Cookiemonster25 Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Flyttet til Lillestrøm for å gå på skole. Bor sammen med mamma med familie av økonomiske og praktiske grunner. Fant en annonse som er på utkikk etter studenter med jobbmuligheter i sesonger som sommer, jul etc. eller en deltidsstilling. Lurer på om det lønner seg å skrive at jeg bor sammen med familie slik at arbeidsgiver ikke tror jeg drar hjemover til Bergen i ferier. Er jo studenter de er på utkikk etter. Men arbeidsgiver tenker kanskje også at jeg drar hjem igjen/videre når jeg er ferdig med bachelor. Ønsker vel en lojal arbeidstaker som er der en stund. Ser på det som negativt at jeg bor hos mamma. Det sier ikke akkurat at jeg er selvstendig. Har dere noen tips? Takk Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Skriv det slik som det er, og få alle ting som kan misforstås avklart. Det er ingenting i veien å bo hjemme når du er ung og arbeidsledig. Hvis du er en student så skal det vise mer enn nok selvstendighet. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Bør vel kanskje være tilstrekkelig å si at du også kan arbeide i ferier. 3 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 ikke det at jeg ser bosted som spesielt relevant , og sånn bortsett fra om du skriver at du bor i Bergen ser jeg ikke helt hvordan de skal trekke konklusjonen at du skal flytte tilbake i sommer. du oppgir jo adressen du bor på per i dag på søknaden , sånn sett trenger de jo ikke en gang vite noe mere om din bo situasjon . Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Hvorfor er bostedet ditt relevant? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Når folk bor hjemme som student i dagens Norge, ser jeg det mest som et smart økonomisk trekk. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Eg er enig i at det kan virke litt lite sjølvstendig å kun seie at du har flytta heim til mor, men det spørs kva meir du skriver om situasjonen. Du bør blant anna være litt bevist på kva du omtalar som heime. Er det fortsatt Bergen som du reknar som heime, eller vil du vise arbeidsgiver at du nå rekner Lillestrøm som heime sidan det både er her du bur, studerer og har nær familie? Kan du ikkje f.eks. berre skrive at du har flytta frå Bergen til Lillestrøm for å studere XXX-fag og deretter skrive litt om at du valgte Lillestrøm fordi du har nær familie her/der? Du treng ikkje nødvendigvis å skrive at du bur på gutterommet til mamma, det burde holde å skrive at du også din mor bur i byen. Her har du stor friheit på kor nøyaktig eller diffus du vil være på busituasjonen. Merk også at arbeidsgiver nok ikkje vil lese så veldig mykje om din private bu-situasjon, så eg ville uansett holdt tilbake litt detaljar om familiesituasjonen, kor praktisk det er å bu hos familie, din økonomiske situasjon, osv. Arbeidsgiver er ikkje så veldig interessert i å lese alle slike detaljar. Ellers så er eg tilhengar av at du enkelt og greit skriv at du har tenkt å bli buande i Lillestrøm både i feriar og etter at du er ferdig med utdanninga. Om du har tatt valget om å bu permanent i Lillestrøm er basert på at du bur heime hos mamma, fordi du liker byen, har kjæreste/kone/barn i byen eller rett og slett ville finne deg eit nytt kontaktnett spelar nok liten rolle for arbeidsgiver. Eg meinar derfor at du bør skrive det som det er, og ikkje berre bake det inn i og håpe at arbeidsgiver tolker det slik som du vil at arbeidsgiver skal tolke dine framtidsplanar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå