edge Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Hepp!Er om dagen ute etter en stasjonær gamingpc, da jeg er lei av FPS-drop ved varmgang i laptopen, og lurer på om noen har noe erfaring med å kjøpe det brukt? Finner endel i nærområdet på finn, men lurer på hva jeg bør se etter i forbindelse med et kjøp? Tenker meg et pristak på rundt 8k, helst da med 144Hz skjerm. Takk for innspill! Lenke til kommentar
Niram Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 (endret) Kikket litt kjapt på finn, ser ut som du kan få en med f.eks gtx 970 skjermkort til 6-7000. Det vil være et ålreit kjøp om du skal spille i 1080p. Høyere oppløsninger krever gjerne litt mer. Jeg har hatt god erfaring med å kjøpe brukt tidligere, men det er mye rart der ute også. Man får gjerne et inntrykk av dialogen med selger først. For min del er det viktig at maskinen er ryddig og pent bygd (om selger har bygd selv) og at det generelt ser "i orden" ut. Det ser du ganske fort er min erfaring. Lykke til i pc-jakten! Denne f.eks så slettes ikke dum ut. Ikke gtx 970, men ca tilsvarende fra AMD. https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85247222 Endret 7. desember 2016 av Niram Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 (endret) Ved og kjøpe en PC brukt så kjøper du for det første datautstyr som mest sansynlig ikke lenger har noen form for garanti eller reklamasjon. Du vet ikke åssen dataen har blitt behandlet og hva som "skjuler seg" på dataen, Da tenker jeg på at det kan hende du får store feil og problemer etter kort tid som du ikke har noen forklaring på siden du ikke vet hva maskinen har blitt utsatt for hos sin tidligere eier. Lisenser på Windows og andre ting kan ha blitt tatt i bruk andre steder og da må du ut med en tusenlapp til for og få windows ( Sjeldent at dette skjer, men det kan skje ). Ta for eksempell denne: Komplett Winter Gamer Det er en splitter ny data som er klar til og brukes med en gang, Du har garanti, reklamasjon og inkludert service for bare noen tusen kroner til. Eller denne: Komplett Gamer i15 - Crazy GTX 1060 til 8.499 og er på tilbud nå, Billiger en den over, men også litt mindre kraftig, Fortsatt bedre en stort sett alle brukte dataer på finn.no til rundt samme pris. Jeg av flere dårlige erfaringer kjøper ikke lenger brukt datautstyr. Det er vanskelig og finne en data med 144Hz skjerm inkludert til 8.000 kr da en slik skjerm ofte koster 2-3.000 kr på det billigste, En brukt data til 5.000 kroner er sjeldent verdt 5.000 kr, du må opp i 8-10.000 kroner skal du få en bra/kraftig brukt data. ( Hvertfall det jeg finner på finn.no ) Men skal du spille CS:GO og league of legends så kan det jo hende 8.000 kr holder til pc inkludert skjerm. Endret 7. desember 2016 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Kikket litt kjapt på finn, ser ut som du kan få en med f.eks gtx 970 skjermkort til 6-7000. Det vil være et ålreit kjøp om du skal spille i 1080p. Høyere oppløsninger krever gjerne litt mer. Jeg har hatt god erfaring med å kjøpe brukt tidligere, men det er mye rart der ute også. Man får gjerne et inntrykk av dialogen med selger først. For min del er det viktig at maskinen er ryddig og pent bygd (om selger har bygd selv) og at det generelt ser "i orden" ut. Det ser du ganske fort er min erfaring. Lykke til i pc-jakten! Denne f.eks så slettes ikke dum ut. Ikke gtx 970, men ca tilsvarende fra AMD. https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85247222 Dette er en god data til en god pris, Men igjen da uten skjerm, jeg ser ikke helt at noe slikt vil trenge en 144 hz skjerm heller, uansett om oppløsningen er 1920*1080. Men helt klart en av de bedre dataene ute på finn.no, Kviteringer osv er jo med. Men den er 3 år gammel. Lite og hente på garanti og reklamasjon da. Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2016 Sett litt på maskiner som feks denne: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=87144773Tanker om det? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Sett litt på maskiner som feks denne: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=87144773 Tanker om det? Fint kjøp det. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Hva skjedde med å bygge selv? Merk at 99,7% av de som selger pc trur de sitter på gull pga hva de selv betalte for den. 3 år gammel er en pc verdt hundrelapper, selv om den kostet 30k ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå