Gå til innhold

Her frakter en førerløs Nissan Leaf biler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis Leaf'en fremst er førerløs og trekker de andre Leaf'ene på henger,

hvorfor kunne de ikke bare kjøre selv de óg?

Fordi de da trenger hardware til å støtte dette i alle bilene sine i stedet for i fem av dem?

Okei... Jeg bare trodde utviklingen gikk mot flere førerløse biler jeg!

Men det ble altså med denne éne.

Men fin var den  :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hvem sa at elbiler ikke kan dra henger? :)

Får vel ettermontert krok på Leaf i andre land, men Norske regler setter en stopper for det.

Jeg vil også ha leaf (eller anna fornuftig priset elbil) med hengerfeste, og tre leafer er vel 4500kg om alt er montert + hengere så det høres nå veldig bra ut.

Men ingen har dog betvilt at elbiler kan dra henger, hvorfor skulle man det i grunn.... Men inntil elbil verdenen gidder, for det er det det handler om, å gidde, å levere skikkelige elbiler med hengerfeste og ordentlig dra-kraft (altså bedre enn Tesla). i tillegg til rekkevidde etc. så er elbilen ikke egnet for en storstilt utfasing av fossilbiler.

Inntil da er det også poengløst å påprakke folk løsninger som ikke holder.

Men bottomline, å dra ett 5 tons vodntog på flatmark klarer vel en hest omtrent like bra, Men det er da ikke det debatten står om.

Lenke til kommentar

Rart at leaf ikke leveres med flere førerassistent systemer om de er så langt på vei? 

De har vel muligens forstått at først utvikler man og så leverer man. Man skal ikke bruke veien der folk ferdes som laboratorium slik en del andre bilfabrikanter gjør og har gjort, eller som lover at de skal levere noe men så viser det seg at de ikke er i stand til det allikevel....

Lenke til kommentar

Rart at leaf ikke leveres med flere førerassistent systemer om de er så langt på vei? 

De har vel muligens forstått at først utvikler man og så leverer man. Man skal ikke bruke veien der folk ferdes som laboratorium slik en del andre bilfabrikanter gjør og har gjort, eller som lover at de skal levere noe men så viser det seg at de ikke er i stand til det allikevel....

Kjenner ikke til noen som holder på slik, men jeg vet hvem du refererer til. Og disse produktene er testet, og fått den godkjenningen som trengs... Men systemet er i utvikling ja, som all annen ny moderne teknologi. Bare synd ikke resten av bilbransjen følger etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...