Smultring77 Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Hus a har fiber. Hus b kun bredbånd uten mulighet for fiber. Avstand luftlinje 860 meter. Sjø. Ingen hindringer i sikt. Mulig ? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Med relativt billig utstyr er dette fult ut mulig. Har selv en 4.5km link oppe å går som klarer ca 150 mbps. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 9. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2016 Ser og høres bra ut. Jeg trenger en slik løsning. Hva med refleksjon fra sjø / sol ? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Vi skyter over sjø med en relativt smal stråle, men har uansett ikke hatt noe problem med dette, selv når vi kjørte en bredere stråle. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 9. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2016 Vi skyter over sjø med en relativt smal stråle, men har uansett ikke hatt noe problem med dette, selv når vi kjørte en bredere stråle. kunne du linket til ok rimelig utstyr ? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 http://www.prisjakt.no/product.php?p=3393870 2stk av denne burde du komme langt med. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Merk deg at dette er ulovlig. Sjansen for å bli tatt er jo ikke akkurat stor, men greit å være klar over det. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 10. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2016 Merk deg at dette er ulovlig. Sjansen for å bli tatt er jo ikke akkurat stor, men greit å være klar over det. http://www.prisjakt.no/product.php?p=3393870 2stk av denne burde du komme langt med. what why ? hæ ? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 (endret) Han mener sikkert ulovlig i forhold til avtalen med ISPen. Hvis han tenker på utstyret, så tar han feil, da utstyret tar høyde for lovlig sendestyrke etter region. Endret 10. desember 2016 av kpolberg Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 10. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2016 Han mener sikkert ulovlig i forhold til avtalen med ISPen. Hvis han tenker på utstyret, så tar han feil, da utstyret tar høyde for lovlig sendestyrke etter region. men om jeg eier begge abonemmentene da? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Da eier du vel begge husene, og da er det snakk om å sende nett til utedassen... Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 11. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2016 Han mener sikkert ulovlig i forhold til avtalen med ISPen. Hvis han tenker på utstyret, så tar han feil, da utstyret tar høyde for lovlig sendestyrke etter region. Merk deg at dette er ulovlig. Sjansen for å bli tatt er jo ikke akkurat stor, men greit å være klar over det. Da eier du vel begge husene, og da er det snakk om å sende nett til utedassen... nei helt seriøst ... hvis jeg har bedriften min i et bygg de 860 meterene unna huset mitt ... ulovlig da ? Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 nei helt seriøst ... hvis jeg har bedriften min i et bygg de 860 meterene unna huset mitt ... ulovlig da ? Hvis du har et bedriftsabonnement så kan du det. Står garantert noe mot å bruke et privatabonnement til kommersielt bruk i avtalen. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 (endret) Men står det noe i avtalen om å spleise på et privatabonnement? Det later jo til at det er det TS spør om. Endret 11. desember 2016 av Carpe Dam Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Det står som regel i avtalen man inngår at abonnementet skal brukes innenfor en husholdning. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 11. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2016 det er bedriften min som får fiber, og jeg vil gjerne kunne bruke det begge steder. Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 det er bedriften min som får fiber, og jeg vil gjerne kunne bruke det begge steder. Kjør på... 1 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 11. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2016 det er bedriften min som får fiber, og jeg vil gjerne kunne bruke det begge steder. Kjør på... takk Lenke til kommentar
Rim Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Han mener sikkert ulovlig i forhold til avtalen med ISPen. Hvis han tenker på utstyret, så tar han feil, da utstyret tar høyde for lovlig sendestyrke etter region. Nei, jeg mener ift det norske lovverket. Når du setter opp en rettet antenne som skal skyte opp i mot en kilometer så overgår du (normalt sett) maksimal e.i.r.p. Det står hvor mange dBi gain antenna har, så det må regnes mot signaltapet i kabelen, men går du over 100mW/20dBm så bryter du loven. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2012-01-19-77#KAPITTEL_4 Det kan forsåvidt være avtalebrudd og da abonnementet gjelder for den husstanden abonnementet er solgt til. Da tviler jeg på at det andre punktet som er nesten 1km unna med sjø imellom er en del av den husstanden men det er da ikke ulovlig ihht lovverket men et avtalebrudd mot ISP'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå