Fartlitter Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Ja ok, har troa på superlimIsopropanol hadde kjell & company Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Kondensfjerner på bensinstasjon er samme greia. Tipper Biltema, jula, Clas Ohlson har det også. Lett å få tak i og fin å vaske med Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 (endret) (Dobbel) Endret 10. november 2018 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Jeg brukte Blårens til å rense DIE og IHS. Funket som gull det. Limte ikke IHS'n på plass. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Det er isopropanol det også .. med litt farge Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Det er isopropanol det også .. med litt farge Fant ikke ufarget isopropanol noen steder. Som jeg har forstått det så får man ikke kjøpt det over disk i Norge. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Heldig at vi har enorme mengder på jobb da ?? Ekstremt god kvalitet også (ikke for at det betyr noe i denne sammenheng) Kondensfjerner er vel noe av det letteste å finne som gjør samme jobben. Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Ja, bruker isopropanol til andre ting også Har stilt ned volten til 1.265, kjører nå 4.8 på 65-75c, og ikke 95c. Det gjorde susen inntil jeg skal delidde Lenke til kommentar
ikariam1234 Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Noen som tar på seg en delid jobb av 8600k i Østfold området? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Fant ut at jeg vill prøve å delidde en annen "dud" jeg har i en nå fire år gammel "rigg" (B1 Sniper - 4790k). CPU'en har vært svært varm fra dag1 og klokker så og si ikke. Dvs den gikk fort opp mot 100 grader med litt ekstra VCore.Dette med en H100i v.1. Delidded og monterte ("lånte" litt neglelakk av kona for å feste HS ). Skrekk og gru! Temp gikk rett til 40+ ved idle.. og RealBench ble belønnet med BSOD etter at temp raskt bikket 100. Hmmmm.... Så viste det seg at dårlig temps nok var en tett block/radiator/"whatever", for nå kunne jeg konstantere at det ikke var noe flow i "loop'en" (selv om Corsair LINK påstod at pumpa gikk for fullt).Satte på stock kjøler (som jeg aldri har brukt) og da var temps helt greie. Nuvel... denne gamle riggen/"dud'en" gidder jeg ikke bruke mer tid på. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 26. november 2018 Forfatter Del Skrevet 26. november 2018 (endret) Fant ut at jeg vill prøve å delidde en annen "dud" jeg har i en nå fire år gammel "rigg" (B1 Sniper - 4790k). CPU'en har vært svært varm fra dag1 og klokker så og si ikke. Dvs den gikk fort opp mot 100 grader med litt ekstra VCore. Dette med en H100i v.1. Delidded og monterte ("lånte" litt neglelakk av kona for å feste HS ). Skrekk og gru! Temp gikk rett til 40+ ved idle.. og RealBench ble belønnet med BSOD etter at temp raskt bikket 100. Hmmmm.... Så viste det seg at dårlig temps nok var en tett block/radiator/"whatever", for nå kunne jeg konstantere at det ikke var noe flow i "loop'en" (selv om Corsair LINK påstod at pumpa gikk for fullt). Satte på stock kjøler (som jeg aldri har brukt) og da var temps helt greie. Nuvel... denne gamle riggen/"dud'en" gidder jeg ikke bruke mer tid på. Hvis vannkjøleren også er 4 år gammel kan det faktisk hende at den har mistet mye vann. Selv om de er forseglet så kommer vannmolekyler seg gjennom gummislangene og koblinger. Må til og med fylle litt på min custom loop hver 3-6 måneder, til tross for tykkere og bedre slanger/koblinger Vann finner alltid en vei ut. Hvis AiOen din har lite vann igjen kan det hvertfall lønne seg å montere radiator over pumpe istedenfor i fronten (hvis det er dette du har gjort). Da får hvertfall pumpen tak i vannet som er igjen Endret 26. november 2018 av IceBlitz Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Hvor lenge holder en delid? (Metall vs paste?) Evt noen i akershus som kunne hjulpet meg med dette? Har en 4790k som jeg har lyst til å delidde, men tør ikke å gjøre dette selv Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 min 7820X kjørte jeg med liquid metal siden lansering og frem til nå nylig, den har funket knirkefritt frem til nå Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 26. november 2018 Forfatter Del Skrevet 26. november 2018 Hvor lenge holder en delid? (Metall vs paste?) Evt noen i akershus som kunne hjulpet meg med dette? Har en 4790k som jeg har lyst til å delidde, men tør ikke å gjøre dette selv Metall vil overleve CPUen uten degradering 4790K er en CPU som virkelig har godt av en delid. Jeg kunne øke OC fra 4.5 til 4.8GHz når jeg deliddet min gamle 4790K, samtidig som temperaturene gikk ned 10 grader Lenke til kommentar
Darklordoo7 Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Kanskje feil sted, men jeg ser også etter noen som kunne tatt på seg et oppdrag med å delidde min i5 8600k. Rundt Østfold området? Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Kanskje feil sted, men jeg ser også etter noen som kunne tatt på seg et oppdrag med å delidde min i5 8600k. Rundt Østfold området? Har utstyr til den plattformen, men bor i Buskerud, er villig til å låne bort utstyr hvis du vil prøve selv også ! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Min "die-mate" er en eikekloss. Alle har utstyr til dette ? Lenke til kommentar
Darklordoo7 Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Har utstyr til den plattformen, men bor i Buskerud, er villig til å låne bort utstyr hvis du vil prøve selv også ! Takk for tilbudet, men har aldri gjort noe lignende før og har ikke lyst til å ta sjansen på å gjøre det selv. Vil nok heller at en med litt erfaring gjør dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) Hvis vannkjøleren også er 4 år gammel kan det faktisk hende at den har mistet mye vann. Selv om de er forseglet så kommer vannmolekyler seg gjennom gummislangene og koblinger. Må til og med fylle litt på min custom loop hver 3-6 måneder, til tross for tykkere og bedre slanger/koblinger Vann finner alltid en vei ut. Hvis AiOen din har lite vann igjen kan det hvertfall lønne seg å montere radiator over pumpe istedenfor i fronten (hvis det er dette du har gjort). Da får hvertfall pumpen tak i vannet som er igjen Takk for tips og skal sjekke (for ordens skyld) Jepp. H110i'en er like gammel som "riggen" ellers. Og radiator stod i toppen dvs høyere enn CPU. Det jeg stusset på var at slangene var knallharde. Så det var jo trykk, men åpenbart ikkenoe flow. Har opplevd dette engang før på en "custom" loop. Da var blokka helt grodd igjen. Endret 26. november 2018 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Kanskje feil sted, men jeg ser også etter noen som kunne tatt på seg et oppdrag med å delidde min i5 8600k. Rundt Østfold området? Hvor i Østfold holder du til da? Jeg har utstyr rett på andre siden av fjorden i Horten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå