FattigKråke Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Jeg må ha en ny bærbar datamaskin. Men jeg har alt for dårlig råd. Den datamaskinen jeg hadde tidligere, tok nylig kvelden etter syv-åtte år. Kan noen være behjelpelige med å donere f.eks. noen gavekort hos fra f.eks. CDON eller lignende nettbutikker? Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Kanskje bruktmarkedet er en god plass å lete?Der kan må få mange brukbare maskiner til en lav pris Lenke til kommentar
Timber! Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 (endret) Jeg må ha en ny bærbar datamaskin. Men jeg har alt for dårlig råd. Du får spare til en raspberry zero med wifi, medium HDMI til HDMI-konverter, og usb-forgreiner for mus og tastatur samt det du ellers måtte trenge. Sikker på at du har råd til det. EDIT: Bærbar er den også. Endret 9. desember 2016 av Timber! Lenke til kommentar
FattigKråke Skrevet 10. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2016 Kanskje bruktmarkedet er en god plass å lete? Der kan må få mange brukbare maskiner til en lav pris Problemet er at brukt elektronikk ofte kan være av en heller tvilsom kvalitet. Jeg har faktisk sett en datamaskin med lang sprekk i skjermen, bli forsøkt solgt som "pent brukt" eller i " veldig god stand" Lenke til kommentar
Timber! Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 #1stworldproblems 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Har du råd til å være så kravstor som du er egentlig? 5 Lenke til kommentar
FattigKråke Skrevet 10. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2016 Har du råd til å være så kravstor som du er egentlig? Dersom man har valget mellom å betale 1 000 kroner, for en godt bruk datamaskin - som man ikke veit hva slags tilstand er i. Eller man kan kjøpe ein splitter ny datamaskin (gjennom en eller annen nettbutikk) for nærmere 2 000 kroner. Da ville den splitter nye datamaskinen kanskje være ett langt bedre valg? I steden for å risikere problemer med å kjøpe noe brukt, fra en eller annen tilfeldig person som man ikke kjenner.. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Har du råd til å være så kravstor som du er egentlig? Dersom man har valget mellom å betale 1 000 kroner, for en godt bruk datamaskin - som man ikke veit hva slags tilstand er i. Eller man kan kjøpe ein splitter ny datamaskin (gjennom en eller annen nettbutikk) for nærmere 2 000 kroner. Da ville den splitter nye datamaskinen kanskje være ett langt bedre valg? I steden for å risikere problemer med å kjøpe noe brukt, fra en eller annen tilfeldig person som man ikke kjenner.. følg med litt her: http://m.finn.no/bap/free/search.html?category=0.93&sub_category=1.93.3215&sort=99 kommer ofte noen pcer her. Du risikerer ikke mye da, siden du ikke betaler noe. Men regn med det er gammelt Har du ikke noe du ikke bruker i boden, garagen eller loftet som du kan selge på finn? Gratis det også. Utrolig hva folk kjøper. så kjøper du deg en rimelig ny maskin. Lenke til kommentar
FattigKråke Skrevet 11. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2016 Har du råd til å være så kravstor som du er egentlig? Dersom man har valget mellom å betale 1 000 kroner, for en godt bruk datamaskin - som man ikke veit hva slags tilstand er i. Eller man kan kjøpe ein splitter ny datamaskin (gjennom en eller annen nettbutikk) for nærmere 2 000 kroner. Da ville den splitter nye datamaskinen kanskje være ett langt bedre valg? I steden for å risikere problemer med å kjøpe noe brukt, fra en eller annen tilfeldig person som man ikke kjenner.. følg med litt her: http://m.finn.no/bap/free/search.html?category=0.93&sub_category=1.93.3215&sort=99 kommer ofte noen pcer her. Du risikerer ikke mye da, siden du ikke betaler noe. Men regn med det er gammelt Har du ikke noe du ikke bruker i boden, garagen eller loftet som du kan selge på finn? Gratis det også. Utrolig hva folk kjøper. så kjøper du deg en rimelig ny maskin. Jeg har egentlig fint lite jeg kan selge. Det spørs hvor lang tid det tar, å finne noe brukbart - som forhåpentligvis ikke koster skjorten. :-( Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Har du råd til å være så kravstor som du er egentlig? Dersom man har valget mellom å betale 1 000 kroner, for en godt bruk datamaskin - som man ikke veit hva slags tilstand er i. Eller man kan kjøpe ein splitter ny datamaskin (gjennom en eller annen nettbutikk) for nærmere 2 000 kroner. Da ville den splitter nye datamaskinen kanskje være ett langt bedre valg? I steden for å risikere problemer med å kjøpe noe brukt, fra en eller annen tilfeldig person som man ikke kjenner.. følg med litt her: http://m.finn.no/bap/free/search.html?category=0.93&sub_category=1.93.3215&sort=99 kommer ofte noen pcer her. Du risikerer ikke mye da, siden du ikke betaler noe. Men regn med det er gammelt Har du ikke noe du ikke bruker i boden, garagen eller loftet som du kan selge på finn? Gratis det også. Utrolig hva folk kjøper. så kjøper du deg en rimelig ny maskin. Jeg har egentlig fint lite jeg kan selge. Det spørs hvor lang tid det tar, å finne noe brukbart - som forhåpentligvis ikke koster skjorten. :-( Hva med å betalle litt pr måned da, ja avbetaling på ny pc. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Kjøp en PC på avbetaling... Det er dyrt å være fattig. Jeg hjelper ingen lenger. Alle får klare seg selv, de som virkelig vil klare seg gjør det. Det er noe feil med hjernen til alle. Lenke til kommentar
FattigKråke Skrevet 11. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2016 Kjøp en PC på avbetaling... Det er dyrt å være fattig. Jeg hjelper ingen lenger. Alle får klare seg selv, de som virkelig vil klare seg gjør det. Det er noe feil med hjernen til alle. Men da krever kanskje nettbutikken noen kroner mer, ettersom de ikke får hele betalingen med en gang? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 (endret) Ja, det koster mer å kjøpe på avbetaling enn å betale alt på en gang. Mye mer. Derfor sier jeg at det er dyrt å være fattig. Endret 11. desember 2016 av medlem-329093 Lenke til kommentar
FattigKråke Skrevet 14. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2016 Problemet er at jeg egentlig har hatt mer enn nok store utgifter den siste tiden. Jeg trengte nye briller, etter at jeg falt på isen -og brillene fikk seg ein smell. I tillegg måtte jeg ha nye vintersko. Fordi jeg ikke kan gå utendørs med joggesko, når det er så kaldt - og masse snø overalt. I tillegg til en del andre klær... :-/ Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Dette kan umulig være seriøst ment.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Problemet er at jeg egentlig har hatt mer enn nok store utgifter den siste tiden. Jeg trengte nye briller, etter at jeg falt på isen -og brillene fikk seg ein smell. I tillegg måtte jeg ha nye vintersko. Fordi jeg ikke kan gå utendørs med joggesko, når det er så kaldt - og masse snø overalt. I tillegg til en del andre klær... :-/ I feel you Måtte kjøpe meg vinterstøvler selv pluss noen nye klær, kostet tre tusen blank for bare støvlene. Det var det eneste paret i min enorme størrelse Jeg har ikke noe bra råd å gi... Har du stasjonær datamaskin? Nettbrett? Smarttelefon? Trenger du bærbar datamaskin til skole? Lenke til kommentar
Timber! Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Jeg vil ikke at slike som deg skal ha internett og plage andre med å poste den dumme bortskjemtheten din. Lenke til kommentar
FattigKråke Skrevet 14. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2016 Problemet er at jeg egentlig har hatt mer enn nok store utgifter den siste tiden. Jeg trengte nye briller, etter at jeg falt på isen -og brillene fikk seg ein smell. I tillegg måtte jeg ha nye vintersko. Fordi jeg ikke kan gå utendørs med joggesko, når det er så kaldt - og masse snø overalt. I tillegg til en del andre klær... :-/ I feel you Måtte kjøpe meg vinterstøvler selv pluss noen nye klær, kostet tre tusen blank for bare støvlene. Det var det eneste paret i min enorme størrelse Jeg har ikke noe bra råd å gi... Har du stasjonær datamaskin? Nettbrett? Smarttelefon? Trenger du bærbar datamaskin til skole? Jeg har iallefall fått låne ett nettbrett, slik at jeg kan komme meg på internett, en stund. Men jeg har aldri hatt noen smart telefon. Bare en snart 10 år gammel nokia-mobiltelefon. Hvordan noen kan bruke fleire tusen kroner på ett par sko, skjønner jeg ikke. :-) Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) Problemet er at jeg egentlig har hatt mer enn nok store utgifter den siste tiden. Jeg trengte nye briller, etter at jeg falt på isen -og brillene fikk seg ein smell. I tillegg måtte jeg ha nye vintersko. Fordi jeg ikke kan gå utendørs med joggesko, når det er så kaldt - og masse snø overalt. I tillegg til en del andre klær... :-/ I feel you Måtte kjøpe meg vinterstøvler selv pluss noen nye klær, kostet tre tusen blank for bare støvlene. Det var det eneste paret i min enorme størrelse Jeg har ikke noe bra råd å gi... Har du stasjonær datamaskin? Nettbrett? Smarttelefon? Trenger du bærbar datamaskin til skole? Jeg har iallefall fått låne ett nettbrett, slik at jeg kan komme meg på internett, en stund. Men jeg har aldri hatt noen smart telefon. Bare en snart 10 år gammel nokia-mobiltelefon. Hvordan noen kan bruke fleire tusen kroner på ett par sko, skjønner jeg ikke. :-) Hvordan? Jeg forklarte hvordan, det var de eneste som var store nok!! Hmmm, ok, du trenger noe å komme deg på nett med ja... Jeg bruker kun å ha med meg mobiltelefon (samsung galaxy S5) på dagsturer, drar ikke rundt på PC, sekk eller nettbrett lenger. Jeg får gjort absolutt alt jeg trenger med den og et mobildeksel med bankkort, og et par øreplugger. Kan se på film jeg laster ned før reisen, under transport også. Jeg ville kjøpt en smarttelefon med stor skjerm, om du har en TV fra før, for hvis du ikke har TV vil du kanskje ha lyst til å se filmer på en eventuell datamaskin. Endret 14. desember 2016 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Her har du et Gavekort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå