Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dette med høyde...

Anbefalte innlegg

Trodde faktisk aldri jeg skulle få dette problemet, men joda. 

Jeg er ei jente som har slitt med ganske kraftige komplekser for utseendet. Det har avtatt med tiden men mye sitter fortsatt igjen. Det er spesielt ille de gangene jeg skal pynte meg, som for eksempel nå når det er julebord i helgen. Jeg har kjøpt meg en kjole som jeg syns er kjempe fin og som jeg føler meg vel i. Kjæresten har ikke sett meg i den enda men han sier at den kommer til å bli så fin på meg og han gleder seg til å se meg i den. Han har ikke sett meg pyntet før (vært sammen i 7 måneder). Er ganske nervøs fordi jeg vet der er mange pene damer på det julebordet vi skal på. Føler liksom at uansett hvordan jeg pynter meg så blir jeg aldri fin nok. Så var det dette med hæler. Jeg har ett skopar som er 4 cm hæl på og ett som er 8 cm hæl på. Kjolen er lang, og det går akkurat med 4 cm men jeg skulle egentlig ha brukt de på 8 cm. Det er lettere å gå på tryne om jeg går med de skoene som er lave, for å si det sånn, fordi kjolen er akkurat litt for lang. 

Men jeg er faktisk redd for å være høyere enn han. Jeg er 173 cm og det er han også. Jeg føler meg så forferdelig maskulin og stor i høye hæler ved siden av han, har kun brukt det en gang men da var det boots (med "platå", blir 10 cm høyere med dem) og vi skulle bare på butikken. Følte meg så ekkel at jeg har ikke brukt det siden. Det virker ikke som om han bryr seg om at jeg blir høyere enn han, han syns det er fint med hæler men jeg føler meg så vanvittig lite feminin ved siden av han når jeg er høyere. Begynner automatisk å krumme nakken og skal "gjemme" meg, noe jeg også gjorde når jeg gikk i 7. klasse på barneskolen. Var 173 cm allerede da og var betraktelig høyere enn alle jentene. Jeg vet at jeg er nærme gjennomsnittet men føler likevel at jeg er for høy. 

Nå lurer jeg egentlig på å bytte til en annen kjole som er kortere for å slippe å gå med de hælene som gjør at jeg blir hele 181 cm høy. Dette er det teiteste i verden og det føles så rart når jeg skriver det, men jeg vil jo være fin og feminin for kjæresten min.. Det hjelper ikke at jeg har noen ekstra kilo heller... Er ikke overvektig, er normalvektig men jeg er ikke tynn, mer slank med "valpefett".. Hjelper heller ikke at det konstant står skrevet over alt på forumer og nettsider og i artikler at lave jenter er penest og at det er mest feminint. Vet ikke helt hvor jeg ville med dette.. Noen jenter som kanskje har noen tips? Bør jeg droppe den lange kjolen og heller gå for jumpsuit eller noe så jeg kan gå med lave sko? 

Anonymous poster hash: 9e45d...a79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Gå med høye hæler! Null problem! :) 

Alle ser at du har høye hæler. At du er relativt høy og noe høyere enn han med hæler gjør deg IKKE maskulin. Se på de fleste supermodeller. De er som regel ganske høye. Maskuline? Neppe.

Gå med hevet hode og ikke krymp deg. Problemet her ligger mellom ørene dine, så bare legg fra deg disse tankene og stol på meg. :) 

Lenke til kommentar

Jeg tror at kjæresten din er helt OK med at du er høyere en ham med høye heler. Videre tror jeg at han er sammen med deg fordi at han liker DEG slik DU er, og ikke slik du tror at han vil du skall være. Selv er jeg gutt, og vet dette. Spør hvilken gutt du vill, men vi syns at høye damer er staselige.

Endret av Frode1969
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe av det minst pene eg veit er høye jenter som prøver å skjule høyden sin.

Noe av det flotteste eg veit er høye jenter som er rette i ryggen og har god holdning og som viser høyden sin.

Så rett ryggen, kneis med nakken og vis frem høyden din du, så tror eg kjæresten din kommer til å synest du er kjempeflott :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gå med høye hæler hvis du klarer å la være å tenke på høyden hele kvelden, for da vil du fremstå som usikker og kanskje krumbøyd som ikke er så fint. Det beste er alltid å gå i det du føler deg best i, for da vil du utstråle selvsikkerhet. Hva med å prøve kjolen og skoene på og stå ved siden av typen din og se hvordan du føler deg hjemme først noen dager før og ta en avgjørelse utfra det? Selv er jeg 180 uten sko, så jeg synes jo ikke du er høy i det hele tatt. ?

Kom på nå at du mest sannsynlig utfra dato det er skrevet har vært på julebordet. Så hva valgte du å gjøre?

Endret av Isolde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...