Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Leder som følger ikke skriftlig avtale

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Har nå jobbet 4 år i samme bedrift hvor HR er fremmedord. Jeg har levert 200 % på jobben både ifølge nåværende daglig leder og våre kunder.

På grunn av at vi er totalt dritt bedrift (ikke ansatte) leverte jeg siste fredag oppsigelse.

Hva jeg mener med dritt- jeg har aldri hatt medarbeider samtale (alltid utsatt - han lederen blir forkjøla eller kommer med "vi tar det senere"). Jeg ga alltid litt blaffen i dette - medarbeider samtalene ble alltid brukt til å kjefte på ansatte hos oss og jeg var aldri en av de som "trengte å bli kjeftet på".

Hvis du er 20 år gammel dame med flotte pupper så får du jobb selv om vi har null behov for deg.

Er du 40 år gammel kar med knowhow som vi sårt trenger så får du håpe på at hun 20 åringen nevnt over søker ikke på samme stilling som deg... 

Kundene blir lovet alt mellom himmel og jord bare for å bli svindlet - og hvis kunden klager så bruker vi alle skitne triks for å få dem til å gi seg.

For å gjøre en lang historie kort - etter 20 år går nå denne (en gang flotte) bedriften mot døden. Kundene rømmer fra oss (36 % av kundebasen vår forsvant ifølge ryktene) og vi har fått 0 nye kunder i år.

Samtidig så har jeg en følgende situasjon : vi skulle ha lønnsjustering i august i år (ifølge kontrakten). I firmaet vårt er det en tradisjon om å hale lønnsamtalen frem til desember og i siste liten gjennomføre den (vi får da lønnsjustering med tilbakevirkende kraft fra august av). 

Da jeg leverte oppsigelsen sist fredag så har sjefen ikke hatt lønnsamtaler med meg - han har heller ikke tenkt å gjøre det (ifølge info jeg fikk fra admin folka våre).  De andre (40 stykker) fikk sine lønnsamtaler gjennomført på mandag og tirsdag (når jeg var på kundebesøk) - lønnen vår blir utbetalt 9 desember og sjefen min er nå hjemme pga sykdom (og drar til London sammen neste uke hvor han blir frem til neste år - mao. han leker selger og sjekker ut London).  

Men jeg forventer at han overholder kontraktsbestemmelsene som sier at han må gjennomføre den lønnsamtalen. Eller kan jeg ikke ta ham på dette?

På annen side - hvis alle har fått lønnsøkning (noen mer og noen mindre) - kan han da nekte meg lønnsøkning grunnet at jeg slutter selv om jeg har dokumenterbare gode resultater og har oppnådd alle mine KPI'er (og mer enn oppfylt for å si det mildt) ?

Videre har jeg i kontrakten min at jeg skal jobbe 37,5 time i gjennomsnittet i uka. Jeg har dokumentasjon (ikke like god som over) på at jeg har jobbet i snitt 8-10 timer mer enn dette i løpet av to år. Har ikke blitt betalt overtid men har fått bonus utbetaling for dette - men det skjer ikke i år (ganske sikker på dette).

Anonymous poster hash: 3934f...447
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...