Gå til innhold

Xiaomi Mi Mix

LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha det beste av det beste er det Xiaomi Mi Mix som gjelder

Så hva mener dere? Er en slik verdt 10 000 kr?

Synd man ikke får med 4g+ dab+ og wireless AD\ac.

Finner den billigere enn 10000kr :) Feks 6500kr fra selger via ebay.

http://www.ebay.com/itm/Original-6-4-Xiaomi-Mi-MIX-4G-LTE-6-256GB-Snapdragon-821-16MP-MIUI-8-Smartphone-/272450213773?var=&hash=item3f6f4c578d:m:mxW63pSW7SiSUYou02dljBg

Lenke til kommentar

Ikke hvis man reiser til kina mere en dag

http://www.toll.no/no/handle-i-utlandet/verdigrensa/

Man kan jo forsøke å prute den ned 500 kr.

Problemet kommer ved reklamasjoner etc.

Så er litt usikker på det er noe å satse på, spørs man får norsk språk og norsk reklamsjonsrett.

Så da er viktig å vite den vil holde i minst 5 år.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva med Huawei Mate 9 Pro 128GB

veldig synd det ikke finnes enkel måte å sammenligne SSD\cpu og generielt trådløs hastighet?

Hvem hadde dere vurdert av de to?

Da samsung\Sony og apple er uaktuelt med tanke på pris, de hadde vært solgt til 10 000-15 000 kr med samme funksjoner.

Desverre er ikke vanntett og slagskade beskyttet inkludert i prisene, så jeg syns forsikring er litt bortkastet.

Er det lite forskjell eller hva mener dere?

Fordel android er nyeste versjon.

Gjerne NFC som støtter skriving til ruter\NSB kort eventuelt døråpner til hus etc.

Da fleste NFC kun støtter mobilbetaling eller lesing av kort.

Android N eller android 7 er stort pluss.

Selv om jeg er usikker man merker forskjell fra android 6.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Den har ikke den råeste Wireless ac og spørs om den klarer 150 mbit\s fra telia sin 4g+ til pcen?

Kan gjerne vente noen dager.

Vil gjerne vite: For jeg vet en del Android TV enheter på ebay gir denne feilmelding på norske apper.

Eller bankerapper\sikkerhet programmer som feilmelding:

trick-apps-wont-run-if-your-phone-is-roo

Lenke til kommentar

Den har ikke den råeste Wireless ac og spørs om den klarer 150 mbit\s fra telia sin 4g+ til pcen?

Kan gjerne vente noen dager.

Vil gjerne vite: For jeg vet en del Android TV enheter på ebay gir denne feilmelding på norske apper.

Eller bankerapper\sikkerhet programmer som feilmelding:

Jeg kan sjekke, men det jeg har klart å google meg frem til vil det virke.

Men med bankid med svitsjing av data mellom simkort kan det visst lage krøll (fant en svensk tråd om det).

Årsaken var visst at med dual sim har man visstnok to imei(?) og svitsjer man data mellom to sim vil bankid-appen "henge fast" i forrige imei. Dette har jeg ikke testet, bare noe jeg fant på et svensk forum og det omhandlet forsåvidt oneplus 3 (ikke 3t).

Fant tråd om at Netflix skal virke også.. Men jeg skal sjekke når jeg får den :-)

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar

Hei,
OnePlus 3T blir ikke varm i alle fall (har sett tester hvor den blir målt med laser), artikkelen du lenket inn der oppe skriver om at "snart kommer Snapdragon 810" (veldig gammel artikkel). Snapdragon 801 og noen snapdragon 810 hadde overopphetingsproblemer (i starten), derfor var for eksempel Nexus 6P throttlet (clocket ned når den ble varm). Det står i samme artikkelen at de hadde Android 4.4 og at man trengte neste versjon av Android L (som da var Android 5) for å dra nytte av 64bit.

Etter Android L (5) - Lollipol, kom Android M (6) - marshmellow.
OnePlus 3T ble lanserte med Android M i November, altså 3 versjoner etter den artikkelen og da med en helt annen prosessor og gpu. Det ryktes at Android N (nougat) kommer som en OTA oppdatering snarlig, betaen kom ut i desember 
Det blir litt som å lese en artikkel om Windows XP tiden, de fleste sa sikkert at du ikke trengte mer enn 2 Gb ram, men i dag er det ikke helt samme forutsetningene.

OnePlus 3T ble lansert med Android 6 (marshmellow) og da Snapdragon 821, som altså er helt ny gpu, helt ny cpu og masse annet du kan lese om her: https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/821

Du kan se litt forskjeller hos qualcom:
https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/comparison

Her kan du se en test som viser 1 time med gaming, hvordan battery drain og prosessortemperaturen påvirkes:

Etter en time med gaming er den 27 grader på cpuen og har 90% igjen av batteriet. iPhone sin temp vises ikke, men jeg så en test med OnePlus 3T og iPhone 7, der målte de med laser. Begge lå ca samme temperatur +- litt, avhengig av hvor man målte på skjermen. Men de hadde lav temperatur selv etter flere runder med "torturtest".
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant noe negativ om denne:

74 minutter å lade?

Selv mine gamle mobiler med usb klarer å lade på en time.

Har en liten mistanke:Ugreen Qualcomm Certified Quick Charge 3.0 18W Rapid USB Wall Charger Adapter EU

er noe raskere en orginal laderen?

Ikke mye hastighet her, gjør mine gamle mobiler bedre med 80-40 mbit hastighet.

Men kan være operatøren eller bredbåndlevrandøren som er flaskehals?

Lenke til kommentar

Fant noe negativ om denne:

74 minutter å lade?

Selv mine gamle mobiler med usb klarer å lade på en time.

Har en liten mistanke:Ugreen Qualcomm Certified Quick Charge 3.0 18W Rapid USB Wall Charger Adapter EU

er noe raskere en orginal laderen?

Ikke mye hastighet her, gjør mine gamle mobiler bedre med 80-40 mbit hastighet.

Men kan være operatøren eller bredbåndlevrandøren som er flaskehals?

Hei,

Skjønner ikke hvordan det skal være negativt å lade opp 3400 mAh på 74 minutter?

Du får da ladet opp 0-60% (2040 mAh) på 30 minutter!

En iPhone 7 har 1940 mAh og den tar godt over en time å lade :-)

Tviler sterkt på du kan lade like mye mAh på samme tid - via USB? Hvilken telefon har du?

I min erfaring er usblading tregt, jeg har en qualcomm quickcharge 2.0 vegglader som lader raskt (har også en qc 2 powerbank).

Begge de er veldig mye raskere enn vanlige ladere. Og selv de QC 2 laderne mine er trege i forhold til QC3 / Dash Charge.

De nye smarte laderne kan justere både spenning og amper, samtidig som at de overvåker batteriet for å forhindre slitasje (temperaturen). De kan pøse på med mye effekt når batteriet er tomt og det ikke er for varmt. Mot slutten av ladingen vil den gjøre som tesla, bremse ned hurtigladingen for å ikke skade batteriet.

Men selv om du kommer hjem fra jobb og skal spise, har lite tid..

Så får du da ladet opp 2040 mAh på 30 minutter! Da har du uansett nok strøm til å klare deg resten av dagen :-)

Her ser du den mot iPhone 7 og Pixel XL:

-- 

Angående nedlastingshastighet så er det neppe så tregt som den testen der, med mindre man er på et tregt nett :-) Men jeg har ikke telefonen før i morgen dessverre. Kan da teste speedtest på TDC, har ikke mulighet for å teste på andre nett dessverre.

Husk at mange mobilabb (selv med 4g) er begrenset i hastighet fra operatørene. Men det er litt frislipp nå rundt jul på diverse abb. Mobilnettet fungerer litt som trådløst nett eller en hub, ved at kapasiteten deles mellom enhetene. 

Endret av Olavxxx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har telia så håper den mobilen ikke har noe problemer med det.

Fikk 120 mbit med Huawei E5186s jeg testet på åpenkjøp.

Så håper den mobilen klarer det samme, er ofte svak antenne i mobil så spørs i verstefall kan få 60\80 mbit i bestefall.

Hvis man overfører til pc som router?

Da jeg er litt usikker på om jeg bør vente til neste år å kjøpe mobil\nettbrett.

Hadde vært fint med 5g mobil. Håper å kjøpe mobil som holder 5 år før den må byttes igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har telia så håper den mobilen ikke har noe problemer med det.

Fikk 120 mbit med Huawei E5186s jeg testet på åpenkjøp.

Så håper den mobilen klarer det samme, er ofte svak antenne i mobil så spørs i verstefall kan få 60\80 mbit i bestefall.

Hvis man overfører til pc som router?

Da jeg er litt usikker på om jeg bør vente til neste år å kjøpe mobil\nettbrett.

Hadde vært fint med 5g mobil. Håper å kjøpe mobil som holder 5 år før den må byttes igjen.

Jeg vet ikke hvor rask TDC sitt nett er, men jeg kan teste en TDC måling på S5 Neo og deretter OnePlus 3T.

Venter til jeg har den i hånden slik at jeg kan måle det samme dagen.

Er sant som du sier at mobiler har "svak antenne", hastigheten vil jo avhenge av hvilke frekvenser av 4G man får koblet seg på, samt hvor mange som belaster nettet i området og da selvsagt eventuelle begrensninger operatøren har.

Jeg tror de fleste telefoner i dag er raskere enn kapasiteten man som regel har tilgjengelig fra leverandørene.

Selv om de i teorien sier du ikke har begrensninger, er jo saken den at det er en gitt kapasitet som fordeles på antall brukere som belaster nettet :-)

Lenke til kommentar

Har testet den på TDC (de roamer telenor), innendørs i Bergen:
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1752338&do=findComment&comment=23634481

56,16 mbit ned og 27,51 mbit opp. Dekningen var "halvgod" og det var i Bergen sentrum.
Vil anta at man på landet i teorien kan få mye raskere hastighet.

Men det skal sies at det FLYR, du kan skrolle sykt fort i for eksempel facebook, du kan åpne youtube eller andre apper og alt er klart veldig kjapt. Men det som er enda viktigere er jo småting som å låse opp telefonen med fingeravtrykk, det går såpass raskt at det oppleves som om den ikke leser fingeravtrykket. Den er liksom "rett der" på hjemmeskjermen med en gang.

-- 
Kan ellers bekrefte at Netflix fungerer (mtp. DRM) og BankID fungerer fint!

Endret av Olavxxx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med:

PopYourPhone - Slik får du DAB+ på mobilen

Slipper du denne?

Får du med mobildeksel\mobilholder med kredittkort lumme?

lichi-pu-leather-wallet-case-for-wiko-fe

Eventuelt:Sinox SXI4950 OTG USB-adapter Kabel

DragonFly Black D/A-konverter

For jeg er litt i tvil om jeg skal kjøpe det til mobilen, da hodetelefon spiller ikke særlig høyt med sony m4 aqua.

Men hvis din mobil spiller like høyt som ipad eller annet nettbrett.

Selv så lurer jeg på:

Om du får tilsvarende ytelse på mobilen med slik kort?

Da mobilene er ofte flaskehals her. PC er raskere på minnekort en mobil.

Selv om UFS Memory Card minnekort vil være raskere, spørs man trenger det til apper\film eller spill slik det er i dag. Har du noe formening? Største problemene er heller android tilrettelegger dårlig å bruke minnekort som primær lagringsplass for slike ting.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...