Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sykemeldt fra "hovedjobb"

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt 100% sykemeldt fra min jobb på ubestemt tid. I denne jobben er jeg vanlig arbeidstaker, og får sykepenger fra NAV.

På fritiden dirigerer jeg et kor som jeg får betalt for gjennom mitt enk.personforetak. Dette har jeg lyst å fortsette med. Kan jeg dette sånn helt uten videre? Eller blir det da reduksjon i sykepengene fra nav?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du kun er sykemeldt fra arbeidsforholdet, og ikke øker innsatsen din i enkeltpersonforetaket (fordi du har mer tid fordi du er sykemeldt) vil denne fritidsaktiviteten ikke berøre sykepengene.

Dette vil imidlertid ikke gjelde AAP eller uføretrygd, hvor all aktivitet teller.

Lenke til kommentar

Dersom du kun er sykemeldt fra arbeidsforholdet, og ikke øker innsatsen din i enkeltpersonforetaket (fordi du har mer tid fordi du er sykemeldt) vil denne fritidsaktiviteten ikke berøre sykepengene.

Dette vil imidlertid ikke gjelde AAP eller uføretrygd, hvor all aktivitet teller.

Takk for hurtig og informativt svar. Jeg tok og ut "sykemelding" fra koret (vi har ingen arbeidskontrakt, kun avtale om lønn), dvs fri fra koret samtidig som jeg ble sykemeldt fra hovedjobben. Når jeg nå starter opp igjen med koret, vil det da betegnes som "økt aktivitet"? Dette er en jobb som uansett ikke er forbundet med hovedjobben (barnehage).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...