Gå til innhold

ANMELDELSE: Steep


Anbefalte innlegg

 

Tja, fra et objektivt synspunkt kan jeg være enig i karakteren. Dette er et spill som hovedsakelig passer de som faktisk holder på med en av idrettene. Kan tenke meg at det blir møkk-kjedelig for en som ikke har særlig stor interesse for frikjøring når en går tom for oppdrag. For min del er det en solid 8er. Digger frikjøringsmekanismene til tross for et par tekniske svakheter. Har vel rundt 30-40 timer, inkludert betaen, og jeg er langt i fra lei! Det beste med spiller for min del er faktisk at en får boltre seg fritt i alpene uten mål og mening. Perfekt tidsfordriv i påvente av pudder i fjellet. Er du på jakt etter noe på lik linje som ssx så spill ssx. Er man på jakt etter et mer park rettet spill som amped 2 og skate, prøv mark Mcmorris infinite air. Killer snowboardspill i den realistiske kategorien.

 

Kunne ikke vært mer uenig i innlegget ditt.

 

Jeg har kjørt snowboard i 20 år (såvel som ski i mange år), og jeg kjenner ikke igjen noe av den følelsen i dette spillet. For meg virker det som de som har laget dette aldri har vært ute i snøen engang. Det virker som de har hentet all sin kunnskap om fysikk og følelse fra middelmådige snowboard-spill på PS2.

 

Dette, kombinert med total mangel på rails, knotete kontrollere når man setter seg fast, (for det meste) kjedelige områder, og generelt mye avbrudd i moroa, gjør at jeg holder meg langt unna spillet.

 

De har rett og slett ødelagt en god idé som jeg virkelig ønsket skulle være gøy.

Tja, kan jeg spørre om du hovedsakelig kjører park? For som en med bakgrunn i frikjøring syns jeg spillet er helt fantastisk. Ja, det tok noe tid å få til kontrollene, og det er noen frustrerende elementer, men etter en del timer så kan jeg ikke si at jeg har satt meg fast noe sted. Fysikken kunne de nok også jobbet mer med. Men jeg kunne ikke brydd meg mindre om rails og en god park (de som er i spiller er skikkelig dårlige). Som nevnt tidligere så fins det andre spill som fokuserer mer på park-aspektet ved ski og snowboard. Dette spillet fokuserer mer på friheten og essensen i frikjøring fremfor park og trippel corks. Og det beste med hele spillet er jo faktisk alepeområdene med interessante fjell, utforsking kreative linjevalg. Synes det er kult at ubisoft i det hele tatt tørr å prøve å dra i gang den utdøde snowboardsjangeren igjen, selvom det kanskje ikke falt helt i smak for alle. Jeg er bare glad for at det finnes et sånt spill. Syns forsåvidt polygon sin anmelder har skjønt greia med spillet. Verdt å lese: http://www.polygon.com/2016/12/12/13923366/steep-review-ps4-xbox-one-pc

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Kjøpte dette til 299 på fredag, hadde veldig lave forventninger basert på denne annmeldelsen. Jeg har denne helgen sovet ekstremt lite og sittet og spilt stort sett hele helgen (noe jeg ikke har gjord siden jeg kjøpte Gran Turismo 3 for herrens mange år siden). Dette er kort fortalt et av de vakreste og mest fascinerende spillene jeg noen gang har opplevd. Det er uendelige med muligheter og opplevelser i dette spillet, du kan ta utfordringen og finpusse i det uendelige eller slippe deg løs og skape din bane med fantasien. Mest av alt fortjener dette mesterverket respekt og at det prøves for dette er virkelig en opplevelse helt utenom det vanlige.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Tja, fra et objektivt synspunkt kan jeg være enig i karakteren. Dette er et spill som hovedsakelig passer de som faktisk holder på med en av idrettene. Kan tenke meg at det blir møkk-kjedelig for en som ikke har særlig stor interesse for frikjøring når en går tom for oppdrag. For min del er det en solid 8er. Digger frikjøringsmekanismene til tross for et par tekniske svakheter. Har vel rundt 30-40 timer, inkludert betaen, og jeg er langt i fra lei! Det beste med spiller for min del er faktisk at en får boltre seg fritt i alpene uten mål og mening. Perfekt tidsfordriv i påvente av pudder i fjellet. Er du på jakt etter noe på lik linje som ssx så spill ssx. Er man på jakt etter et mer park rettet spill som amped 2 og skate, prøv mark Mcmorris infinite air. Killer snowboardspill i den realistiske kategorien.

Kunne ikke vært mer uenig i innlegget ditt.

 

Jeg har kjørt snowboard i 20 år (såvel som ski i mange år), og jeg kjenner ikke igjen noe av den følelsen i dette spillet. For meg virker det som de som har laget dette aldri har vært ute i snøen engang. Det virker som de har hentet all sin kunnskap om fysikk og følelse fra middelmådige snowboard-spill på PS2.

 

Dette, kombinert med total mangel på rails, knotete kontrollere når man setter seg fast, (for det meste) kjedelige områder, og generelt mye avbrudd i moroa, gjør at jeg holder meg langt unna spillet.

 

De har rett og slett ødelagt en god idé som jeg virkelig ønsket skulle være gøy.

Tja, kan jeg spørre om du hovedsakelig kjører park? For som en med bakgrunn i frikjøring syns jeg spillet er helt fantastisk. Ja, det tok noe tid å få til kontrollene, og det er noen frustrerende elementer, men etter en del timer så kan jeg ikke si at jeg har satt meg fast noe sted. Fysikken kunne de nok også jobbet mer med. Men jeg kunne ikke brydd meg mindre om rails og en god park (de som er i spiller er skikkelig dårlige). Som nevnt tidligere så fins det andre spill som fokuserer mer på park-aspektet ved ski og snowboard. Dette spillet fokuserer mer på friheten og essensen i frikjøring fremfor park og trippel corks. Og det beste med hele spillet er jo faktisk alepeområdene med interessante fjell, utforsking kreative linjevalg. Synes det er kult at ubisoft i det hele tatt tørr å prøve å dra i gang den utdøde snowboardsjangeren igjen, selvom det kanskje ikke falt helt i smak for alle. Jeg er bare glad for at det finnes et sånt spill. Syns forsåvidt polygon sin anmelder har skjønt greia med spillet. Verdt å lese: http://www.polygon.com/2016/12/12/13923366/steep-review-ps4-xbox-one-pc

 

 

Nei, jeg kjører nesten utelukkende off-piste, og jeg oppsøker alltid det om jeg skulle befinne meg i en slalombakke. Og jeg har kjørt i et titalls forskjellige fjell i forskjellige stigninger og klimaer, med forskjellige brett (og ski). Og i ingen av disse tilfellene føltes det i nærheten av likt som Steep. Jeg synes faktisk SSX 1 på PS2 er det som har kommet nærmest så langt. I alle fall føltes det slik da det kom; ikke spilt det på en stund. Steep virker å tro at snø oppfører seg på samme måte som sand. I spillet synker man nesten ikke ned i snøen i det hele tatt, det er like dypt overalt. Den endrer seg ikke når flere personer kjører på samme område, den har lik fuktighet uansett hvor du er, og det er bare såvidt det ikke ser ut som hvit asfalt.

 

Tro meg, jeg har lengtet etter et skikkelig snøspill, men dette er langt fra det jeg har ventet på. Som et spill er det sikkert helt ok for de fleste, men det føles ikke som snøkjøring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...