklar?

Lenke til kommentar

Jeg er også møkka lei NSB! :grumpy:
Reiser med NSB over lengre strekninger 10-12 ganger årlig, og det er flere år siden jeg har opplevd en problemfri reise. Forsinkelser er gjengangeren, men også håpløs avvikling av buss for tog, konduktører som på magisk vis mangler, venting på spøkelsestog ved krysningsspor, osv, osv.

Fullt inneforstått med at NSB ikke kan skyldes for feil på infrastrukturen. Men de kan skyldes for rutinesvikt eller mangel på rutiner ved avvik, feilinformasjon, manglende bemanning og frekk oppførsel fra kundebehandlere/konduktører.

Som kunde forholder man seg til NSB som den profesjonelle part, og det er likegyldig for kunden hvem som har skylden. NSB må rydde opp, og så kjøre eventuell regress mot Jernbaneverket i etterkant.

Til julens hjemreise blir det dieselbrennende leiebil. Litt dyrere, men langt mer forutsigbart. #reiskollektivt

Heier på jernbanereformen, og gleder med konkurranseutsatt drift fra 2018. Det kan ikke bli dårligere enn i dag!

Lenke til kommentar

De nyeste togsettene er helt nydelige. Kanskje litt harde seter, men det er sjelden man tar tog mer enn 2-3 timer, så det går nå greit. Lyst, luftig, god plass, passe temperatur og stillegående.

Jeg heier på tog, på NSB, og er skeptisk til reformen. Fordi jo, det kan bli verre. Spør en brite. Eller en svenske.

Jernbanens største problem er infrastrukturen, og da spiller det ingen rolle om det er NSB eller et annet selskap som kjører. Når lyset er rødt står alt uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Enkelt å kjøpe billetter på app. Men får da ikke kvittering så får ikke igjen for billettene, da må man kjøpe i automat. Eller tar jeg feil?

Konduktørene er hyggelige de. Men jeg krever ikke noe av dem da.

Maten virker ikkeeksisterende, kjøp med noe fra Narvesen før du går på toget. NSB reklamerer på høyttalerne i toget for middagsretter men hver gang jeg er i spisevognen ser jeg bare noen heslige kanelboller som smaker vondt og når man blir klissete på fingrene av dem kan man banne på at det er tomt for vann i springen. Hvor de gjemmer og tilbereder middagsmaten er en gåte.

Nå fikk jeg høre at man må logge inn med passord/bruker på NSB nettet igjen (og det funket aldri før!), etter et par år med fri bruk. Sjekker om det stemmer neste gang jeg reiser med toget.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Når du kjøper billett i app får du kvittering på mail.

Hmmm... har alltid fått beskjed om at den ikke er en skikkelig kvittering ifølge økonomiavdeling.

Lenke til kommentar

NSB var bedre før, før NPM-mafiaen fikk lov å endre ting etter sin ideologi. Men er fortsatt rimelig fornøyd.

Heier på jernbanereformen, og gleder med konkurranseutsatt drift fra 2018. Det kan ikke bli dårligere enn i dag!

Det kan definitivt bli mye verre og det kommer det antakelig til å bli også, jamnfør denne artikkelen.

"70 prosent av svenskene er nå for å gjeninnføre offentlig monopol på jernbanen."

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...