Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kasko - kan jeg bruke det på lakkskader?

rsun

Anbefalte innlegg

Jeg er forholdsvis ny som bileier. Har kjøpt en bruktbil og har kasko. På bilen er det noen lakkskader, av en bilmekaniker har jeg fått vite at det er skader for en 20.000. Er det slik at jeg kan bruke kaskoen og kun betale egenandel til forsikringsselskapet for reparasjonen? Synes det høres for godt ut til å være sant. :-)

Endret av Hårek
Endret emnetittel "Kasko". Ref Retningslinjene.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men ja du betaler egenandel pluss du får bonustap på 30 prosent , kasko er fint hvis noen kjører i deg , men skader utenom vilpåkjørsel som skjer gir vanligvis bonustap så lenge ikke en annen har kjørt i deg , går under hærverk så det gir bonustap når det er lakkskader , bedre å betale 20000 og fikse det av egen lomme

Lenke til kommentar

Synes det høres for godt ut til å være sant. :-)

Ja, det som høres for godt til å være sant, er ofte ikke sant.

Hvis lakkskadene plutselig er en plutselig oppstått skade etter at du kjøpte bilen og tegnet forsikringen bør kaskoen kunne dekke reparasjonen. Er det derimot resultat av slitasje over lengre tid, og var der før du tegnet forsikringen, er det lite sannsynlig at det dekkes av forsikringen. Forskjellige forsikringer og forsikringsselskaper kan ha forskjellige vilkår, så det kan være forskjell på hva som dekkes.

Som påpekt av Exiztzor, bonustap kan ofte gjøre at en skade skal være ganske dyr før det lønner seg å bruke kaskoen, og derfor skal også bilen være litt dyr før det lønner seg å i det hele tatt ha full kasko på bruktbil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...