Gå til innhold

KiddEd - level editor til Alex Kidd in Miracle World

Anbefalte innlegg

Jeg er nok ikke den eneste her inne som er oppvokst med dette spillet på 80-90-tallet, men til tross for at Alex Kidd ble erstattet med Sonic tidlig på 90-tallet, er hans første spill i serien fortsatt kjent som et solid plattform-spill. Ironisk nok er det første spillet i serien jevnt over regnet som det beste i serien, og jeg har lenge ønsket flere spill som bruker Alex Kidd in Miracle World som hoved-inspirasjon.

Det kom for ikke lenge siden en level editor til Alex Kidd in Miracle World, KiddED. For å bruke denne, er det en fordel å ha litt grunnkjennskap til det med emulatorer og den slags. Her kreves den såkalte rom filen til Alex Kidd in Miracle World. Denne editoren åpner så denne rom-filen og viser alle spillets baner, fiender, map screen osv, og en kan her lage egne maps til dette spillet og igjen kjøre dette i en emulator.

Det har kommet iallefall én god rom hack av Alex Kidd in Miracle World som har blitt laget ved hjelp av KiddEd, og det er den uoffisielle etterfølgeren Alex Kidd in Miracle World 2. Jeg har selv begynt å spille denne rom-hacken nå, og den er skikkelig bra etter min mening :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...