AnonymDiskusjon Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Hei, jeg jobber deltid vedsidenav studiene. Jeg har nå vært sykemeldt i en uke, og ser på oversikten at sjefen min har fjernet de 3 vaktene jeg hadde denne uken jeg var sykmeldt. Jeg har egentlig krav på disse pengene, men er det noen lov som kan begrunne dette for meg? Anonymous poster hash: 2e9d8...ef0 Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 (endret) Hentet fra nav.no: Arbeidsgiver utbetaler sykepenger for de første 16 kalenderdagene, og skal fastsette et sykepengegrunnlag for denne perioden. Sykepengegrunnlaget er den inntekten som sykepengene blir beregnet ut fra, det vil si den gjennomsnittlige ukeinntekten din før du ble arbeidsufør, som regel de siste 4 ukene. Det spiller altså ingen rolle hva sjefen din gjør med vaktene du har planlagt. Antagelig har han fjernet de ettersom noen andre må jobbe de. Endret 9. desember 2016 av MegaMann2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2016 Hentet fra nav.no: Arbeidsgiver utbetaler sykepenger for de første 16 kalenderdagene, og skal fastsette et sykepengegrunnlag for denne perioden. Sykepengegrunnlaget er den inntekten som sykepengene blir beregnet ut fra, det vil si den gjennomsnittlige ukeinntekten din før du ble arbeidsufør, som regel de siste 4 ukene. Det spiller altså ingen rolle hva sjefen din gjør med vaktene du har planlagt. Antagelig har han fjernet de ettersom noen andre må jobbe de. Med andre ord har jeg krav på disse pengene, med hensyn til hva min gjenomsnittlønn har vært de 4 siste ukene? Anonymous poster hash: 2e9d8...ef0 Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Riktig. Det er noen unntak, feks om man jobber veldig skiftende perioder kan man bruke et lengre snitt enn 4 uker. Du kan lese alt her: https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere#chapter-3 Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Når du er sjuk har du krav på sjukepengar for vaksne som du er satt opp på. Arbeidsgivar har ikkje rett til å slette vaktene, har du kopi av at du er satt opp på vaktene eller blir det ord mot ord? Anbefaler deg å snakke med fagforeningen på din arbeidsplass slik at dei kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå