Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Idag mottok jeg regning fra Lånekassen i papirformat. Regning og regning.. det er et informasjonsskriv. Jeg betaler fast gjennom automattrekk i nettbanken, og har ingen behov for en regning på papir. Her informeres det om hvor mye gjeld jeg har gjenværende, samt at regningen for desember gjelder Terminbeløp + gebyr for regning på papir 18 kroner, i tillegg til enkelte av Lånekassens regler. Hvorfor skulle jeg motta papirregning med ekstra gebyr på 18 kr? Det er jo helt unødvendig. Informasjon om gjenstående lånebeløp finner jeg enkelt selv på nettet, hvor jeg også finner informasjon om Lånekassens regler. Det irriterer meg at: jeg må betale 18 kr pr termin for et gebyr på et papir jeg ikke har bruk for og ikke vil ha det er totalt unødvendig bruk av papir hvis man skal tenke miljøvennlig det er unødvenig bruk av postvesen, samt lånekassens ansatte (dersom det ikke er helautomatisert) Dette er ikke noe jeg har fått tidligere såvidt jeg kan huske, så hvorfor fikk jeg det plutselig nå? Jeg ringte Lånekassen, og de kunne opplyse om at de var lovpålagt å sende meg dette fordi jeg nylig reserverte meg mot digital kommunikasjon i kontakt- og reservasjonsregisteret (noe jeg gjorde av noenlunde samme årsaker som nevnes her). Hva så? Jeg har ikke bruk for dette. Det burde det være mulig å gi beskjed om så lenge man betaler for seg. Skal alle tvinges til å bruke digital postkasse gjennom metoder som dette? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Du kan takke Difi, da vi ikke har mulighet til å reservere oss mot bare SDP vill absolutt alt fra staten komme på papir når man har reservert seg. Det er en del av kampanjen for å tvinge oss til å godta dårlige løsninger. 3 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Må jo også sies at i og med at du antakeligvis betaler skatt så er det laaaangt mer enn 18 av kronene dine som går til bakstreverske og halvgode administrative løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå