Jack Johnson Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Har Apple sparket Spotify fra iOS enda? For at? Har ikke Apple policy om at de ikke tillater apper som konkurrerer med egne løsninger? Går ut fra du troller. Best argument ever! Apple fjernet Google Maps når de lanserte egen kartløsning, i etterkant kom den tilbake. Apple tillater ikke nettlesere i AppStore som ikke er basert på deres nettlesermotor. Spotify fikk plutselig ikke godkjent oppdateringer til Spotify når Apple Music ble lansert. Riktignok bare de store konkurrentene som treffes av dette, så da er det vel bare trolling fra min side... Jeg har Spotify, alle tjenester fra Google, flere fra Microsoft for å nevne de største som "er truffet av dette". Så nei, de HAR definitivt ikke den policyen. De har gjort alt det nevnte, men angret når mange iPhone eiere døde i bilulykker eller endte opp i havet som følge av apples Maps.. Mange av dem som var utsatt for dette hadde gått over til Apple Music og holdt på med iPhonen for å få bluetoothen til å fungere. Siri gjorde så godt som hun kunne, men utviklerene til Apple hadde gjort en feil: De trodde de var bedre en Google sine utviklere... Lenke til kommentar
rillto Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Det er et uferdig produkt når du ikke kan finne de samme album i strømmetjenesten som Apple selger i Itunes. Og det har ingenting med rettigheter å gjøre for de samme albummene kan strømmes på alle de andre tjenestene. Selvfølgelig har det med rettigheter å gjøre. Tror du Apple kan velge fritt hvilken musikk de kan tilby? Mange plateselskap er veldig selektiv med hvem de vil gi rettigheter for streaming av innholdet. Det har både med økonomi og strategiske markedsandeler å gjøre. Men rettighetene er det de bruker til å styre med. Apple selger jo den samme musikken. Men du kan ikke streame den. Det kan du på Spotify som er kjent for å betale minst til bakmennene. Velg en artist som Katie Melua og du kan kjøpe 10 album men streame 3. Spotify lar deg streame alle 10. Derfor er og blir Apple music dårligere enn Spotify! Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Det er et uferdig produkt når du ikke kan finne de samme album i strømmetjenesten som Apple selger i Itunes. Og det har ingenting med rettigheter å gjøre for de samme albummene kan strømmes på alle de andre tjenestene. Selvfølgelig har det med rettigheter å gjøre. Tror du Apple kan velge fritt hvilken musikk de kan tilby? Mange plateselskap er veldig selektiv med hvem de vil gi rettigheter for streaming av innholdet. Det har både med økonomi og strategiske markedsandeler å gjøre. Men rettighetene er det de bruker til å styre med. Apple selger jo den samme musikken. Men du kan ikke streame den. Det kan du på Spotify som er kjent for å betale minst til bakmennene. Velg en artist som Katie Melua og du kan kjøpe 10 album men streame 3. Spotify lar deg streame alle 10. Derfor er og blir Apple music dårligere enn Spotify! Men det har ingenting å gjøre med det jeg sa. Jeg påpekte bare at det er rettighetene som styrer det. Plateselskapene bestemmer hvilke streamingtjenester de ønsker å lisensiere rettighetene til. Hvilken tjeneste som er "best" synes jeg er en fordelig uinteressant diskusjon, da synes jeg heller enhver fint kan velge hva de selv vil uten å måtte få godkjenning hos deg først. Forøvrig har Katie Melua gitt ut 9 album ifølge Wikipedias diskografi-side, og Apple Music har samtlige tilgjengelige for streaming. Kanskje du skal faktasjekke påstandene dine? Endret 1. januar 2017 av fuzzy76 Lenke til kommentar
rillto Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Det er et uferdig produkt når du ikke kan finne de samme album i strømmetjenesten som Apple selger i Itunes. Og det har ingenting med rettigheter å gjøre for de samme albummene kan strømmes på alle de andre tjenestene. Selvfølgelig har det med rettigheter å gjøre. Tror du Apple kan velge fritt hvilken musikk de kan tilby? Mange plateselskap er veldig selektiv med hvem de vil gi rettigheter for streaming av innholdet. Det har både med økonomi og strategiske markedsandeler å gjøre. Men rettighetene er det de bruker til å styre med. Apple selger jo den samme musikken. Men du kan ikke streame den. Det kan du på Spotify som er kjent for å betale minst til bakmennene. Velg en artist som Katie Melua og du kan kjøpe 10 album men streame 3. Spotify lar deg streame alle 10. Derfor er og blir Apple music dårligere enn Spotify! Men det har ingenting å gjøre med det jeg sa. Jeg påpekte bare at det er rettighetene som styrer det. Plateselskapene bestemmer hvilke streamingtjenester de ønsker å lisensiere rettighetene til. Hvilken tjeneste som er "best" synes jeg er en fordelig uinteressant diskusjon, da synes jeg heller enhver fint kan velge hva de selv vil uten å måtte få godkjenning hos deg først. Forøvrig har Katie Melua gitt ut 9 album ifølge Wikipedias diskografi-side, og Apple Music har samtlige tilgjengelige for streaming. Kanskje du skal faktasjekke påstandene dine? De hadde ikke alle ni tilgjengelig for streaming da jeg sluttet å bruke Apple Music. Samtlige har alltid vært tilgjengelige på Spotify. Det samme var det med andre artister også. Det er mulig Apples katalog er blitt større siden i fjord, men det burde ikke være slike forskjeller i utgangspunktet når tjenesten ble lansert. Derfor har de tapt meg som kunde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg