BIG1 Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Hei. Se vedlegg. Jeg skal fjerne det stygge nettverksuttaket å skifte til ny. Den gamle har bare 2pin i uttaket mens den andre har masse. Vil dette by på problemer? Kabelen gr videre til fiberselskapet i sameiet. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 9. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2016 Bilder lagt ved Lenke til kommentar
Timber! Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 (endret) Den gamle har bare 2pin i uttaket mens den andre har masse. Vil dette by på problemer? Kabelen gr videre til fiberselskapet i sameiet. Neida, hvis det bare er du som skal bruke nettverkskontakten så er det nok med en pin for strøm inn og en for strøm ut. Har sikkert vært binære pin'er fra gammelt, sånn at 2 pin er nok for en bruker, mens 4 pin er nok for 2 * 2 brukere, og 8 pin for 2 * 2 * 2 = 16 brukere. De tar høyde for at det er opp til 16 personer i et rom, da. For å ha litt å gå på. Endret 9. desember 2016 av Timber! 1 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Så lenge kabelen er cat5e, cat6, cat6a(8 ledere slik som avbildet) så fungere det helt fin. Det gamle uttaket har sikkert vært brukt til telefon, som bare trenger to ledere. Det Timber! skriver var en god latter Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 2 piner tyder på god gammel analog telefon ja. Aldri sett uttak med kun 2 pinner før, men noen fant vel ut at de sparte noen øre i produksjon ved å kutte de resterende 6. Bytte av kontakt skal gå helt fint. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 10. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2016 Den gamle har vært i bruk til fiber. Surfer fint med 250/250. Men under oppussingen skal boksen skiftes ut. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Jeg teller nå virkelig 8 pinner inne i den kontakten jeg! To av dem stikker litt lenger ut enn de andre, det er alt Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 10. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2016 I så fall ser de brente ut:) Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Nei de er designet slik i alle RJ-45 kontakter jeg har sett. De 6 andre ser bare mørkere ut fordi de ligger litt i skyggen. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 (endret) Den gamle har vært i bruk til fiber. Surfer fint med 250/250. Men under oppussingen skal boksen skiftes ut. Hadde den bare hatt to fungerende pins så hadde du bare kunnet bruke 2 av lederene i kabelen. Dette hadde gitt deg maksimalt 10Base-T, en ethernet standard som er på 10 Mbit. For å overføre 250 Mbit trengs det minimum 1000Base-T hvor alle 8 lederene må ha kontakt. Endret 10. desember 2016 av MegaMann2 Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 10. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2016 Nei de er designet slik i alle RJ-45 kontakter jeg har sett. De 6 andre ser bare mørkere ut fordi de ligger litt i skyggen. Ser det nå. Går litt fort i oppussingen :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå