Henning1 Skrevet 21. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2016 (endret) (...) Har enda ikke lastet ned flysim. Har ikke bestemt meg 100 % for hvem enda, men tror det blir P3D. Spørsmålet er hvem versjon jeg skal laste ned der? Det er vel Prepar3D v3 jeg bør gå for og Academic License til 59 dollar? Har 0 erfaring rundt dette. (...) Gå for P3D og kjøp Academic license. Så lenge du ikke benytter lisensen profesjonelt, så vil du alltid være en pilotstudent sett i LM's øyne. Vurder gjerne XP10/11 også, mye godt å hente i begge simmene. Denne stikka er bestilt og skal hente den på komplett etterpå. https://www.komplett.no/product/904026/spill/pc-mac/tilbehoer-til-pc/logitech-g-x52-flight-control-system# Var egentlig klar til å laste ned P3D nå i stad men så hører jeg at det er en 64 bit rett rundt hjørnet og at alle addons jeg da kjøper blir ubruklig til 64 biten.. Men det tar vel ganske lang tid da før det kommer addons til 64bit? Så da er spørsmålet, skal jeg laste ned steam versjonen av FSX og prøve å ikke bruke så mye penger der og vente på P3D 64 bit, eller skal jeg bare satse på P3D og kjøpe masse addons der. Har ikke lyst til å sitte å vente i mange mnd på at det skal komme addons til 64bit. Tar mer enn gjerne i mot tips til grunnleggende addons jeg bør ha for at det skal se bra ut Endret 21. desember 2016 av Henning1 Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 (...) Har enda ikke lastet ned flysim. Har ikke bestemt meg 100 % for hvem enda, men tror det blir P3D. Spørsmålet er hvem versjon jeg skal laste ned der? Det er vel Prepar3D v3 jeg bør gå for og Academic License til 59 dollar? Har 0 erfaring rundt dette. (...) Gå for P3D og kjøp Academic license. Så lenge du ikke benytter lisensen profesjonelt, så vil du alltid være en pilotstudent sett i LM's øyne. Vurder gjerne XP10/11 også, mye godt å hente i begge simmene. Denne stikka er bestilt og skal hente den på komplett etterpå. https://www.komplett.no/product/904026/spill/pc-mac/tilbehoer-til-pc/logitech-g-x52-flight-control-system# Var egentlig klar til å laste ned P3D nå i stad men så hører jeg at det er en 64 bit rett rundt hjørnet og at alle addons jeg da kjøper blir ubruklig til 64 biten.. Men det tar vel ganske lang tid da før det kommer addons til 64bit? Så da er spørsmålet, skal jeg laste ned steam versjonen av FSX og prøve å ikke bruke så mye penger der og vente på P3D 64 bit, eller skal jeg bare satse på P3D og kjøpe masse addons der. Har ikke lyst til å sitte å vente i mange mnd på at det skal komme addons til 64bit. Tar mer enn gjerne i mot tips til grunnleggende addons jeg bør ha for at det skal se bra ut Rett rundt hjørnet er vel å ta litt i, men ja, det kommer nok en 64-bit klient av P3D om ikke veldig lenge. Den er ikke annonsert enda, så vil tro den tidligst kommer høsten 2017. I tillegg blir det nok mye ventetid for få alle addons'ene til å kjøre på ny motor, om det krever total rewrite av all kode eller om det kan kjøres som 32-bit i i 64-bits P3D aner jeg ikke, så mitt tips ville vært å gå for P3D nå, men ikke gå all-in mtp addons, men kun satse på premiumaddons'ene. Sånn i starten ville jeg kjøpt følgende; Orbx Global for en totalrenovering av landskap og texturer worldwide FTX Norway - samme som over, men mye mer detaljert og kun for Norge. AS2016+ASCA for vær og sky/himmelteksturer PMDG 737NGX eller 777(beste tubeliner(e) som er, hvertfall frem til FSL AB320 slippes, svindyre!) Majestic Q400(beste turbopropen punktum) A2A Cherokee eller Comanche(beste GA flyene som er, hvertfall nå som RealAir har lagt inn årene) Airports Of Norway(mange norske flyplasser, gratis. Super pakke som du finner på flightsim.no) Dersom du vil kjøpe flyplasser, så anbefaler jeg FlyTampa sin brilliante EKCH som en starter, ellers avhenger jo det hvor du vil fly, vanvittig mye å velge mellom:-) Det er forøvrig ingen problem å få kosten på addons til å overgå det du betalte for PC'en, så hold tunga rett i munnen. Fort gjort å bruke mye penger på denne hobbyen:-) Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 21. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2016 (...) Har enda ikke lastet ned flysim. Har ikke bestemt meg 100 % for hvem enda, men tror det blir P3D. Spørsmålet er hvem versjon jeg skal laste ned der? Det er vel Prepar3D v3 jeg bør gå for og Academic License til 59 dollar? Har 0 erfaring rundt dette. (...) Gå for P3D og kjøp Academic license. Så lenge du ikke benytter lisensen profesjonelt, så vil du alltid være en pilotstudent sett i LM's øyne. Vurder gjerne XP10/11 også, mye godt å hente i begge simmene. Denne stikka er bestilt og skal hente den på komplett etterpå. https://www.komplett.no/product/904026/spill/pc-mac/tilbehoer-til-pc/logitech-g-x52-flight-control-system# Var egentlig klar til å laste ned P3D nå i stad men så hører jeg at det er en 64 bit rett rundt hjørnet og at alle addons jeg da kjøper blir ubruklig til 64 biten.. Men det tar vel ganske lang tid da før det kommer addons til 64bit? Så da er spørsmålet, skal jeg laste ned steam versjonen av FSX og prøve å ikke bruke så mye penger der og vente på P3D 64 bit, eller skal jeg bare satse på P3D og kjøpe masse addons der. Har ikke lyst til å sitte å vente i mange mnd på at det skal komme addons til 64bit. Tar mer enn gjerne i mot tips til grunnleggende addons jeg bør ha for at det skal se bra ut Rett rundt hjørnet er vel å ta litt i, men ja, det kommer nok en 64-bit klient av P3D om ikke veldig lenge. Den er ikke annonsert enda, så vil tro den tidligst kommer høsten 2017. I tillegg blir det nok mye ventetid for få alle addons'ene til å kjøre på ny motor, om det krever total rewrite av all kode eller om det kan kjøres som 32-bit i i 64-bits P3D aner jeg ikke, så mitt tips ville vært å gå for P3D nå, men ikke gå all-in mtp addons, men kun satse på premiumaddons'ene. Sånn i starten ville jeg kjøpt følgende; Orbx Global for en totalrenovering av landskap og texturer worldwide FTX Norway - samme som over, men mye mer detaljert og kun for Norge. AS2016+ASCA for vær og sky/himmelteksturer PMDG 737NGX eller 777(beste tubeliner(e) som er, hvertfall frem til FSL AB320 slippes, svindyre!) Majestic Q400(beste turbopropen punktum) A2A Cherokee eller Comanche(beste GA flyene som er, hvertfall nå som RealAir har lagt inn årene) Airports Of Norway(mange norske flyplasser, gratis. Super pakke som du finner på flightsim.no) Dersom du vil kjøpe flyplasser, så anbefaler jeg FlyTampa sin brilliante EKCH som en starter, ellers avhenger jo det hvor du vil fly, vanvittig mye å velge mellom:-) Det er forøvrig ingen problem å få kosten på addons til å overgå det du betalte for PC'en, så hold tunga rett i munnen. Fort gjort å bruke mye penger på denne hobbyen:-) ok da har stikka kommet og jeg har såvidt testet sim og flydd rundt i oslofjorden. Klarte tilogmed å lande på første forsøk. Tenkte og laste ned addon nå, både global og norge. men hvor legger jeg de filene? finner ingen addon mappe. Hvordan er prosedyren for det? Og tips til kontrollene? Hva av funksjoner burde man legge til på de forskjellige knappene? Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 21. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2016 Lastet ned FTX GLOBAL BASE PACK og la den i scenery mappen. skal det nå fungere? ser ingen forskjell jeg Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hvor har du kjøpt pakken? Orbxdirect håper jeg? I såfall, last ned FTX central 3 fra https://orbxdirect.com/ftxcentral hvis du ikke allerede har gjort det, logg inn med samme konto som i orbxdirect og la FTX Central fikse installasjonen. Skal være relativt enkelt å få til... Det er egne installere til alle pakkene jeg henviste til(unntatt Airports of Norway) Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 22. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2016 Ja jeg lastet ned derfra. Fikk ordna det. Måtte legge til på scenery innpå selve spillet (simulator). Problemet nå er at sjøen og bygninger på flyplass er borte. Har prøvd forskjellig grafikk innstillinger men ingenting hjelper. Har lagt inn verden, Norge og torp flyplass Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Sjøer/bygninger på Torp? eller generelt? Scenery Library order kan være litt vanskelig å få til, men med kun Orbx Global, FTX Norway og Torp så burde det fungere uten alt for mye knoting:-) Skulle så vidt jeg vet ikke være behov for å gjøre noe manuelt arbeid i forbindelse med Global og Norway. Er det Aersofts Torp du har kjøpt? Den er dessverre ikke veldig komaptibel med P3Dv3, dvs den fungerer, men ikke uten feil. Last ned Scenery Config Editor(https://sourceforge.net/projects/fs-sceditor/files/) og legg den ut her, så skal jeg se om det er noen åpenbare feil. Anbefaler på det sterkeste AoN, manuell installasjon men som nordmann et must å ha:-) OBS! Husk å kjøre Orbx Library installasjoen etter Global og Norway, uten det så fungerer det dårlig. Mulig FTX Central ordner det for deg, men se etter at orbxlib ligger over alt det andre fra Orbx... Som eksempel, her er min scenery config; Endret 22. desember 2016 av BioNor Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 29. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2016 hei igjen, det ble bra når jeg la orbxlib på topp. men nå har jeg lastet ned to fly fra http://masteraddons.blogspot.no/ og da ble plutselig norge borte. p3d får ikke lastet inn norge og global base pga det mangler noen filer står det. Er det pga fly jeg har lastet ned som overwriter eksisterende filer? Åssen skal jeg i ettertid finne ut hva som mangler av filer. Har heldigvis backup av det jeg har betalt for. Syntes det er litt tungvint å legge til ting for da skjer det som regel noe galt med et eller annet som allerede ligger i scenery.. Skal sies at jeg ikke er noe datageni, men litt skjønner jeg. Jeg lastet ned scenery config som du sa og da kom det "path does not exist" på de 4 norge filene og global base. jeg skjønner faktisk ikke åssen jeg skal legge legge ut scenery config her. Får ikke til å legge ut bilde Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 En god grunn til å holde seg vekke fra piratsider som det der. Slett det du har lastet ned derfra og start på nytt er mitt tips. Fly skal i utgangspunktet ikke ha noe å si i forhold til scenery så vet ikke helt hva som har skjedd der. Hvis du vil ha freeware, så bruk en ordentlig side som avsim.com som har ekte freeware, ikke piratvarianter av diverse payware addons. For fly, vær fornuftig og KJØP payware av høy kvalitet fra ekselpelvis A2A, Aerosoft eller PMDG. Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 29. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2016 Er ganske fersk på dette her så hva som er pirat og ikke har jeg ikke snøring på. Bare søkte etter fly og havnet på den siden. Flyene fungerer som bare det men Norge og global mangler noen filer etter det. Men skal holde meg til payware heretter ja. Bare synd de koster så mye. Akkurat svidd av 23000 på pc og p3d + addons så lite lyst å betale 1200 kr for et fly nå. Det får vente til neste lønning Klarer forresten scenery config som jeg lastet ned å finne ut hva slags filer jeg mangler? Eller hva bruker man det programmet til? Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 29. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2016 Er ganske fersk på dette her så hva som er pirat og ikke har jeg ikke snøring på. Bare søkte etter fly og havnet på den siden. Flyene fungerer som bare det men Norge og global mangler noen filer etter det. Men skal holde meg til payware heretter ja. Bare synd de koster så mye. Akkurat svidd av 23000 på pc og p3d + addons så lite lyst å betale 1200 kr for et fly nå. Det får vente til neste lønning Klarer forresten scenery config som jeg lastet ned å finne ut hva slags filer jeg mangler? Eller hva bruker man det programmet til? Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 (endret) Jeg skal gjøre det enkelt for deg:-) Skal du ha noe som er verdt tiden, så er det payware aircrafts fra et par utgivere som gjelder; For GA(General Aviation, altså små propellfly, typisk Cessna 172, Beechcraft o.l): http://www.a2asimulations.com/ Velg ET fly til å begynne med, jeg anbefaler Piper Cherokee 180 For tubeliner; PMDG, Aerosoft Airbus eller FSL Airbus(som kommer straks for P3D): https://www.precisionmanuals.com/ Personlig ville jeg valgt 737 NGX som første study AC: http://www.precisionmanuals.com/ProductCart/pc/viewPrd.asp?idproduct=104&idcategory=25 Turboprop: http://majesticsoftware.com/mjc8q400/ Skulle jeg kun valgt et fly uansett type, så ville dette vært mitt første valg! Ja, det er dyrt, bare PMDG 737 NGX koster rundt 1000kr så det er en kostbar hobby. Jeg har sikkert over de siste 4 årene brukt minst 20 000 på forskjellige addons, men det inkluderer FSX, XP10 og P3D. Begynn i det små:-) Er det GA du foretrekke så start med A2A, liker du kommersielle jetfly som de SAS og Norwegian benytter, så kjør på med PMDG eller Majestic for turboprops som Widerøe bruker...bare hold deg unna piratversjoner, det er bare trøbbel... AS16+ASCA er også et seriøst MUST... Scenery config er egentlig bare et verktøy som gjør at du slipper å bruke det innebydge scenery library og at du kan gjøre endringer i en standalone app uten å måtte launche simmen. Registrer deg også på avsim.com og flightsim.no, mye tips å hente der:-) For å ta et utklipp av Scenery Config, bruk utklippsverktøyet i Windows og legg ut klippet her, så kan jeg se etter evt åpenbare feil:-) Et annet tips; det tar tid å sette opp en sim første gang, mye prøving og feiling, så hold ut, det er verdt det til slutt:-) Endret 30. desember 2016 av BioNor Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 (endret) Takk for kjempegode tips:) Flere scenery kommer snart! Da må jeg ha tips til rekkefølge i scenery Endret 5. januar 2017 av Henning1 Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 15. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2017 Hei igjen, jeg har lastet ned Aerosoft Airbus A320/A321. Det er mange funksjoner som ikke fungerer som ground service, aircraft doors, acft states og checklist. Jeg står helt fast og kommer ikke videre. Tror ikke jeg har fått installert RAAS som jeg skal. Har du lyst til å kople deg på pcn min for å se om du får det til? Nå gir jeg opp snart. Har ingen jeg kjenner som driver med flight simulator som kan hjelpe meg heller. Begynner å bli skikkelig frustrert her nå! Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 15. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2017 jeg kjøpte denne http://en.shop.aerosoft.com/eshop.php?action=article_detail&s_supplier_aid=13112&s_design=DEFAULT&shopfilter_category=Flight%20Simulation&s_language=english Er det feil? følger ikke RAAS med i denne? Det står i teksten at den gjør det, men så står det også at jeg må ha Airbus Extended X versjonen for å oppdatere..?? Begynner å angre på hele kjøpet av pc og alt sammen her nå. Har enda ikke fått flydd ordentlig... Lenke til kommentar
Walkyrje Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Litt off topic. Noen som har prøvd Normandy til DCS World 2. Vurderer og kjøpe den og asset,s pakka. Har nevada og noen moduler som A-10C ka50 huey.en og Mi en samt noen flere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå