sliz3r Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Heisann, igår kjøpte jeg en laptop av merket asus g750jm for 3700, i annonsen stod det at det var med 256 gb ssd og 1000gb hdd. Jeg sendte broren min(har ikke peiling på data) for og hente maskinen da jeg var på jobb, fikk også kvitteringen så ser jeg på kvitteringen på mail at det bare er 750gb hdd og ingen ssd og vil refundere kjøpet, selger sier da han har brukt litt av pengene så jeg sier jeg kan legge den på finn til imorgen og se om jeg får den solgt hvis ikke kommer jeg og returnerer den slik han skulle slippe stresset med og få tak i de pengene han har brukt. Men nå har han slått seg vrang og sier følgende ''siden maskinen ligger for salg så da tenker jeg handelen er unnagjort'' Sikkert jeg som var dum da og la den ut på finn igjen men var jo bare for og prøve være litt snill da det var en 17 år gammel gutt som solgte maskinen. Er det slik at jeg bare må bite i det sure eplet og sitte med den mindre attraktive laptopen uten ssd eller har jeg noen rettigheter rundt dette? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Din hevingsrett er ikke gått tapt fordi du har forsøkt å selge den. Du kan velge å opprettholde kjøpet og kreve erstatning, selv om du har hevingsrett. Et forsøk på å selge maskinen er ikke en utøvelse av dette valget overfor ham. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Er du sikker på at det er en g750jm du har kjøpt? Om tidligere eier har skrudd opp maskinen for å ta ut en 256gb ssd så er det bare patetisk.. Lenke til kommentar
sliz3r Skrevet 7. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2016 Det er G750jm men det er versjonen med Bare 750 gb harddisk. I annonsen stod det at det var 1000gb hdd + 256 ssd, han hadde bare kopiert og limt fra komplett sine sider, men er altså ikke den utgaven han hadde... Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 (endret) Om en person sier han selger en datamaskin med SSD og 1 TB Harddisk, og du får en Data uten SSD og 750 GB hardisk så er det din fulle rett og få tilbake pengene. Om selger ikke gir seg så kontakt finn.no og se om de kan hjelpe deg, se hva du får i svar fra dem. Lagre alle meldinger du har sendt/motatt fra senlger og se om du får tatt Print screen av annonsen. Skulle han fortsatt nekte regner jeg med at en anmeldelse er på sin plass. Han har kanskje ikke svindlet deg bevist, Men om han nekter og gi tilbake penger så blir det omgjort til svindel, Du kan ikke si at du selger en data med ssd og stor HDD for så og ikke levere det. Endret 7. desember 2016 av Eriksendrul Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Han kan da heller ikke påstå at han trodde han hadde ssd+disk, men i realiteten var det bare en 750gb Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Han har kanskje ikke svindlet deg bevist, Men om han nekter og gi tilbake penger så blir det omgjort til svindel, Du kan ikke si at du selger en data med ssd og stor HDD for så og ikke levere det. Det er ikke slik strafferett fungerer. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Selger er antagelig fullt klar over at maskinen ikke har SSD, tviler sterkt på at en 17 år gammel gutt ikke kan såppas om PC. En glipp på HDD størrelsen er greit i mine øyne. En mulighet er å kreve at selger betaler deg det en SSD på 256GB koster, rett under tusenlappen, med forbehold om at det er to plasser til HDD/SSD selvfølgelig. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 I praksis ville jeg her forlangt reduksjon i prisen. Selv om du har retten på din side kan det bli omstendelig å vri hele kjøpssummen ut av en blakk 17-åring. 256MB SSD harddisk vil koste deg ca. 1300kr, forlanger du det og lar for liten snurredisk gå på goodwill-kontoen synes jeg du er rimelig, og det er sannsynlig at 17-åringen er i stand til å gjøre opp for seg. Det er klart, nekter han dette må du ta det videre. Jeg var borti noe liknende, en guttunge som ikke sendte det jeg hadde betalt for. Google, Gule Sider og Facebook ga meg kontaktinformasjon til guttens mor. Jeg ringte henne og gjore det klart at jeg etter beste evne kom til å sørge for konsekvenser, bare noen få dager etter dukket varen opp... Lenke til kommentar
mna Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Siden han er 17 er det kansje lettere å ta en prat med foreldre i en slik situasjon. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Du har vel rett på det du kjøper? Dersom varen har en mangel kan du vel kreve noe penger tilbake eller å få hevet kjøpet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå