AnonymDiskusjon Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Har fått formye dagpenger utbetalt hos nav, hvordan gjør jeg for å betale dette tilbake? Noen som har vært borti det før? Det er snakk om ca 35k. Arbeidet som vikar og måtte være i arbeid 1,5 måned før jeg fikk lønn mtp timene ble talt opp den 1 å betalt ut 25, så måtte jo ha penger denne måneden å leve på. Håper de ikke kaster meg i fengsel for dette her Anonymous poster hash: a9edf...9fa Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Kontakt din veileder. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Ta kontakt med NAV. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Jeg kan hjelpe deg med tilbakebetalingen og sørge for at det blir videreformidlet til NAV. Sender deg betalingsinfo.. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Du er fucked. Dette skjedde med mamma også, hun fikk 2x50k. Hun meldte ifra med en gang, og de sa at det får du jo såklart betale tilbake. - Men det er jo trukket skatt på hele beløpet... - Det er ikke vårt problem, vi skal ha tilbake 50000, haenfindag. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2016 Du er fucked. Dette skjedde med mamma også, hun fikk 2x50k. Hun meldte ifra med en gang, og de sa at det får du jo såklart betale tilbake. - Men det er jo trukket skatt på hele beløpet... - Det er ikke vårt problem, vi skal ha tilbake 50000, haenfindag. Riktig, tror ikke jeg har fått ut mer enn 15-16k dessverre, men men. Skal betale det tilbake, bare jeg ikke får fengsel er jeg fornøyd Anonymous poster hash: a9edf...9fa Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Norge har ikke gjeldsfengsel. Du får derimot tvangsinnkreving. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Man kommer i fengsel hvis man får for mye utbetalt fra NAV, og ikke betaler det tilbake. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2016 Regner med jeg får litt tid å betale tilbake dette beløpet, dette var bare et varsel om innkrevning så tror ikke det er bekreftet enda. Anonymous poster hash: a9edf...9fa Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Tror mamma fikk redusert utbetaling en god stund. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2016 Tror mamma fikk redusert utbetaling en god stund. Gjaldt dette dagpenger? evt hvor lenge ventet hun før hun fikk giro å greier? Anonymous poster hash: a9edf...9fa Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Nei, var aap. Mulig jeg misforsto litt, situasjonen hennes var kanskje litt annerledes. Her hadde nav gjort en feil som førte til at hun fikk for lite utbetalt ganske lenge. Da dette ble oppdaget, klarte ikke nav å bli enig med seg selv om hvor pengene skulle komme fra, så hun fikk dobbelt opp. Hun var helt uten skyld, men måtte ta støyten. Reduksjon i utbetalingene var det beste de fikk til, å få tilbake penger av skatteetaten er nærmest umulig. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 (endret) De kunne jo latt være å trekke så my skatt på neste utbetaling. Endret 8. desember 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Så fleksibel tror jeg ikke de er. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Skattetrekket får man tilbake ved neste skatteoppgjør. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Det er en mager trøst hvis du går konk i mellomtiden. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 NAV hadde aldri funnet det ut. om du hadde latt vær å poste om det Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Dette finner NAV ut av når de sammenstiller A-meldingen fra ny arbeidsgiver med dagpengeperioden din, og hvis du ikke melder fra om det før de finner det ut selv risikerer du å måtte betale tilbake beløpet med rentetillegg. Vi har ikke gjeldsfengsel i Norge, men vi har fengsel for bedrageri. Beløpsgrensen for ubetinget fengsel er imidlertid en del høyere (ca. 90k). Fra du melder fra om det tar det et sted mellom fire uker og et halvt år til du får giro i posten. 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Har du gjort alt riktig og feilen ligger hos NAV; vel så legg pengene du har fått for mye av på en konto som du ikke rører og si til NAV at så fort de ber om det skal du betale alt tilbake. Truer de med politiet kontakt advokat. Man kan ikke kaste folk i fengsel på grunn av at NAV har rotet. Da er det justismord. Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Du er fucked. Dette skjedde med mamma også, hun fikk 2x50k. Hun meldte ifra med en gang, og de sa at det får du jo såklart betale tilbake. - Men det er jo trukket skatt på hele beløpet... - Det er ikke vårt problem, vi skal ha tilbake 50000, haenfindag. Betale tilbake penger MAN IKKE HAR FÅTT!! Dette er svindel fra staten sin side. Helt riktig å betale tilbake penger man har fått men ikke skulle ha men ikket ET ØRE mer enn dette! Disse er jo allerede tilbakeført til staten. Og NAV-penger kommer fra staten. Dette bør man nekte og utfordre rettsvesenet på. Og kontakte finansdepartementet. Og stortingsrepresentanter. Jeg skal se en jævlig god forklaring på at de kan kreve ekstre tilbake til staten enn det man har fått. Disse pengene har jo ligget hos staten hele tiden og NAV er en del av staten. Det er noe i det at de største kjeltringene man finner i Norge er representanter for staten. Norge er ikke ufortjent rangert som Nordens mest korrupte land. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå