Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som vet om et godt til tilbud på en 6.1 høytalerpakke uten reciever?

Hvis ingen som vet det, kan jeg kjøpe et 5.1 sett og kjøpe en ekstra senter høytaler og koble den til en 6.1 reciever? er helt grønn på slike ting...

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe magisk ved 5.1 eller 6.1 pakker, det er kun 5 eller 6 høytallere og en sub.

Så finne en pakke du liker og kjøp den, selv om det er 5.1, og kjøp en høytaller ved siden av, eller bruk en du har fra før, det må ikke være en høytaller bak som betegnes som senter, det kan være hvem som helst, og kvaliteten trenger ikke være all verden, siden det ikke er for mye informasjon der.

Lenke til kommentar

vel... de fleste såkalte pakkene er ganske råttne når det gjelder lydkvalitet osv. I allefall Sony og Pioneer osv sine fancy høytalere på 5cm^3.

Men går du en butikk som Hi Fi Centeret eller Hi-Fi Klubben kan du nok finne ferdiglagede pakker som passer dine behov... bare å gå innom å slå av en prat så får du sikkert hjelp. Eller sende en e-post hvis du ikke bor i nærheten av en slik butikk.

Lenke til kommentar
Så finne en pakke du liker og kjøp den, selv om det er 5.1, og kjøp en høytaller ved siden av, eller bruk en du har fra før, det må ikke være en høytaller bak som betegnes som senter, det kan være hvem som helst, og kvaliteten trenger ikke være all verden, siden det ikke er for mye informasjon der.

Det bør være høyttalere med lik lydsignatur. Skal du kjøpe alt nytt fra butikk er det latterlig å velge en senterhøyttaler som ikke passer med resten av settet.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar!

NS-P436 fra Yamaha syns jeg ser ut som et bra anlegg i økoklassen eller hva jeg skal kalle det. Noen som vet hvor man kan kjøpe dette?

Var noe i denne prisklassen jeg hadde tenkt meg. Tenker det koster rundt 4000+.

Endret av Henke
Lenke til kommentar

Det står på de høytalerne at de tar 100W. Men er der RMS? For hvis som jeg tenkte og koble den til en Yamaha RX-V440RDS står det på den at den tar 6x110W (6x65 watt RMS). Ville det stått om det var RMS eller burde man ha en "sterkere" reciever til dette settet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...