Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer i forbindelse med oppsigelse og NAV

Dwyne

Anbefalte innlegg

Har kommet i en kjip situasjon.

Ble sykemeldt av fastlegen da jeg har hatt problemer med arbeidsgiver. Kom til det punktet at jeg gikk på veggen.

Da jeg skulle si opp jobben så fikk jeg til svar fra nav at jeg ikke kunne få økonomisk støtte da jeg selv velger å si opp jobben, ble sykemeldt for å ikke jobbe i oppsigelses tiden.

Kan man få økonomisk støtte fra nav hvis man sier opp jobben selv og ikke er i psykisk stand til å gå tilbake i oppsigelses perioden?

Og kan jeg "slutte" på dagen hvis jeg får meg en jobb?

Veldig vanskelig å forklare situasjonen men håper på fornuftige svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

angående nav støtte er grunnregelen at du får karantene når du selv sier opp jobben , hvordan dette virker med sykemelding men ser ikke at det skal ha noe og si på karantene perioden , jeg ville dog prøvd og fått et møte med nav så tilgi som mulig for og avklare dette. 

nei du kan ikke slutte på dagen , med mindre du og arbeidsgiver blir enig om dette , dette må du drøfte med arbeidsgiver. 

Lenke til kommentar

Hør med nav og legen din ang en ordning som heter "friskmelding til arbeidsformidling". Dette er en ordning nav har der du basically er for syk til å fortsette i den jobben du har,men du er frisk nok til å ta en annen jobb. Med denne ordningen kan du få sykepenger i opptil 3 mnd,mens du leter etter ny jobb. Har du ikke fått jobb innen 3 mnd kan du søke dagpenger uten karantene der du viser til vedtaket om friskmelding til arbeidsformidling, at du måtte slutte pga sykdom.

Legen din må krysse av for denne ordningen på sykemeldingen mener jeg.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt,+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/friskmelding-til-arbeidsformidling

Lykke til og håper ting ordner seg!

Endret av strike_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...