Gå til innhold

IT24.no Bygge bærbar!


:.ELD.:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sente mail til IT24.no og de sa at man får med alt av skjermkort, batteri osv... :)

Hvor lang tid tok det før de svarte på e-posten din?

Har en e-post som jeg venter svar på skjønner du.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
337-Zonic' date='01/12/2003 : 14:53'] Hvor seriøst er it24.no egentlig? Bare lurer, sier ikke at de ikke er seriøse. Men jeg kan ikke finne navn, telefonnummer, eller foretaksnummer på sidene deres.

Har sendt en mail til de hvor jeg spør etter organisasjonsnummeret deres. Poster svaret når jeg får det.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
337-Zonic,01/12/2003 : 14:53]Hvor seriøst er it24.no egentlig? Bare lurer, sier ikke at de ikke er seriøse. Men jeg kan ikke finne navn, telefonnummer, eller foretaksnummer på sidene deres.

vel bare å slå opp i brønnøysund registret.brreg.no -it24

Tror du ikke jeg har prøvd? :yes:

Men fant jeg noe... :no:

 

Den du fant er dessverre ikke den riktige, sjekk for eksempel nettsiden, stemmer ikke i det hele tatt.

 

Uansett, jeg har sendt en e-post, og venter på svar, har ventet i hele dag nå... :wallbash: Regner med at om de ikke svarer i løpet av kvelden har de ikke tenkt å svare i det hele tatt... :(

 

Bedre å krype til køys snart da... :sleep:

Sov godt... (nei, jeg legger meg ikke helt enda, men... bah, sier bare god natt :p)

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Jeg ventet en hel uke før jeg fikk svar fra dem...

 

 

 

Kanskje den nye Aopen Barebooken fra PSdata er noe for alle dere; Centrino system med Radeon 9600 skjermkort

 

koster litt over 7000kroner for barebone med BRA skjerm! SXGA+

 

Aopen Barebook 1557GL 15" SXGA+ Intel 855PM VGA Audio LAN IEEE1394 Modem 3xUSB2.0

 

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=105...lAction=details

 

sikle sikle! :thumbs:

Lenke til kommentar

dere er håpløse :)

 

sjekket it24.no

->

Domain Name................: it24.no

Organization Handle........: SKS19O-NORID

Registrar Handle...........: REG341-NORID

Legal-c Handle.............: KS946P-NORID

Tech-c Handle..............: KS946P-NORID

Zone-c Handle..............: ROLE63R-NORID

Bill-c Handle..............: KS946P-NORID

Nameserver Handle..........: DAG1H-NORID

Nameserver Handle..........: DAG2H-NORID

 

Additional information:

Created: 2003-07-11

Last updated: 2003-07-11

 

NORID Handle...............: SKS19O-NORID

Organization Name..........: SCANTRO Knut Skaar

Organization Number........: 981156013

Post Address...............: Postboks 2606 St. Hanshaugen

Postal Code................: N-0131

Postal Area................: Oslo

Country....................: Norway

Phone Number...............: +47 45417145

Fax Number.................:

Email Address..............: [email protected]

 

også sjekker man med brreg.no

 

Organisasjonsnummer: 981 156 013

Navn/Firma: SCANTRO Knut Skaar

Organisasjonsform: Enkeltmannsforetak

Forretningsadresse: Kokstadflaten 17

5257 KOKSTAD

Kommune: BERGEN

Postadresse: Postboks 78 Kokstad

5863 BERGEN

E-postadresse: -

Internettadresse: -

Telefon: 55 22 04 32

Mobil: -

Telefaks: 55 22 80 14

Registrert i Enhetsregisteret: 19.10.1999

Stiftelsesdato: -

Kontaktperson(er): Knut Skaar

 

Næringskode®: 51421 Engroshandel med klær

51422 Engroshandel med skotøy

 

Sektorkode: 790 Personlig næringsdrivende

Også registrert i: Foretaksregisteret

 

 

SÅ skomaker bli ved din lest :)

Lenke til kommentar
*nam* et kjapt overslag på en slik barebone + 1,5 GHz Centrino + 512 Mb RAM + 60 Gb HD = ca 12000. Det tror jeg er pc'en for meg! :green:

 

men den "ubekreftet" som står på lagerstatus (på pc'en) er et lite skår i gleden inntil videre...

Du trenger også OPTISK enhet og accessories kit (norsk tastatur+power kabel) i tillegg til prisen

 

1200+250 ca for de to tror jeg

Lenke til kommentar

Fikk svar, han henviste meg til å ringe han om jeg ville vite organisasjonsnummer og om jeg hadde andre spørsmål. Prøvde forøvrig å ringe Knut Skaar (han som har organisasjonsnummeret som domenet er registrert på) for å finne ut om han viste at hans org.nummer er brukt for å registrere dette domenet... "Du er kommet til et nummer, som ikke er i bruk." Fant heller ikke Scantro på Gulesider.no eller nummeret i seg selv (kanskje hemmelig -> men var ikke i bruk...!).

 

Jeg handler ikke hos it24.no i alle fall...!

Ikke før de legger ut litt mer informasjon om seg selv i alle fall...

 

Edit: Nummeret han ga meg er forøvrig heller ikke registrert på det navnet han oppgir seg ved (han fordi han signerte med et manlig navn) og det er registrert i Oslo mens bedriften som organisasjonsnummeret tilhører holder til i Bergen... ehm, ja...! Beklager eventuelle skrivefeil, skriver fort for å rekke å skrive dette før jeg drar ut og skal spise middag :) Skal undersøke mer senere i kveld, og ringer fyren senere. Og ja, jeg har kalkulert sjangsen for at han leser denne tråden.

 

Edit2: Har hatt mer kontakt med Gunnar fra it24.no Om det er i orden med han kommer hele vår dialog til å legges ut her. Om det ikke går i orden kommer jeg bare til å legge ut nøkkelinformasjon.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Ville jo vært uendelig vanskelig å bygge en bærbar pc uten at skjermkortet fulgte med. Meg vidt bekjent så selges ikke skjermkort til bærbare løse.

Faktisk gjør de visst det. Det skal i hvert fall være mulig å bytte ganske enkelt på en del Dell-maskiner. Krever en BIOS-oppdatering dog, så maskinen må ha støtte for skjermkortet...

Lenke til kommentar
Faktisk gjør de visst det. Det skal i hvert fall være mulig å bytte ganske enkelt på en del Dell-maskiner. Krever en BIOS-oppdatering dog, så maskinen må ha støtte for skjermkortet...

I visse tilfeller, så stemmer det (Dell) :thumbs: En nabo av meg fikk tilbudet om å få satt inn et mobile 9600 kort mot en pris på 1000 kroner inkl. arbeid (gjort av Dell selvfølgelig).

Lenke til kommentar

Mine meldinger er grå og hans er lilla.

Første e-post:

E-post sendt av: kjello2

Lurte på hva deres organisasjonsnummer er.

Mvh  <mitt navn>

 

Svar:

E-post sendt av: Gunnar/it24.no

Hei!

Kanskje du kan ringe meg, så kan vi opplyse om org. nr. og evt. andre ting?

Tlf: 98433670

mvh

Gunnar

it24.no

 

Svar:

E-post sendt av: kjello2

Heisann, og takk for raskt svar!

Du kan ikke eventuelt legge disse opplysningene ut på deres nettside da, slik at andre også kan sjekke at dere er en reel bedrift?

Selv tok jeg meg friheten og utførte en whois på domenet www.it24.no og:

Domain Information

 

Domain Name................: it24.no

Organization Handle........: SKS19O-NORID

Registrar Handle...........: REG341-NORID

Legal-c Handle.............: KS946P-NORID

Tech-c Handle..............: KS946P-NORID

Zone-c Handle..............: ROLE63R-NORID

Bill-c Handle..............: KS946P-NORID

Nameserver Handle..........: DAG1H-NORID

Nameserver Handle..........: DAG2H-NORID

 

Additional information:

Created: 2003-07-11

Last updated: 2003-07-11

 

NORID Handle...............: SKS19O-NORID

Organization Name..........: SCANTRO Knut Skaar

Organization Number........: 981156013

Post Address...............: Postboks 2606 St. Hanshaugen

Postal Code................: N-0131

Postal Area................: Oslo

Country....................: Norway

Phone Number...............: +47 45417145

Fax Number.................:

Email Address..............: [email protected]

 

Og om man sjekker ut enhetsregisteret som ligger fremme for alle på www.brreg.no så finner man dette:

 

Organisasjonsnummer: 981 156 013   

Navn/Firma: SCANTRO Knut Skaar   

Organisasjonsform: Enkeltmannsforetak   

Forretningsadresse: Kokstadflaten 17

5257 KOKSTAD   

Kommune: BERGEN   

Postadresse: Postboks 78 Kokstad

5863 BERGEN   

E-postadresse: -   

Internettadresse: -   

Telefon: 55 22 04 32   

Mobil: -   

Telefaks: 55 22 80 14   

Registrert i Enhetsregisteret: 19.10.1999   

Stiftelsesdato: -   

Kontaktperson(er): Knut Skaar

   

Næringskode®: 51421 Engroshandel med klær

51422 Engroshandel med skotøy

   

Sektorkode: 790 Personlig næringsdrivende   

Også registrert i: Foretaksregisteret 

Så vidt jeg ser så handler dere absolutt ikke med verken klær eller skotøy?

Derfor lurte jeg på om dere villig ville gi meg deres organisasjonsnummer, eller om jeg måtte søke selv.

Kommer antageligvis til å ringe om jeg ikke får svar i løpet av kvelden, for om den ovenstående informasjonen er feil/du sier noe annet og det stemmer likeså, vurderer jeg fortsatt å legge inn en ganske stor bestilling på de "løse" delene dere har til ECS-modellene.

Mvh  <mitt navn>

 

Svar:

E-post sendt av: Gunnar/it24.no

Heisann!

Takk ny tilbakemelding!

Firmaet som står som eier av domenet er ikke det som driver nettbutikken!

Nettbutikken drives foreløpig av org. nr.:

959623252

(Qualitech..)

Nettbutikken er nystartet, så det er ikke så mye info tilgjengelig for siste år, og det blir muligens opprettet et nytt selskap, og domenenavnet vil overføres til nytt selskap ganske snart!

mvh

it24.no

 

Svar:

E-post sendt av: kjello2

Er det i orden om jeg legger ut vår dialog på et forum slik at en del andre med disse spørsmålene også får et svar...?

 

Mvh  <mitt navn>

 

Svar:

E-post sendt av: Gunnar/it24.no

Ja, det skulle vel gå bra.

mvh

it24.no

Teksten er i sin opprinnelige stand, noen få ekstra linjeskift er lagt til i den lengst meldingen, men ingenting utenom mitt fulle navn (nei, jeg er ikke redd for psykopater med smørkniver eller noe annet teit, men fjernet det bare) er fjernet eller lagt til.

 

Prøvde å ringe bedriften som domenet er oppført på for tiden (Scantro) -> "Dette nummeret er ikke i bruk." Fant adressen bedriften skulle ligge på, men ikke bedriften selv. Søkte på Gule Sider på nettet og brukte Gule Sider på nettet til alle mine nummer-/adresseundersøkelser. Har sjekket det org.nummeret han oppgir, later til å være riktig.

 

Organisasjonsnummer: 959 623 252

Navn/Firma: QUALITECH TRADING Midtsund

Organisasjonsform: Enkeltmannsforetak

Forretningsadresse: Sofiesgate 86

0454 OSLO

Kommune: OSLO

Postadresse: -

E-postadresse: -

Internettadresse: -

Telefon: 95 74 82 45

Mobil: -

Telefaks: 22 69 75 07

Registrert i Enhetsregisteret: 20.02.1995

Stiftelsesdato: -

Kontaktperson(er): Gunnar Ådne Midtsund

 

Næringskode®: 51840 Engrosh. med datamaskiner, tilleggsuts. til datamask. samt progr.vare

 

Sektorkode: 790 Personlig næringsdrivende

Også registrert i: Foretaksregisteret

 

Enheten har reservert seg mot bruk av de registrerte opplysningene til direkte reklame.

 

Nummeret han ga meg i e-posten er til en Kristin Betsi på samme adresse som det ovenstående org.nummerets bedrift har. Det andre nummeret som, det som er reg. på bedriften tilhører en Michael M Betsi. Hm, virker rart. Finner ingen Gunnar... Vel, dere får dømme selv. Jeg tenker ikke undersøke dette noe lengre enn hit, anbefaler alle som har sine tvil angående butikken undersøke seriøsiteten selv eller velge en annen webshop. Fant forøvrig ingen Gunnar Ådne Midtsund ved å søke i Gule Sider på nettet. Hm, skuffende... Telefaksnummeret tilhører til og med en viss: Camilla Rist som bor på Vibes g 11 0356 Oslo. Hm, tror ikke jeg gidder ringe henne og høre om hun vet at noen bruker "hennes" nummer som oppgitt telefaks. Noen annen som gidder? :p

 

Jeg velger å la det være... for øyeblikket.

 

Ha en fortsatt fin onsdagskveld :)

 

Mvh kjello2

 

Edit: Mange Betsi-folk... hehe -> B-GJENGEN! :laugh:

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Kan du ikke fortelle på forumet om hvordan det var å sette dem sammen selv?

 

:yes:  :yes:  :yes:

Da er den første og billigste bærbare pc'en "ferdigbygd". Har i kveld satt sammen en bærbar pc med basis i denne barebook'en.

 

Spesifikasjonene så langt er:

  • Intel Celeron 2.4GHz
  • 256MB Corsair PC2700
  • IBM Travelstar 30GB
  • Aopen DVD-ROM 8X

Resten er integrert i selve pc'en.

 

Tanken var å sette inn en Pentium 4 2.4GHz men gikk fort vekk fra den tanken. Det integrerte skjermkortet er ikke all verden, slik at tyngre spilling blir uaktuelt. Øvrig bruksområde er surfing og kontoraktiviteter. Og da holder det med en Celeron.

 

Minne skal utvides med 1 identisk brikke til når den tid kommer. Totalt minne blir dermed 512MB, hvorav 32MB dedikeres skjermkortet.

 

Vurderte lenge på om jeg skulle ha cd-rom, dvd-spiller, cd-brenner eller en kombinert dvd-spiller/cd-brenner. Etter mye om og men så ble det til slutt en dvd-spiller. Skulle behovet for å brenne cd'er med denne pc'en, så kobler jeg heller til en ekstern usb brenner. Verre er det ikke.

 

Selve byggingen bydde overhodet ikke på noen problemer. Dette til tross for at det ikke var med noen "monteringsanvisning". Riktignok har jeg bygd opp flere pc'er enn hva jeg kan huske, men har man bygd en stasjonær pc så skulle det være en grei sak å sette sammen en bærbar pc.

 

Sum kostnad så langt ekskl. programvare: 6490 kroner inkl. porto.

 

Neste prosjekt er nå en bæbar pc basert på Centrino teknologien med basis i denne barebook'en. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...