Gå til innhold

Hjelp til valg headsett 1000-2000

Nolimits

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Fidelio X2 på salg (som gave) etter å lest mye bra på nett og god pris.

Etter å testet headsettet litt så syns jeg lyden er veldig lav ved spilling fra iphone.

Jeg vet dette ikke er en god kilde for lyd, men person som får denne gaven bruker som regel dette.

Har selv andre headsett med mye høyere lyd.

Personen som skal få headsettet liker å spille litt høy musikk.

Vurderer nå å gå for et annet headsett med høyere lyd. Ser ikke for meg personen ønsker å bruke den dac.

Har dere noen anbefalinger?

Sett på sony mdr-aap100.
Bose QC15 på tilbud nå.

Ser flere headsett (audiotechnica) på tilbud hos cdon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nok ofre litt lydkvalitet for dette?

Det er vell derfor fidelio gjør det bra på tester? God lyd for pengene, men trenger gjerne noe annet enn iphone for å få opp lyden litt? Eller tar jeg helt feil her?

Er ingen audiofil som dere skjønner. :)

Du må nok ha en bærbar hodetelefonforsterker hvis du vil ha enda høyere volum.
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Fidelio X2 på salg (som gave) etter å lest mye bra på nett og god pris.

Etter å testet headsettet litt så syns jeg lyden er veldig lav ved spilling fra iphone.

Jeg vet dette ikke er en god kilde for lyd, men person som får denne gaven bruker som regel dette.

Har selv andre headsett med mye høyere lyd.

Personen som skal få headsettet liker å spille litt høy musikk.

Vurderer nå å gå for et annet headsett med høyere lyd. Ser ikke for meg personen ønsker å bruke den dac.

Har dere noen anbefalinger?

Sett på sony mdr-aap100.

Bose QC15 på tilbud nå.

Ser flere headsett (audiotechnica) på tilbud hos cdon.

Høyere lyd? Hvis jeg setter opp volumet med en av Dacene her hjemme, så mister jeg ørene om jeg setter de på max iallefall. Altså med X2 ;) 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja

Er de gode å ha på seg for store hoder? De jeg har nå, steelseries siberia 650 klemmer for mye på hodet mitt.

Jeg har hatt dt770pro 80 ohm siden 2005, så ja :)

Men har du et stort hode? Jeg har et meget stort hode.

Du har hatt det samme headsettet i 12 år? Det er jo faktisk ganske sykt, er det virkelig så bra kvalitet?

Lenke til kommentar

Utrolig kvalitet. Har bare skiftet puter. Har mistet de i gulvet, satt meg på det sikkert flere hundre ganger også. For meg virker de udødlige :p   Det beste med dem er at det er bra passiv demping i dem, så det stenger mye støy ute. En grunn for at mange bruker dem i studio. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...