Gå til innhold

Innkjøp av LCD Skjerm

atticus

Anbefalte innlegg

Heyhey.

Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en LCD skjerm i nærmeste fremtid.

Jeg i grunn bestemt meg for 17" og at den støtter 1280x1024 (Det gjør vel de fleste)

Det er jo ikke å legge skjul på at jeg nok kommer til å spille endel fortsatt og trenger da en bra skjerm som takler det meste. Både film og spilling. DVI inngang.

Er det sånn at man vil merke veldig stor forskjell fra 16ms og 25ms ?

Prisen burde ligge rundt 4-5lapper, men kan alltids presse meg litt.

Har sett for meg noen skjermer :

iiyama 17" LCD E430-S Sølv

NEC 17" LCD, Multisync LCD1701

Hører egenltig at Samsung er av de bedre skjermene.. Ser litt rundt nå på noen webshops etter dem.

Hvis ikke noen har no andre forslag da ?

Samsung 17" LCD Syncmaster 173T

Her er en Samsung jeg virkelig begynte å sikle mye på nå..

Endret av atticus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Dette er kanskje feil måte å gjøre det på, men jeg lurte på det samme og ved å søke etter "iiyama 17" så fikk jeg to treff hvorav et relevant så nå har jeg epost varsling på tråden. Kan en sette på varsling uten å svare på en tråd?

_

Thorsan

[EDIT] litt teit får jo ikke varsel når testen kommer, det var litt teit gjort. skylde på forkjølelsen.. sorry folkens

Endret av thorsan
Lenke til kommentar

Har brukt Samsung 173T noen dager nå, og dette er et kjøp jeg ikke angrer på! Har ikke funnet noe negativt ennå, har dog ikke så mye å sammenligne med. Pivot funksjonen har jeg brukt litt i word, og det er bærre lekkert.

Spiller ikke FPS så hvordan skjermen er i den type spill aner jeg. Ikke registrert noe ghosting i andre spill (for det meste bilspill) og heller ikke i filmer.

Tidligere brukte jeg en laptop med ikke den beste skjermen, så den overgangen hadde nok litt innvirkning på førstegangsinntrykket, og inntrykket etter noen dagers bruk...

EDIT:

Kobler til med DVI kabel til den stasjonære PC`en (5m kabel var dyrt), den har også analog inngang som jeg kobler den bærbare på (i dette tilfellet var DVI klart best). Knapp på fronten som jeg velger kilde med og det fungerer som det skal.

Endret av jag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...