Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det feil og fjerne vedkommende jeg er interessert i som venn på Facebook?

Anbefalte innlegg

Jeg har ett frustrerende problem og er i tvil hva som er innenfor og gjøre? Jeg møtte henne for første gang omtrent for ett år siden da hun jobber der jeg handler varer for firmaet mitt på en mer eller mindre daglig basis.

Jeg likte henne godt fra først blikk men er så fryktelig beskjeden at noe direkte kjekking sitter langt inne for meg. Indirekte kjekking skjedde ved at jeg var kanskje ekstra munter og gi litt blikk og smil som antydet min begeistring.

Av og til med litt smil og blikk tilbake men hun virket reservert, kanskje hun syntes det ville vært flaut og flørte med kunder med tanke på sine kollegaer eller hva vet vel jeg?

Uansett tilbake i April (8 mnd siden)så dristet jeg meg til og sende henne venneforespørsel på Facebook noe hun aksepterte kanske raskt. Jeg "unnskyldte" meg med at jeg syntes hun virket som en trivelig person og at jeg likte henne godt. Noe hun syntes var "Utrolig koeselig" -hennes ord. Det tok ikke lang tid etter at jeg ble varm i trøyen og tok steget og lurte på om hun ville bli med og drikke kaffe eller noe mat eller hva som helst? Noe hun også sa hun ville.

Selvfølgelig dukket noe opp og bla bla unnskyldning det skjedde ikke? Nå har det gått jevnt og trutt og jeg har bed henne ut med jevne mellomrom. Selvfølgelig med positiv respons først så dukker noe opp og det bli kansellert. Når jeg har møtte henne i hverdagen på butikken så har oppførselen skiftet mellom begeistring og unnvikende oppførsel.

Det toppet seg for 2 måneder siden da jeg bare måtte spørre om hun var interessert i meg i det hele tatt? Responsen hennes var at det var vanskelig fordi hun ikke kjente meg? (Doh*)

Etter dette har jeg vekslet mellom og ikke prøve og ha kontakt eller late som at alt er OK og at jeg er kul med alt.

En ut av ti ganger tar hun kontakt med meg om jeg ikke har sendt melding på noen dager. Nå føler jeg fortvilelsen og frustrasjonen min er komplett. Jeg liker henne fortsatt så utrolig godt men det går liksom ingen vei. Jeg spekulerer og tenker på henne og prøver og finne ut hvor jeg har henne.

Har hun funnet en annen? Det hadde vært supert fordi da hadde jeg kunne hvilt med det og latt alt i fred? Istedet så driver jeg meg selv i grøfta av håpløshet og har virkelig lyst til og ikke ha henne på FB og bare ha ett proffesjonelt "Hei og hadet" - forhold når jeg møter henne der hun jobber? Virker litt som det er det hun vil?

Er det forferdelig av meg og slette henne fra FB? Jeg vil jo ikke overdrive og såre henne men jeg har kommet dit at jeg ikke har lyst til og tenke på henne? Vet det er fryktelig egoistisk men trur dere hun vil forstå? Jeg trenger noen gode råd her. Jeg har nesten aldri vært i seriøst forhold før da min siste kjærlighet fullstendig rasert meg for 10 år siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut for meg som at hun ikke er interessert men for beskjeden til å avvise deg direkte, eller at hun ikke er direkte interessert, men vil holde muligheten åpen. Mange jenter er slik, og det er sabla irriterende.

Det beste er jo såklart bare å droppe henne og gå videre, men jeg vet av egen erfaring hvor vanskelig det kan være om man virkelig liker noen.

Edit: ser jeg ikke svarte helt på hva du faktisk spør om.

Om du bør slette henne fra FB er det ingen andre enn du som kan svare på, men hadde det vært meg så hadde jeg bare beholdt henne som venn og ikke tenkt mer over saken. Finn noen andre å date så går det over med en gang.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg tror det kan være lurt å sette inn en skillevegg mellom FB og kjærlighetslivet ditt. Ha FB til det offentlige livet ditt, og dyrk kjærligheten ansikt til ansikt.

Lenke til kommentar

Det er ikke forferdelig å slette henne fra Facebook. Du overreagerer såvisst ikke ved å slette hun, og hun kommer ikke til å bli såret. Det er absolutt ikke egoistisk. Hvis hun spør hvorfor du har slettet henne, så sier du sannheten, og da vil hun forstå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror det kan være lurt å sette inn en skillevegg mellom FB og kjærlighetslivet ditt. Ha FB til det offentlige livet ditt, og dyrk kjærligheten ansikt til ansikt.

Litt morsomt da nesten alle moderne datingapper bruker Facebook som utgangspunkt.

Ja, det har blitt så mye at for å holde seg rimelig usynelig så må man joine inn på botnettet. Sette opp falsk konto i det minste. Det er jo alltids mye bedre å etterforske de som ikke har fb konto, da de er ikke normale. Og større sjanse for at noe illegalt foregår. Det er jo kult i et arbeidsmiljø å høre "What's your facebook?"

Hvis noe er gratis, så er det du som er varen.

Endret av Scatdude
  • Liker 1
Lenke til kommentar

du må friste henne mer enn som så for at hun skal ville møte deg, snakk om noe litt frekt og kinky til henne... spør om hun f.eks "underholder tanken om å ikke ha kontroll på soverommet?" etter å ha snakket litt vanlig vennlig boring først... 

Vips så drikker du kaffe....

Endret av guest_anon
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Noen kommentarer for fremtiden:

Jeg "unnskyldte" meg med at jeg syntes hun virket som en trivelig person og at jeg likte henne godt. Noe hun syntes var "Utrolig koeselig" -hennes ord. Det tok ikke lang tid etter at jeg ble varm i trøyen og tok steget og lurte på om hun ville bli med og drikke kaffe eller noe mat eller hva som helst? Noe hun også sa hun ville.

Aldri unnskylde ditt begjær eller interesse for en kvinne. Omfavn det. Eie det. Og presenter det for henne i all åpenhet. 

Når hun sa at hun også ville, så hadde hun i det minste et minimum av interesse. Om ikke hadde hun kommet med en annen unnskyldning som at hun hadde kjæreste eller hadde en annen i kikkerten.

Selvfølgelig dukket noe opp og bla bla unnskyldning det skjedde ikke? Nå har det gått jevnt og trutt og jeg har bed henne ut med jevne mellomrom. Selvfølgelig med positiv respons først så dukker noe opp og det bli kansellert. Når jeg har møtte henne i hverdagen på butikken så har oppførselen skiftet mellom begeistring og unnvikende oppførsel.

Vel, jeg leser mellom linjene og også det du skrev i hovedinnlegget. Jeg mistenker at du spør henne på en puslete og usikker måte som gjør det lett for henne å avvise deg eller komme med unnskyldninger. Kanskje har hun en form for interesse, men er redd at det blir hun som måtte lede og ta initiativet underveis siden du er så puslete.

Det toppet seg for 2 måneder siden da jeg bare måtte spørre om hun var interessert i meg i det hele tatt? Responsen hennes var at det var vanskelig fordi hun ikke kjente meg? (Doh*)

Aldri gjør dette igjen. Hørte du? Aldri gjør dette igjen. Det er ekstremt 'needy' og lite attraktiv oppførsel.

En attraktiv mann tenker: Liker jeg henne? 

En uattraktiv mann tenker: Liker hun meg?

Så legg fra deg dette tullet her.

Jeg er enig i at du må bli ferdig med dette og komme deg videre, men jeg synes det virker som om det er nok interesse her til at du bør gjøre et siste fremstøt, men det krever at du skrur opp volumet litt og er litt mann!

Gjør som følger:

1. Send denne meldingen.

"Det har vært mye frem og tilbake nå, men jeg synes fortsatt vi burde treffes en dag. : ) Jeg foreslår at vi treffes for en drink og eventuelt noe å spise i løpet av uken. Hvilken dag er best for deg?"

Denne meldingen inneholder selvtillit, initiativ og lederskap.

Hvis hun sier fredag, så svarer du: Passer det kl 2000?

Når hun svarer ja, så sier du: Flott! Møt meg ved XXX kl 20. : )"

Kort og konsist. Ingen 'chatting'. 

Hvis hun er avvisende til dette, så er det over. 

I så fall er jeg enig i at det kan slette henne om det er det som er nødvendig for deg å komme videre. Du kan gjøre det uten å gi beskjed til henne eller du kan si det til henne, men det er strengt tatt ikke nødvendig.

Håper du følger rådet mitt! Ikke modifiser noe av det jeg har foreslått. Har gitt forslag til kamerater før som skriver ting jeg har sagt om til en puslete og feig melding. 

Lykke til! :)

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Kan også legge til at mitt standard date-oppsett er å møtes på gaten en plass. Gjerne på et trikkestopp i nærheten av hvor jeg bor og nær en kul cafe/bar. Jeg har gjerne planlagt en plass vi kan stikke (nær leliligeten min), men når man møtes på gaten har man mulighet til å rusle rundt litt og til og med gi et inntrykk av litt mer spontanitet.

Da får man unnagjort potensiell pinlighet (aldri et problem for min del) når man treffes på gaten og slipper å skulle hilse på hverandre i all offentlighet mens både personale og gjester ser på. 

Liker også å gi litt komplimenter: "Så fin du er!" når vi møtes.

Og, "Så hyggelig at du ville treffe meg."

Synes også vin eller en drink er langt mer romantisk og sensuelt enn å skulle drikke kaffe på en kafe. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...