Gå til innhold

Eg har ikke Xbox i dag, så skal eg kjøpe S eller uten S?

balder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vent for guds skyld i 7-8 måneder, da kommer Scorpio ut.

What? Du råder en som er på leit etter en konsoll å spille Gears of War 4 på til å vente 7-8 mnd på en high-end-versjon som kommer til å koste vesentlig mer enn nåværende, fullgode konsoller .. som i tillegg allerede har system å spille nevnt spill på ?

Rart råd ..

(Could be trolling, though..)

Lenke til kommentar

What? Du råder en som er på leit etter en konsoll å spille Gears of War 4 på til å vente 7-8 mnd på en high-end-versjon som kommer til å koste vesentlig mer enn nåværende, fullgode konsoller .. som i tillegg allerede har system å spille nevnt spill på ?

Rart råd ..

Nei, troller ikke. Men ser på det som økonomisk tilbakestående å bruke 3000kr på en konsoll som er helt irrelevant om litt over et halvt år. Scorpio blir uansett bakoverkompatibel.

Lenke til kommentar

Rart råd ..

Nei, troller ikke. Men ser på det som økonomisk tilbakestående å bruke 3000kr på en konsoll som er helt irrelevant om litt over et halvt år. Scorpio blir uansett bakoverkompatibel.

Irrelevant som 50 mill Ps4 ble etter Pro kom ut ... jøss

Lenke til kommentar

Rart råd ..

Irrelevant som 50 mill Ps4 ble etter Pro kom ut ... jøss

Vil vel heller påstå det er Pro som er irrelevant, og det kommer den i hvertfall til å bli etter Scorpio kommer ut. Uansett, det Pro er for PS4 er ikke det samme som Scorpio er for Xbox One.

Lenke til kommentar

Rart råd ..

Utdyp gjerne hvorfor dagens Xboxer blir "irrelevante" så snart scorpio lanseres.

Lenke til kommentar

Kjøpe pc for å spille et spill? Hva er det som går av folk?

Å kjøpe en konsoll bare for å spille ett spill ville jeg skjønt at du syns var tåpelig, men du vet at man kan gjøre mye mere med en pc enn det du kan med en konsoll ? Xbox One har kanskje ett "ok" utvalg av 360 spill som er bakoverkompatible, men pc har masse år. Kan fortsatt spille Max Payne fra 2001 på PCn min. Ett av spillene som er grunnen til at jeg først interesserte meg for pc gaming.

For den sags skyld kan man fortsatt spille Doom fra 1993 på pc. Det er bare en ting av mange som pc kan bedre enn konsoll og husk alle ting du ikke kan på konsoll. Hva med å redigere video, bilder, musikk etc.

Foresten, kan foresten skjønne å heller vente på en Scorpio. Den skal i teori være såppas mye sterkere. Selvfølgelig endel dyrere, men i teori verd det om du spiller mye og liker grafikk så pen som mulig. Håper å se diverse spill patchet på scorpio iallefall å kjøre 60fps som jeg allerede håpet å se kjøre i 60fps på ps4 pro.

GTA5 f.eks hadde vært bra om det hadde blidd forbedret å kunne kjørt i 60fps, selv på konsoll. Har diverse kompiser som på liv og død absolutt kun spiller på konsoll, men selv klarer jeg bare ikke lenger å spille med 30fps lenger.

Endret av Boss-Znakemaster
Lenke til kommentar

Rart råd ..

Utdyp gjerne hvorfor dagens Xboxer blir "irrelevante" så snart scorpio lanseres.

Vel, Xbox One er allerede irrelevant til en viss grad. Såpass mye mindre kraftig enn standard PS4, og langt bak når det gjelder salgstall. Den har allerede i flere år blitt nedprioritert av utviklere for PS4, så den er jo knapt konkurransedyktig i dag. Med Scorpio får du en konsoll som er langt kraftigere enn alt på markedet i dag, og Phil Spencer har vel allerede sagt at prisen ikke blir mer enn 500 dollar, men det får vi vel se på. Blir nok uansett ikke dyrere enn PS3 ved lansering, som visste seg å være rundt smertegrensen av hva folk var villige å betale.

I tillegg vet vi at Scorpio blir fullstendig bakoverkompitabel, får native 4K på spill, VR-støtte og generelt bare vil bli mye, mye kraftigere enn PS4 Pro, og i hvertfall Xbox One. Og da er spørsmålet, hvorfor skal folk plutselig kjøpe Xbox One etter Scorpio kommer ut? Hvis de ikke er villige å betale for den i dag, er de ikke noe mer villig til å betale for den når den er forbipassert fullstendig av to andre konsoller.

Lenke til kommentar

Rart råd ..

Vel, Xbox One er allerede irrelevant til en viss grad. Såpass mye mindre kraftig enn standard PS4, og langt bak når det gjelder salgstall. Den har allerede i flere år blitt nedprioritert av utviklere for PS4, så den er jo knapt konkurransedyktig i dag. Med Scorpio får du en konsoll som er langt kraftigere enn alt på markedet i dag, og Phil Spencer har vel allerede sagt at prisen ikke blir mer enn 500 dollar, men det får vi vel se på. Blir nok uansett ikke dyrere enn PS3 ved lansering, som visste seg å være rundt smertegrensen av hva folk var villige å betale.

I tillegg vet vi at Scorpio blir fullstendig bakoverkompitabel, får native 4K på spill, VR-støtte og generelt bare vil bli mye, mye kraftigere enn PS4 Pro, og i hvertfall Xbox One. Og da er spørsmålet, hvorfor skal folk plutselig kjøpe Xbox One etter Scorpio kommer ut? Hvis de ikke er villige å betale for den i dag, er de ikke noe mer villig til å betale for den når den er forbipassert fullstendig av to andre konsoller.

Nå har ikke jeg satt meg så veldig inn i Scorpio, men så lenge MS fortsetter å opprettholde støtten til Xone, og spill som blir utgitt også kommer til Xone ser jeg ikke for meg at den blir (og i følge deg; er) irrelevant.

Uansett så har vel trådstarter fått svar på spørsmålet sitt, så videre diskusjon kan kanskje flytter til kafeen eller egen tråd?

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg satt meg så veldig inn i Scorpio, men så lenge MS fortsetter å opprettholde støtten til Xone, og spill som blir utgitt også kommer til Xone ser jeg ikke for meg at den blir (og i følge deg; er) irrelevant.

Uansett så har vel trådstarter fått svar på spørsmålet sitt, så videre diskusjon kan kanskje flytter til kafeen eller egen tråd?

Det vil nok være optimistisk å forvente. Scorpio er mer å regne som en ny generasjon enn en PS4 Pro-variant.

Lenke til kommentar

Det vil nok være optimistisk å forvente. Scorpio er mer å regne som en ny generasjon enn en PS4 Pro-variant.

Hvis det stemmer, blir dette en særdeles kort generasjon for MS, noe som nok vil opprøre en del Xone-eiere.

Det at den blir dyrere enn konkurrentene og at VR og 4K er mest interessant for entusiastene enn så lenge gjør nok at den da kan få en tøff oppgave å utkonkurrere PS4 og Xone (hvis det da er målet).

Personlig finner jeg prosjekt Scorpio meget interessant og skal følge med utover neste år. At min mening gjenspeiler massene tviler jeg dog på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...