Gå til innhold

Kan dere anbefale proteinpulver til meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan garantere deg at fagfolk innen ernæring, inkludert meg selv hadde alle reagert likt. 

For å ta den villeste:

Husk å ikke innta karbohydrater etter 19:00 da all karbo inntatt etter dette tidspunktet lagres som fett. 

Med litt kritisk sans, så høres dette meget spesielt ut, synes du ikke? Det er selvsagt feil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan garantere deg at fagfolk innen ernæring, inkludert meg selv hadde alle reagert likt.

For å ta den villeste:

Husk å ikke innta karbohydrater etter 19:00 da all karbo inntatt etter dette tidspunktet lagres som fett.

Med litt kritisk sans, så høres dette meget spesielt ut, synes du ikke? Det er selvsagt feil.

Ja det han nevner der er feil. Men finner da ikke noe mer feil i det han skriver?

Lenke til kommentar

Det burde glede alle som har fulgt deg her inne å se at du har lært en del, og plukker med deg viktig og kritisk lærdom hva gjelder kosthold på din videre ferd, ihvertfall gleder det undertegnede - Alle som har oppnådd noe i det gamet her vet at kylling, brun ris og brokkoli er de tre STORE innen kosthold, og helt uunværtlig om du vil bygge masse eller komme ned på respektabel fettprosent, videre er også viktigheten av å mealpreppe dette og oppbevare det / frakte det i tupperwarebokser vel kjent, dette er teknikker og metoder som ikke kan skrytes av nok.

Jeg ville kjørt whey etter trening og kasein før leggetid, men kylling og brokkoli funker også før leggetid om du ikke har kaseinprotein tilgjengelig.

Husk å ikke innta karbohydrater etter 19:00 da all karbo inntatt etter dette tidspunktet lagres som fett. Før det kjører du brun ris til kyllingen og brokkolien som du skal spise i hvert måltid. Viktig med brun ris, all annen ris lagres som fett. Og hold deg unna hvit ris og grovt brød, dette er nono og usunt.

En bruker som skrev dette på et annet forum, stemmer dette?

Lenke til kommentar

Kanskje du skal starte med å sjekke om du får nok proteiner gjennom maten du spiser. Det er ikke vanskelig å få i seg det man trenger gjennom et normalt kosthold så sant man ikke er proff kroppsbygger.

Tror din mor er enig med meg :wee:

PS; Kylling, brokkoli og brun ris er veldig bra greier men dekker selvfølgelig ikke alt av ting kroppen trenger.

Lenke til kommentar

Kanskje du skal starte med å sjekke om du får nok proteiner gjennom maten du spiser. Det er ikke vanskelig å få i seg det man trenger gjennom et normalt kosthold så sant man ikke er proff kroppsbygger.

Tror din mor er enig med meg :wee:

PS; Kylling, brokkoli og brun ris er veldig bra greier men dekker selvfølgelig ikke alt av ting kroppen trenger.

Har også lest at for mye protein ikke er bra, de her http://www.bramat.no/kosthold/naeringsstoffer/1449-okt-kreftrisiko-av-for-mye-protein

Lenke til kommentar

Muligens et høyt inntak av protein over tid kan øke risikoen for kreft, det er ikke alt vi vet her. Det har blitt gjort mye forsøk på dyremodeller og sammenligninger på biomarkører mellom veganere og ikke-veganere. For nyremetabolisen så går det høyt inntak av protein helt fint.

En bekjent av meg skrev denne for tre år siden:

http://www.friskogfunksjonell.no/kalorirestriksjon-kreft/

Lenke til kommentar

''Viktig med brun ris, all annen ris lagres som fett'' Helt absurd.

Du nevnte også at du ville ha et maksimalt inntak på rundt 2200 kcal, du kommer ikke til å bygge noe som helst muskler hvis ikke du spiser mer enn dette. Dette er altfor lite hvis du forventer å bygge noe muskler, du bygger i muskler om ikke de får nok næringsstoffer til å bygge seg opp igjen etter en treningsøkt. Det er også viktig å få i seg godt med karbohydrater, gjennom rise, pasta etc, helst fullkorn. Det han nobro fyren sier er bare tull.

Lenke til kommentar

''Viktig med brun ris, all annen ris lagres som fett'' Helt absurd.

Du nevnte også at du ville ha et maksimalt inntak på rundt 2200 kcal, du kommer ikke til å bygge noe som helst muskler hvis ikke du spiser mer enn dette. Dette er altfor lite hvis du forventer å bygge noe muskler, du bygger i muskler om ikke de får nok næringsstoffer til å bygge seg opp igjen etter en treningsøkt. Det er også viktig å få i seg godt med karbohydrater, gjennom rise, pasta etc, helst fullkorn. Det han nobro fyren sier er bare tull.

Hvorfor er det tull?

Altså hvit mat inkludert hvit ris osv inneholder jo mye kcal og må ha en viss grense skal jeg få vekk magefettet?

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Hvis du vil at proteinpulver skal smake noenlunde greit, bland det med melk.

Selv har jeg brukt Whey Tech med jordbærsmak og jeg synes den smaker godt faktisk.

Det burde glede alle som har fulgt deg her inne å se at du har lært en del, og plukker med deg viktig og kritisk lærdom hva gjelder kosthold på din videre ferd, ihvertfall gleder det undertegnede - Alle som har oppnådd noe i det gamet her vet at kylling, brun ris og brokkoli er de tre STORE innen kosthold, og helt uunværtlig om du vil bygge masse eller komme ned på respektabel fettprosent, videre er også viktigheten av å mealpreppe dette og oppbevare det / frakte det i tupperwarebokser vel kjent, dette er teknikker og metoder som ikke kan skrytes av nok.

Jeg ville kjørt whey etter trening og kasein før leggetid, men kylling og brokkoli funker også før leggetid om du ikke har kaseinprotein tilgjengelig.

Husk å ikke innta karbohydrater etter 19:00 da all karbo inntatt etter dette tidspunktet lagres som fett. Før det kjører du brun ris til kyllingen og brokkolien som du skal spise i hvert måltid. Viktig med brun ris, all annen ris lagres som fett. Og hold deg unna hvit ris og grovt brød, dette er nono og usunt.

En bruker som skrev dette på et annet forum, stemmer dette?

Lenke til kommentar

Kylling, brun ris og brokkoli er kroppsbyggingens hellige gral. Trenger du 3000kcal for å bygge muskler skal de bestå av kylling brun ris og brokkoli. Spis det du behøver for å bygge, men la kylling brun ris og brokkoli være fundamentet i ditt kosthold. Vær tro mot din kylling Brun ris og brokkoli, og når tiden er inne for en deff tilpass kcalnivået deretter, men bytt ikke ut kylling brun ris og brokkoli.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvor du vil.

En person som får i seg nok protein og kcal vil bygge like mye muskler om det ikke spises kylling, brokkoli og brun ris.

Fremmheve enkelte matvarer sånn er helt på trynet.

Fordi? Det er jo ingen andre som har så sjukt bra effekt som matvarene nevnt over.

Lenke til kommentar

Det beste du kan gjøre er å late som du aldri leste dette. 

Med hvit ris, paprika og laks vil du garantert på 100% samme effekt. 

Eneste grunnen for at folk kan mene X fungerer er at de faktisk spiser etter en "diett" / en plan / ett oppsett, og da faktisk spiser nok kcal. 

Lenke til kommentar

Fordi? Det er jo ingen andre som har så sjukt bra effekt som matvarene nevnt over.

Gutta mobber deg i den andre tråden av en enkelt årsak:

Du nekter å ta inn over deg informasjon og lærdom som folk bruker tid på å gi deg. De gikk lei, de også.

Selv etter å ha opplyst deg om at det der er en ren mobbetråd, fortsetter du å benytte deg av den.

Dette er årstiden for snømenn. Helt tydelig det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...