Gå til innhold

Mer kriminalitet i Sverige?

10 stemmer

1. 1. Har voldskriminaliteten i Sverige økt som følge av migrantbølgen?

• Ja
      10
    • Nei
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grundig statistikk, det ligger i ordet grundig. Statistikk er statistikk og grundig statistikk er da muligens grundig statistikk. Forstår ikke hvorfor man skal diskutere så simple ting. Trekker du all type statistikk i tvil?

Tror ikke du vet hva grundig er hvis du tror det innebærer å velge ut statistikk du liker og skjule statistikk du misliker. Grundig statistikk er ikke selektiv, den tar med alt. Grundige statistikere starter ikke med konklusjonen for så å velge ut de observasjonene som passer til konklusjonen. Grundige statistikere trekker konklusjonen fra observasjonene. 

Endret av Syklofanten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor er i så fall tallene du sitter på? I hvilken grad er denne konspirasjonen et problem? Du snakker som om dette er selvfølgeligheter, men du kommer jo ikke med noe på bordet etter at det blir avvist med kilder, ikke noe mer annet enn "det er bare sånn, educate yourself, de skjuler de ekte talla".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er altså enige om at det ikke finnes god statistikk på at det har forekommet en eksplosjon i kriminaliteten i Sverige og at vi heller ikke klarer å oppdrive andre gode kilder som klart viser at så har skjedd. I så måte blir det jo litt spesielt å hevde at det skal være "allmennkunnskap" eller "en selvfølgelighet" at denne eksplosive økningen har inntruffet.

Men for å svare litt på spørsmålet i åpningsinnlegget, jeg er til en viss grad villig til å ofre egne borgeres sikkerhet for å hjelpe borgere av andre land. Og nei, jeg anser ikke det som landssvik.

Endret av EternalSunshine
Lenke til kommentar

Hvor er i så fall tallene du sitter på? I hvilken grad er denne konspirasjonen et problem? Du snakker som om dette er selvfølgeligheter, men du kommer jo ikke med noe på bordet etter at det blir avvist med kilder, ikke noe mer annet enn "det er bare sånn, educate yourself, de skjuler de ekte talla".

Vi vet at svensk politi bevisst skjuler kriminalitet begått av migranter. Vi vet derfor at de reelle tallene er styggere enn de som blir lagt frem. 

Jeg har postet en Youtube-video med relevant info i denne sammenheng, hvis du er interessert i å gjøre research selv. 

Endret av Syklofanten
Lenke til kommentar

Vi er altså enige om at det ikke finnes god statistikk på at det har forekommet en eksplosjon i kriminaliteten i Sverige og at vi heller ikke klarer å oppdrive andre gode kilder som klart viser at så har skjedd. I så måte blir det jo litt spesielt å hevde at det skal være "allmennkunnskap" eller "en selvfølgelighet" at denne eksplosive økningen har inntruffet.

Siden vi vet at politiet bevisst skjuler kriminalitet begått av migranter må vi ta høyde for at denne statistikken lyver. 

Lenke til kommentar

Nei, du er heller ikke interessert i å gjøre research selv. Du er interessert i at andre skal si seg enig i de påstandende du kommer med, påstander i form av YouTube videoer som er en trend for tiden ikke bare her. Så vi "vet" ikke det du sier at vi vet.

Kan jeg i så fall finne en YouTube video som motbeviser din, så er stillingen uavgjort igjen? Er det om å gjøre å finne mest hipster/non-mainstream/indie media, og dette media er korrekt? Fordi staten og statens media ljuger?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, du er heller ikke interessert i å gjøre research selv. Du er interessert i at andre skal si seg enig i de påstandende du kommer med, påstander i form av YouTube videoer som er en trend for tiden ikke bare her. Så vi "vet" ikke det du sier at vi vet.

Kan jeg i så fall finne en YouTube video som motbeviser din, så er stillingen uavgjort igjen? Er det om å gjøre å finne mest hipster/non-mainstream/indie media, og dette media er korrekt? Fordi staten og statens media ljuger?

Jeg baserer meg på det vi vet, nemlig at svensk politi bevisst skjuler kriminalitet begått av migranter. Dette innrømmer de selv. Hvis du velger å stikke hodet i sanden for sannheten så er det ditt problem. 

Lenke til kommentar

Hvis de innrømmer det selv så er det jo ikke noe problem. Da avslører de i så fall sin egen "konspirasjon", og tallene de leverer er reelle.

Dette var visst ikke så lett. Tallene lyver siden de skjuler kriminalitet begått av migranter :)

Endret av Syklofanten
Lenke til kommentar

Jeg baserer meg på det vi vet, nemlig at svensk politi bevisst skjuler kriminalitet begått av migranter. Dette innrømmer de selv. Hvis du velger å stikke hodet i sanden for sannheten så er det ditt problem. 

At svensk politi dekker over kriminalitet begått av innvandrere og dermed farger kriminalitetstatistikken var ihvertfall ukjent for meg. Hva er årsaken til dette? Politikere som vil ha mer popularitet? Hvem kan klandres i denne påståtte komplotten som åpenbart er allmenvitenskap?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Først skjuler de, så innrømmer de. Jeg tror du bare har en formening du ønsker å forsterke.

Min mening er basert på observasjon og vitenskap. Les artikkelen :)

Leste kjapt gjennom, men ikke noe konkret å dra ut derfra egentlig. Bare flere påstander, som er enige med din konklusjon. Lite vitenskapelig. Har de politidokumenter? Har de konkrete saker som blir hysjet, annet enn vage eksempler?

Du setter jo egentlig ikke noe eksempel for at du er interessert i en debatt og fakta. I følge deg selv så er premisset for tråden at du har rett. Det er det stikk motsatte av å basere seg på observasjon og vitenskap og debatt, spesielt da du ikke kan vise til hvorfor det er så soleklart at du har rett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden vi vet at politiet bevisst skjuler kriminalitet begått av migranter må vi ta høyde for at denne statistikken lyver. 

Men dersom det er for å begrense hat og opptøyer, så er det jo ikke ensbetydende med at politi i Sverige er korrupte og driver en omfattende lyvekampanje for det om.

Lenke til kommentar

Men dersom det er for å begrense hat og opptøyer, så er det jo ikke ensbetydende med at politi i Sverige er korrupte og driver en omfattende lyvekampanje for det om.

Dersom man skjuler fakta for å begrense hat så er det fortsatt skjuling av fakta :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...