Gå til innhold

Quake 3

Anbefalte innlegg

Jeg spiller mest UT2003 for tiden, men jeg synes Q3 er mye bedre, i og med at fysikken er langt mer komplisert og fleksibel. Problemet er at jeg har problemer med pingen i Q3. Av en eller annen grunn er det praktisk talt ingen forsinkelse i UT2003, mens de beste serverne for meg i Q3 gjerne byr på ca 0.5 sekunders forsinkelse. Hva er grunnen til dette? Er det en svakhet ved nettkoden til Q3, har det å gjøre med spesielle innstillinger - er det noen som vet?

Dessuten: da jeg spilte Q3 på nett i går ble jeg bedt om å laste ned nyeste punkbuster. Så vidt jeg forstår er dette integrert i nyeste patch - 1.32. Men hvis det ikke er det, hvor laster jeg ned siste punkbuster? Har ikke fiunnet det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg spiller mest UT2003 for tiden, men jeg synes Q3 er mye bedre, i og med at fysikken er langt mer komplisert og fleksibel. Problemet er at jeg har problemer med pingen i Q3. Av en eller annen grunn er det praktisk talt ingen forsinkelse i UT2003, mens de beste serverne for meg i Q3 gjerne byr på ca 0.5 sekunders forsinkelse. Hva er grunnen til dette? Er det en svakhet ved nettkoden til Q3, har det å gjøre med spesielle innstillinger - er det noen som vet?

Dessuten: da jeg spilte Q3 på nett i går ble jeg bedt om å laste ned nyeste punkbuster. Så vidt jeg forstår er dette integrert i nyeste patch - 1.32. Men hvis det ikke er det, hvor laster jeg ned siste punkbuster? Har ikke fiunnet det.

Fysikken bedre i Q3 enn UT2003? Det er det dummeste jeg har hørt på det jeg kan huske... Men anyways, punkbuster er inkludert i den nyeste patchen, bare husk å sett punkbuster "on" før du joiner en server. Grunnen til du får så lav ping er at serveren du joiner er langt unna, derfor lagger det litt. Desverre er det ikke så mange som spille Q3 lenger, så derfor er det vanlig at pingen blir dårligere...

Lenke til kommentar

"Det er det dummeste jeg har hørt på det jeg kan huske... "

- skulle gjerne hørt ett argument for at fysikken er mer komplisert i UT2003... Jeg må nesten kommentere dette. Kompleksiteten i Q3s fysikk går på dynamikken, på at man kan bevege seg raskere ved hjelp av et sett relativt kompliserte hoppeteknikker, som bunner i at energien er "overførbar": kommer man flygende i rask hastighet så kan man fortsette i denne hastigheten så sant man behersker teknikken. Dette åpner for variasjon, og valgfrihet. Med andre ord kompleksitet. Med unntak av at man kan hoppe når man tar heisen i UT2003 så finnes ikke denne "overførbarheten" som skaper kompleksitet. Man kan hoppe men bråstopper med en gang. Så kan man hoppe på nytt og bråstoppe. Man kan ikke bevege seg kontinuerlig i rask hastighet, med alt dette innebærer av mangler. UT2003 er slik sett stakkato endimensjonalt. Alt går på å ha treffsikkerhet og å bevege seg vilkårlig.

"punkbuster er inkludert i den nyeste patchen, bare husk å sett punkbuster "on" før du joiner en server."

- problemet er at jeg får denne type tilbakemelding til tross for dette... Jeg har nyeste patch og jeg sjekker dette on/off.

"Grunnen til du får så lav ping er at serveren du joiner er langt unna, derfor lagger det litt. Desverre er det ikke så mange som spille Q3 lenger, så derfor er det vanlig at pingen blir dårligere..."

- det er omtrent 15 ganger så mange servere som kommer opp når jeg spiller Q3 som UT2003. Gjennomgående er det bare et par hundre UT2003 servere i DM, mens det er omtrent 3000 i Q3. Men det kans selvfølgelig være mangel på norske servere. Men jeg mener bestemt at dette også gjelder for borske servere. Men det kan selvfølgelig være som du sier - at jeg må være mer observant mht. nære servere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Nettkoden til Quake 3 er ikke minst bare komplisert men totalt modifiserbar.

i #quake3.no får du sikkert svar om at du må fikse en kommando som heter /rate

som kan justeres fritt ettersom hvor mye båndbredde du har F.eks Telenor 704/128 = /rate 10000, du kan for eksempel prøve TNX servere som kjører /snaps 40? Er ikke helt sikker på den kommandoen men det er verdt et forsøk fikk ca 49 i ping med Telenor 704/128, kan ikke akkurat kalle det "Lagg" Vel vel du får ha lykke til med spillingen din.

MVH

R.V.H

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...