Harald Brombach (digi.no) Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Joda, her skal du kunne kjøre alle typer Windows-programvare.Microsoft lover full Windows 10-opplevelse på ARM-basert pc-er Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Meanwhile, at Intel Corporation: 1 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Kult. Hva med motsatt? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Kult. Hva med motsatt?Full ARM-opplevelse i Windows 10? 3 Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Filmen det vises til er jo klippet. Om du ser når han åpner edge så hopper klokka noen minutter, ingenting galt i at ting blir klippet men når de til og med lager animasjonen når vinduet spretter opp så sier noe meg at det er noe muffens. Og bruker ikke denne maskinen fryktelig mye cpu bare for å vise en nettside? Den har hvertfall ganske høy peak. Og er det min pc eller hakker videoen han prøver å vise? Lenke til kommentar
G Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Hva kan dette ende med i grunn på litt sikt? At alle framtidiger ARM-prosessorer må ha hardwaretilbakekompatibilitet med Snapdragon 835 ? Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Filmen det vises til er jo klippet. Om du ser når han åpner edge så hopper klokka noen minutter, ingenting galt i at ting blir klippet men når de til og med lager animasjonen når vinduet spretter opp så sier noe meg at det er noe muffens. Og bruker ikke denne maskinen fryktelig mye cpu bare for å vise en nettside? Den har hvertfall ganske høy peak. Og er det min pc eller hakker videoen han prøver å vise? Videoen er nok pyntet på. På den andre siden, demoen kjører på en forholdsvis lavt klokket Snapdragon 820, det er fortsatt snakk om et "uferdig" produkt og likevel går ting ganske smooth. Jeg tipper at med ytterligere optimalisering og raskere hardware kan dette raskt bli en vinner for Microsoft. Lenke til kommentar
Knut Debatt Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Som om det dalende Windows-salget vil snu og med systemet på ARM. Microsoft har i tiår fullstendig bommet på verdens mestselgende prosessor-familie. Windows vil kreve mer minne og fungere dårligere enn Linux på ARM. Det vil gå med Windows som på mobiltelefoner. Etter det ble klart at Windows taper markedsandeler raskere enn Kodak ble konkurert ut av digitalkameraer. Så er ikke spørsmål om Microsoft lykkes på ARM. Spørsmålet er hvor lave markedsandeler systemet vil få. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Etter det ble klart at Windows taper markedsandeler raskere enn Kodak ble konkurert ut av digitalkameraer. Påstanden krever oppbygging av direkte sammenlignbare tall, ellers er det en bløff. Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Filmen det vises til er jo klippet. Om du ser når han åpner edge så hopper klokka noen minutter, ingenting galt i at ting blir klippet men når de til og med lager animasjonen når vinduet spretter opp så sier noe meg at det er noe muffens. Og bruker ikke denne maskinen fryktelig mye cpu bare for å vise en nettside? Den har hvertfall ganske høy peak. Og er det min pc eller hakker videoen han prøver å vise? Videoen er nok pyntet på. På den andre siden, demoen kjører på en forholdsvis lavt klokket Snapdragon 820, det er fortsatt snakk om et "uferdig" produkt og likevel går ting ganske smooth. Jeg tipper at med ytterligere optimalisering og raskere hardware kan dette raskt bli en vinner for Microsoft. Men man vet jo ikke om det faktisk går smooth når videoen er klippet slik den er. Og etter å ha vært med til havets bunn med Windows mobile så kan jeg ikke akkurat si jeg er blant optimistene. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Men man vet jo ikke om det faktisk går smooth når videoen er klippet slik den er. Og etter å ha vært med til havets bunn med Windows mobile så kan jeg ikke akkurat si jeg er blant optimistene. Nå tror jeg ikke WP/WM feilet først og fremst fordi det var et dårlig produkt. Fram til 8.1 var OSet definitivt smooth og måten å organisere startskjermen på og brukergrensesnittet er etter min mening fortsatt det beste, men det var for mye "rart" med 10-ern til at jeg hadde tålmodighet til å fortsette. Lenke til kommentar
warulven Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Etter det ble klart at Windows taper markedsandeler raskere enn Kodak ble konkurert ut av digitalkameraer. Påstanden krever oppbygging av direkte sammenlignbare tall, ellers er det en bløff. http://www.computerworld.com/article/2475194/microsoft-windows/windows-worldwide-market-share-is-stuck-at-15--and-falling.html Windows, which once had a near-monopoly on computer operating systems, has shrunk to a 15% market share for sales of new devices. So concludes Gartner's most recent report, and it doesn't appear Windows will ever get back much above 15%, if at all. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Kult. Hva med motsatt?Full ARM-opplevelse i Windows 10? Ja! Eller, jeg har noen apper jeg gjerne skulle ha brukt på en laptop/nettbrett (sånn som kan ta av tastaturet), men som bare finnes for w10-mobile. Går det ann? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Etter det ble klart at Windows taper markedsandeler raskere enn Kodak ble konkurert ut av digitalkameraer. Påstanden krever oppbygging av direkte sammenlignbare tall, ellers er det en bløff. [...] Påstanden krever fortsatt oppbygging av direkte sammenlignbare tall. Ditt innlegg og artikkelen i lenken bidro på ingen måte til å kunne sammenligne Windows utvikling med Kodaks utvikling. Lenke til kommentar
warulven Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Etter det ble klart at Windows taper markedsandeler raskere enn Kodak ble konkurert ut av digitalkameraer. Påstanden krever oppbygging av direkte sammenlignbare tall, ellers er det en bløff. [...] Påstanden krever fortsatt oppbygging av direkte sammenlignbare tall. Ditt innlegg og artikkelen i lenken bidro på ingen måte til å kunne sammenligne Windows utvikling med Kodaks utvikling. Ehh nei, det krever den ikke. Det var en sammenligning, ikke en påstand om 1:1 forhold. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 http://www.computerworld.com/article/2475194/microsoft-windows/windows-worldwide-market-share-is-stuck-at-15--and-falling.html Windows, which once had a near-monopoly on computer operating systems, has shrunk to a 15% market share for sales of new devices. So concludes Gartner's most recent report, and it doesn't appear Windows will ever get back much above 15%, if at all. Du glemte å ta med at "The Gartner report looks at worldwide sales of desktop and notebook PCs, ultramobiles, tablets, and mobile phones." Microsoft har aldri hatt noe "near monopoly" på operativsystemer for hele dette segmentet; det har de kun hatt for "desktop and notebook PCs", og det har de forsåvidt fortsatt. (Før lå de rett over 90%, nå ligger de rett under 90%.) Lenke til kommentar
warulven Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 http://www.computerworld.com/article/2475194/microsoft-windows/windows-worldwide-market-share-is-stuck-at-15--and-falling.html Windows, which once had a near-monopoly on computer operating systems, has shrunk to a 15% market share for sales of new devices. So concludes Gartner's most recent report, and it doesn't appear Windows will ever get back much above 15%, if at all. Du glemte å ta med at "The Gartner report looks at worldwide sales of desktop and notebook PCs, ultramobiles, tablets, and mobile phones." Microsoft har aldri hatt noe "near monopoly" på operativsystemer for hele dette segmentet; det har de kun hatt for "desktop and notebook PCs", og det har de forsåvidt fortsatt. (Før lå de rett over 90%, nå ligger de rett under 90%.) Hva glemte? Det burde jo være ganske åpenlyst at det er snakk om hele segmentet og ikke bare tradisjonelle pc'er. Det står tilogmed "devices" og ikke "pc". Og faktumet forblir at Microsoft har blitt betydelig mer ubetydelig i vår nye digitale hverdag, spesielt siden deres egen satsing på mobile enheter har floppet rimelig brutalt. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 http://www.computerworld.com/article/2475194/microsoft-windows/windows-worldwide-market-share-is-stuck-at-15--and-falling.html Windows, which once had a near-monopoly on computer operating systems, has shrunk to a 15% market share for sales of new devices. So concludes Gartner's most recent report, and it doesn't appear Windows will ever get back much above 15%, if at all. Du glemte å ta med at "The Gartner report looks at worldwide sales of desktop and notebook PCs, ultramobiles, tablets, and mobile phones." Microsoft har aldri hatt noe "near monopoly" på operativsystemer for hele dette segmentet; det har de kun hatt for "desktop and notebook PCs", og det har de forsåvidt fortsatt. (Før lå de rett over 90%, nå ligger de rett under 90%.) Hva glemte? Det burde jo være ganske åpenlyst at det er snakk om hele segmentet og ikke bare tradisjonelle pc'er. Det står tilogmed "devices" og ikke "pc". Og faktumet forblir at Microsoft har blitt betydelig mer ubetydelig i vår nye digitale hverdag, spesielt siden deres egen satsing på mobile enheter har floppet rimelig brutalt. Skrev ikke du ditt innlegg for å støtte opp om påstanden om at Microsoft "taper markedsandeler raskere enn Kodak ble konkurert ut av digitalkameraer" ? Det har du ikke gjort. Du har henvist til en artikkel om en Gartner-rapport fra 2013 som sa at Microsofts markedsandel lå flatt på rundt 15%. Hvis du derimot skulle være i den tro at artikkelen støttet påstanden om at Microsoft "taper markedsandeler raskere enn Kodak ble konkurert ut av digitalkameraer", så har jeg vist deg at du tar feil. Man kan ikke tape markedsandeler man aldri har hatt. 1 Lenke til kommentar
warulven Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 http://www.computerworld.com/article/2475194/microsoft-windows/windows-worldwide-market-share-is-stuck-at-15--and-falling.html Windows, which once had a near-monopoly on computer operating systems, has shrunk to a 15% market share for sales of new devices. So concludes Gartner's most recent report, and it doesn't appear Windows will ever get back much above 15%, if at all. Du glemte å ta med at "The Gartner report looks at worldwide sales of desktop and notebook PCs, ultramobiles, tablets, and mobile phones." Microsoft har aldri hatt noe "near monopoly" på operativsystemer for hele dette segmentet; det har de kun hatt for "desktop and notebook PCs", og det har de forsåvidt fortsatt. (Før lå de rett over 90%, nå ligger de rett under 90%.) Hva glemte? Det burde jo være ganske åpenlyst at det er snakk om hele segmentet og ikke bare tradisjonelle pc'er. Det står tilogmed "devices" og ikke "pc". Og faktumet forblir at Microsoft har blitt betydelig mer ubetydelig i vår nye digitale hverdag, spesielt siden deres egen satsing på mobile enheter har floppet rimelig brutalt. Skrev ikke du ditt innlegg for å støtte opp om påstanden om at Microsoft "taper markedsandeler raskere enn Kodak ble konkurert ut av digitalkameraer" ? Det har du ikke gjort. Du har henvist til en artikkel om en Gartner-rapport fra 2013 som sa at Microsofts markedsandel lå flatt på rundt 15%. Hvis du derimot skulle være i den tro at artikkelen støttet påstanden om at Microsoft "taper markedsandeler raskere enn Kodak ble konkurert ut av digitalkameraer", så har jeg vist deg at du tar feil. Man kan ikke tape markedsandeler man aldri har hatt. Før så bestod det digitale segmentet bare av pc'er, men med introduksjonen av mobile enheter så har dette segmentet utvidet seg. Pc'er er ikke lengre alene og er bare en del av et nå større segment. Et segment som Microsoft har totalt floppet i nettopp fordi de har nektet å omstille seg til den nye digitale hverdagen, på samme måte som Kodak nektet å omstille seg til den digitale verden og vi alle vet hvordan det endte. Selv om jeg ikke tror at Microsoft kommer til å forsvinne på samme måte som Kodak gjorde, så er sammenligningen med Kodak derimot ganske beskrivende for hva som har skjedd med Microsoft. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 (endret) Etter det ble klart at Windows taper markedsandeler raskere enn Kodak ble konkurert ut av digitalkameraer. Påstanden krever oppbygging av direkte sammenlignbare tall, ellers er det en bløff. [...] [...] Ehh nei, det krever den ikke. Det var en sammenligning, ikke en påstand om 1:1 forhold. Her er det masse tåkeprat. Tråden inneholder en enkel påstand, at: Windows taper markedsandeler raskere enn Kodak ble konkurert ut av digitalkameraer Denne påstanden stiller jeg spørsmålstegn ved. Den sier noe om markedsandeler, utvikling og hastighet, men ingenting av dette er underbygget. Derfor etterspurte jeg underbygging av denne påstanden, i direkte sammenlignbare tall. I stedet fylles det på med rundtomkringsnakk av tåkefyrster, helt uten tallgrunnlag. Og jeg er maksimalt lei av følelsesbasert "bevis"-materiale i en post-faktuell verden. Jeg ønsker å se målbare fakta, ikke preferanse-baserte vinklinger. Dersom påstanden er sann, trenger den ikke vinklinger, bare sammenlignbare tall. Påstanden står igjen som en retorisk bløff. BTW: jo, den er akkurat en påstand om 1:1-forhold. Faktisk om at forholdet er verre enn 1:1. Endret 9. desember 2016 av tommyb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå