Gå til innhold

Pc til Rocksmith 2014?


Anbefalte innlegg

Spiller nesten aldri så jeg har null peil på hva som kreves av hardware for Rocksmith 2014. 

Slik jeg tenker er det et par alternativer. Enten finne en brukt xbox m/Rocksmith og kabel eller kanskje en liten og portabel NUC eller Zotec. Om noen vet om andre spill i samme sjanger som Rocksmith som kan brukes til å lære gitar så bare sleng inn en kommentar. 

 

En NUC eller Zotec vil kunne brukes til å streame media, htpc, lett surfing etc. Mens feks en xbox er jo en konsoll, så litt begrenset hva mer en bruker de til.

 

Prismessig så vil jo konsoll vinne tenker jeg, enten brukt xbox eller PS. Men ikke like fleksibelt. Pluss at det blir mer pes om en skal dra med seg en konsoll på hytta. Og bortsett fra Rocksmith er det heller ikke store planer om masse gaming. Ja med mindre det dukker opp tilsvarende eller bedre titler enn Rocksmith da. 

 

Var innom en kjede igår og snakka litt konsoll vs pc men fikk inntrykk av at selger var veldig klar på å selge meg noe jeg ikke ønsket, en stasjonær pc. Tenkte at helst skulle det vært rett portabelt som en NUC el Zotec som enkelt kan taes med på hytta, i vogna etc. 

 

Åssen er Steam blitt? Er det greit å kjøpe spill på steam, mtp på å adde låter etc? Husker det var noen som slet med at ting forsvant på steam men regner med at det er fikset? Og om man kjøper spill på steam så laster man ned spillet og lagrer på maskinen slik at det ikke krever voldsom båndbredde for å spille online?

 

Ble rotete dette, surrete i huet så sent på natta. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://forums.ubi.com/showthread.php/785943-Rocksmith-2014-PC-Mac-System-Requirements-Forums

 

 

åssen er Steam blitt? Er det greit å kjøpe spill på steam, mtp på å adde låter etc? Husker det var noen som slet med at ting forsvant på steam men regner med at det er fikset? Og om man kjøper spill på steam så laster man ned spillet og lagrer på maskinen slik at det ikke krever voldsom båndbredde for å spille online?

Krever minimalt båndbredde å spille 10\10 mbit er tilstrekkelig.

Men du bør ha lik opplasting\ned og helst fiber.

 

Dårligst kommer mobilt bredbånd\trådløs og DSL på lengere avstander.

 

Husk du bør ha eget skjermkort da intel er minste laget, og vil lagge.

Men i5 5250U er antakelig ok på cpu eller nyere. Men du bør ha nvidia GT 940m eller bedre på grafikk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er virkelig Rocksmith så krevende på grafikken at integrert skjermkort ikke vil duge? 

Dette med Rocksmith blir en bandasjeløsning fordi det er for lytt til å bruke Marshall forsterkeren når jeg øver på el-gitaren. Så tenkte at om jeg bare kobler gitaren til Rocksmith og tar lyden ut av lydplanken på TV'n så slipper jeg naboer som banker i veggen eller tramper i gulvet.  Så for meg er det altså gitarspillingen som har fokus og skjermbildet er ikke kritisk for min del. Tenker at det er ikke sikkert at jeg vil merke noe forskjell på integrert og dedikert skjermkort siden dette kun gjelder Rocksmith og det ikke vil bli noe gaming utover Rocksmith. Og da er det litt greit å holde prisen lavest mulig, for bortsett fra Rocksmith så blir det enkel websurf, face, htpc og netflix etc. 

 

Altså det er jo greit å se hvilke strenger en skal plukke på låter en ikke kan, eller om det er noen teknikker en øver på. Men ser liksom ikke for meg at skjermbildet på Rocksmith er så komplisert at det krever enorme grafikkmuskler å tegne det opp? 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...