morgan_kane Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 (endret) Asus MG248q VS BenQ XL2430. Hvilken er best for counter strike GO? Hadde en sammenligning av skjermene fra Komplett, men ble bare rot. Er det noen som har fått testet begge 2? Går det ann å skru av freesync når jeg spiller cs go? Endret 9. desember 2016 av morgan_kane Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Asus MG248q VS BenQ XL2430. Hvilken er best for counter strike GO? Hadde en sammenligning av skjermene fra Komplett, men ble bare rot. Er det noen som har fått testet begge 2? Går det ann å skru av freesync når jeg spiller cs go? Jeg har hatt G-sync versjonen av 248Q(samme skjermen bare med g-sync). Den har forferdelig dårlig bilde, med blasse farger og farge tint, styr unna. Freesync kan skrus av ja. BenQ har veldig bra bilde overall, og dem har jeg spilt csgo med i masse år. Min soleklare anbefaling blir BenQ. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 10. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2016 Hvordan er Benq mot Viewsonic XG2401? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Hvordan er Benq mot Viewsonic XG2401?Det aner jeg virkelig ikke. Jeg har prøvd både Asus pg248Q, 278Q og 279Q. Min erfaring er at BenQ har bedre bilde overall(ja faktisk). Så jeg kan med trygghet anbefale deg benQ, det er en grunn til at verdens eliten har brukt dem og fremdeles bruker dem i feks csgo. Viewsonic har vel heller ikke mer enn 60hz, og det er krise i spill som csgo. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 10. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2016 Hvordan er Benq mot Viewsonic XG2401?Det aner jeg virkelig ikke.Jeg har prøvd både Asus pg248Q, 278Q og 279Q. Min erfaring er at BenQ har bedre bilde overall(ja faktisk). Så jeg kan med trygghet anbefale deg benQ, det er en grunn til at verdens eliten har brukt dem og fremdeles bruker dem i feks csgo. Viewsonic har vel heller ikke mer enn 60hz, og det er krise i spill som csgo. Den viewsonicen har 144Hz og freesync. Ser at den er brukt av noen proffe i cs go også. Men flesteparten bruker Benq, og det er det nok en grunn til tenker jeg og. Driv å spørr å luske så mye fordi eg vil gjøre rette investeringa Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 (endret) Hvordan er Benq mot Viewsonic XG2401?Det aner jeg virkelig ikke.Jeg har prøvd både Asus pg248Q, 278Q og 279Q. Min erfaring er at BenQ har bedre bilde overall(ja faktisk). Så jeg kan med trygghet anbefale deg benQ, det er en grunn til at verdens eliten har brukt dem og fremdeles bruker dem i feks csgo. Viewsonic har vel heller ikke mer enn 60hz, og det er krise i spill som csgo. Den viewsonicen har 144Hz og freesync. Ser at den er brukt av noen proffe i cs go også. Men flesteparten bruker Benq, og det er det nok en grunn til tenker jeg og. Driv å spørr å luske så mye fordi eg vil gjøre rette investeringa Ser den, har ikke erfaring med viewsonicen dessverre. Husk at du må ha AMD skjermkort for å utnytte freesync. Jeg har hatt BenQ i mange år, og jeg kommer til å fortsette med benQ, uten tvil. Endret 10. desember 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Det er ingenting spesielt med BenQ, de sponser mange events i likhet med andre. Panelene de bruker er lignende med Asus og flere. XL2411 som har samme panel som tilsvarende Asus mangler f.eks displayport kobling og koster noe mer. De ligger ikke i fremkant på noe, i motsetning til Asus. Derimot leverer de stødige, greie og holdbare produkter som helt sikkert holder stand. Men noe ekstraordinært er det ikke. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Det er ingenting spesielt med BenQ, de sponser mange events i likhet med andre. Panelene de bruker er lignende med Asus og flere. XL2411 som har samme panel som tilsvarende Asus mangler f.eks displayport kobling og koster noe mer. De ligger ikke i fremkant på noe, i motsetning til Asus. Derimot leverer de stødige, greie og holdbare produkter som helt sikkert holder stand. Men noe ekstraordinært er det ikke. Bildekvaliteten var helt forskjellig i forhold til Asus, så noe forskjell er det. Har benQ samme panel som 278Q? Lenke til kommentar
mna Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 2411t er mye brukt bland annet pga 1ms responstid. En god fastpaced fps skjerm betyr ikke bra farger høy oppløsning osv desverre. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Bildekvaliteten var helt forskjellig i forhold til Asus, så noe forskjell er det.Har benQ samme panel som 278Q? Nei selvsagt ikke, Asusen er totalt overlegen. XL2411 og VG248QE har samme panel. Forskjellen er at BenQ er dyrere og mangler Displayport. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 2411t er mye brukt bland annet pga 1ms responstid. En god fastpaced fps skjerm betyr ikke bra farger høy oppløsning osv desverre. Mye brukt, men ikke så mye som tilsvarende Asus. Når det gjelder skjermer kan man ikke få alt, men må velge. Derfor har de fleste flere skjermer til forskjellige bruksområder. Likevel tror jeg vi nærmer oss med f.eks min Asus ROG 165 hz, temmelig bra allround. ASUS VG248QE is the name of the most popular 144Hz gaming monitor in the world. This gaming monitor is widely used by professionals and casual players alike and is well-known in the industry. It is well-priced 144Hz monitor, although not the cheapest option out there. This monitor is well-suited first-person shooter games (FPS games) with its 144Hz refresh rate and 1ms response time, which is why many casual gamers and pro gamers use it. Of course, you can use it properly for everyday work, watching movies and just browsing the internet as well. Connection options include HDMI, DisplayPort and DVI-D. You can use either the DVI-D or DisplayPort connector to enable 144Hz on the monitor. http://www.144hzmonitors.com/other/best-cs-go-monitor-what-pro-players-use-2016/ Lenke til kommentar
mna Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 (endret) Ja er det som er problemet. Har btw 279Q rog selv å en 2411t. Edit. Men om jeg husker rett var et av argumentene til at benq gikk for kun dvi er at det ble høyere innputlag med flere tilkoblinger. Har aldri forsket noe på den påstand selv. Endret 11. desember 2016 av mna Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Bytta ut min 248 selv med rogen, har en ultrasharp 27 i tillegg, passer meg greit. Hadde jeg hatt et større bord skulle jeg kjørt 3 skjermer, hadde vært kjekt av og til, men tospann er også fantastisk. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Bildekvaliteten var helt forskjellig i forhold til Asus, så noe forskjell er det.Har benQ samme panel som 278Q?Nei selvsagt ikke, Asusen er totalt overlegen.XL2411 og VG248QE har samme panel. Forskjellen er at BenQ er dyrere og mangler Displayport. Jeg syntes ikke at 278Q var overlegen på noe som helst måte, og ikke 4000kr bedre heller. Men det er smak og behag ^^, Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Tester ga den bra hvertfall, var også første med G-sync. Jeg tipper nok du hadde blitt ganske lei deg over å levere den tilbake etter noen måneders bruk og variert spilling, et kvarter eller et par timer er ikke nok til å gjøre seg opp en mening om hvordan det er. Man merker ikke oppgradering så godt, derimot merker man ting godt når man går ned i kvalitet etter lengre tids bruk av noe bra. 9 av 10 må vel sies å være bra http://www.tek.no/artikler/test-asus-rog-swift-pg278q/161688/3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå