Gå til innhold

Mer kriminalitet i Sverige?

10 stemmer

1. 1. Har voldskriminaliteten i Sverige økt som følge av migrantbølgen?

• Ja
      10
    • Nei
      0

Anbefalte innlegg

Mulig det er en selvfølge, kjenner ikke å så godt til denne utviklingen i det siste, men da bør det være lett å dokumentere.

AtW

Ja, det er lett. Så lett at det bør regnes som allmennkunnskap. Man starter ikke en diskusjon om Liverpool - West Ham med å spørre etter dokumentasjon på at disse klubbene eksisterer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SCB, ja. Ikke akkurat en upartisk kilde :p Lytt til hva svenskene sier og observer selv hva som foregår i nabolandet vårt. Det er ingen tvil om at kriminaliteten har eksplodert. Å påstå noe annet er å stikke hodet i sanden.

Ingen tvinger deg til å delta i tråden. Hvis du ikke har fått med deg at kriminaliteten i Sverige har eksplodert så er det lov å diskutere i andre tråder i stedet. Vi kan ikke starte alle diskusjoner fra scratch. Man må kunne ha visse krav til forkunnskaper. Det blir som om jeg går inn i kamptråden for Liverpool - West Ham og spør etter kilde på at Liverpool FC eksisterer.

Bare som en liten opplysning: Når man nekter å opplyse kilder på spesielt viktige utsagn, ødelegges samtidig premisset for en debatt. Uten at premisset for debatten er klargjort, er det omtrent like nyttig som å diskutere hva man skal gjøre med den økende kriminaliteten i eventyrland.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare som en liten opplysning: Når man nekter å opplyse kilder på spesielt viktige utsagn, ødelegges samtidig premisset for en debatt. Uten at premisset for debatten er klargjort, er det omtrent like nyttig som å diskutere hva man skal gjøre med den økende kriminaliteten i eventyrland.

Det er en kjent regel at man ikke trenger å dokumentere allmennkunnskap. Å sammenligne påstanden om kriminalitetseksplosjon i Sverige med påstander om tusser og troll er useriøst.

Endret av Syklofanten
Lenke til kommentar

Mulig det er en selvfølge, kjenner ikke å så godt til denne utviklingen i det siste, men da bør det være lett å dokumentere.

AtW

Ja, det er lett. Så lett at det bør regnes som allmennkunnskap. Man starter ikke en diskusjon om Liverpool - West Ham med å spørre etter dokumentasjon på at disse klubbene eksisterer. 

Ok, jeg kjenner ikke til utviklingen i kriminalitet i sverige i det siste, så jeg setter pris på dokumentasjon, bør være lett å oppdrive om det er så selvfølgelig.

AtW

Lenke til kommentar

Det er bare du som hevder dette er allmenkunnskap, så hvis du virkelig ønsker en debatt burde du legge frem disse kildene som er så selvsagte.

Jeg tror kriminaliteten er synkende, men vil gjerne opplyses dersom jeg tar feil. Men jeg tar selvfølgelig ikke en fremmed persons ord som sannhet.. Gi oss en kilde da?

Lenke til kommentar

AtW

Ok, jeg kjenner ikke til utviklingen i kriminalitet i sverige i det siste, så jeg setter pris på dokumentasjon, bør være lett å oppdrive om det er så selvfølgelig.

AtW

Ja, det er veldig lett. Et kjapt søk bør gi deg svarene. Igjen: Poenget med denne diskusjonen er ikke å dokumentere allmennkunnskap. Jeg har ikke noe imot den slags, men dette er ikke tråden. Kall det gjerne en tråd for viderekomne. 

Lenke til kommentar

AtW

AtW

Ja, det er veldig lett. Et kjapt søk bør gi deg svarene. Igjen: Poenget med denne diskusjonen er ikke å dokumentere allmennkunnskap. Jeg har ikke noe imot den slags, men dette er ikke tråden. Kall det gjerne en tråd for viderekomne. 

Det er postet flere kilder på at kriminialiteten er ganske jevn, og ingen på at den har eksplodert.

AtW

Lenke til kommentar

AtW

AtW

Viderekomne *hva da*?

Lenke til kommentar

AtW

AtW

Det er postet flere kilder på at kriminialiteten er ganske jevn, og ingen på at den har eksplodert.

AtW

Svensk kriminalstatistikk er ikke til å stole på. Vi vet at svensk politi bevisst unnlater å offentliggjøre kriminalitet begått av migranter. 

Lenke til kommentar

Ok, ser ut som det er ganske jevn kriminalitet.

AtW

Enig, nesten samtlige kilder jeg har lest viser liten til ingen stigning. Wiki-artikkelen viser en mindre stigning i vold, sex og mord og en nedgang i andre forbrytelser. Men artikkelen understreker også at stigningen kan skyldes antall anmeldelser, som er der mørketallene ligger. Statistikken hentes kun fra politiet, så hvordan man skal tolke statistikken blir vel en ganske svevende diskusjon. 

Lenke til kommentar

Ok, ser ut som det er ganske jevn kriminalitet.

AtW

Enig, nesten samtlige kilder jeg har lest viser liten til ingen stigning. Wiki-artikkelen viser en mindre stigning i vold, sex og mord og en nedgang i andre forbrytelser. Men artikkelen understreker også at stigningen kan skyldes antall anmeldelser, som er der mørketallene ligger. Statistikken hentes kun fra politiet, så hvordan man skal tolke statistikken blir vel en ganske svevende diskusjon. 

Vi kan ikke stole på statistikk i denne saken, for vi vet at svensk politi bevisst skjuler kriminalitet begått av migranter. 

Lenke til kommentar

Det er en kjent regel at man ikke trenger å dokumentere allmennkunnskap. Å sammenligne påstanden om kriminalitetseksplosjon i Sverige med påstander om tusser og troll er useriøst.

Jeg tror du har misforstått litt når det gjelder kildekritikk.

Uansett, nå har det seg slik at det er postet kilder som motbeviser denne såkalte "allmennkunnskapen". Endrer ikke dette premisset for debatten hvis det stemmer?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vi kan ikke stole på statistikk i denne saken, for vi vet at svensk politi bevisst skjuler kriminalitet begått av migranter.

Det stemmer, jeg husker når han der ene politimannen sa at det meste av kriminalitet ble begått av utlendinger, og så måtte han ta det tilbake fordi det likte ikke media.

Og en annen ting er at mange av migrantene er mye mørkere i huden enn oss nordmenn, så hvem tror dere politiet tar først, når det er mørkt ute?

Dette er en viktig del av mørketallene, spesielt på denne årstiden!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...