Gå til innhold

Tips til reisemål i februar, med sol og varme?

Ferietur

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg får et halvår i vente med mye lesing og føler jeg kunne hatt godt av å motivere meg selv med en uke eller to der jeg kan slappe av i en strandstol, lese litt, bade og nyte varmen. I tillegg kunne jeg godt tenke meg å leie en bil å kjøre litt rundt og kanskje gå litt turer om det er noe spennende å se på. Jeg tenker i utgangspunktet februar, men er litt fleksibel.

Begrensningene er som for de fleste studenter økonomi, jeg har ikke 30.000 å brenne av, så det må bli noe billig. Jeg tenker heller ikke 3 ukers tur, så Australia, Thailand eller lignende er utelukket.

Turen blir sammen med kjæresten, så noe "skummelt", eller noe som bare høres skummelt får jeg ikke henne med på. Midtøsten er f.eks. helt utelukket for henne.

Det jeg har tenkt til nå er Kanariøyene og Kapp Verde. Følgende vurderingen har jeg gjort til nå:

Kanariøyene

+ Godt klima med ok temperaturer

+ Spennende utfluktsmål

+ Mange valg

+ Billig

+ Trygt

- Ikke veldig varmt badevann i februar

Kapp Verde

+ Godt og varmt
+ Småeksotisk(?)

- Påstått kjedelig(?)
- Flatt og mye vind
- Lite hyggelige byer?

Så spørsmålene er egentlig: Er Kapp Verde et godt reisemål? Hvilken av Kanariøyene bør jeg velge om jeg skal reise dit? Noen formeningen om det ene reisemålet kontra det andre? Eller har dere eventuelt noen andre alternative reisemål som oppfyller de kriterier jeg har nevnt ovenfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slår ert slag for Sør Afrika, fly t/r ca 7k pr snute, med 15k til å bo og ha leiebil går det  fint.

Cape Town, mye å se på, bo litt utenfor byen så er det billing. F.eks Blouberstrand.

Mossel Bay, lenger øst oppover Gardenroute, mindre sted, flott klima, fine strender. George er nærmeste by, størrelse med Stavanger. Mange normenn der

Port Elizabeth, enda lengre østover. fin by, fin strand safariparker etc.

Lenke til kommentar

Madeira er spennende, men kjøligere enn Kanari-øyene og lite med strender.

Kapp verde er varmere enn Kanariøyene, men ikke regn med å få brukt sjøen så mye. Stranden var sperret pga. bølger og strøm hele uken jeg var der. Det var et dykkesenter med hotellkomplekset jeg bodde på, da jeg spurte sa de det var mange måneder siden sist de hadde kunne ta med turister ut. En (fly)tur inn til hovedstaden er jo greit å få med seg, men ingen uunværlighet. Ellers er det sand og lite å se og gjøre utenfor de digre hotellene.

Aqaba i Jordan burde være trygt selv om det vel kan kalles for midtøsten. Bra vann og utflukter i verdensklasse. Du ser sikkert noe billigere til Egypt, men styr unna.

Finner du noe billig til sørast-asia, karibien eller Maldivene (som faktisk kan fåes billig nå) så er det meste der greit i februar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...