Gå til innhold

Anbefaling brukt PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville heller hivd inn en høvding til for å få i5. Husk at du alltid får mye mer ytelse for pengene med en stasjonær, om du ikke er avhengig av å ha med deg pcen.

Endret av matiaslau
Lenke til kommentar

Ville heller hivd inn en høvding til for å få i5. Husk at du alltid får mye mer ytelse for pengene med en stasjonær, om du ikke er avhengig av å ha med deg pcen.

Det blir over budsjettet.

Til nevnte bruk, hvordan vil den være? Av spill kun Fm2017 regner jeg med. 

Noen som kan uttale seg om varme og viftebråk?

Kanskje noe Photoshop redigering.

Lenke til kommentar

Tror varme\støy er denne laptopen blandt de beste, med kun 15 W.

Spørsmålet er vel heller om man kan velge viftehastighet\profil, eller om det skjer automatisk.

Da enkelte laptoper støyer noe mere eller blir varme med hard belasting.

Uansett tviler jeg på det er særlig problem her.

Tror det er større problem denne muligens ikke drar særlig nytte av rask samsung 960 Pro SSD. Muligens intel PCI-E er raskeste som gir nytte av en slik laptop.

Byggkvaliteten kan vel også diskuteres i den prisklassen. Selv aldri prøvd den kunne vurdert det selv hvis jeg viste noe mere sikkert.

For Fm2017 vil nok iris pro eller GT 1040 eller bedre være mere egnet til gaming.

Nå har jeg ikke testet de nyeste intel skjermkortene men vet eldre lagger i perioder med mye spill.

Så eget skjermkort Nvidia\AMD er alltid bedre i spill.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tror varme\støy er denne laptopen blandt de beste, med kun 15 W.

Spørsmålet er vel heller om man kan velge viftehastighet\profil, eller om det skjer automatisk.

Da enkelte laptoper støyer noe mere eller blir varme med hard belasting.

Uansett tviler jeg på det er særlig problem her.

Tror det er større problem denne muligens ikke drar særlig nytte av rask samsung 960 Pro SSD. Muligens intel PCI-E er raskeste som gir nytte av en slik laptop.

Byggkvaliteten kan vel også diskuteres i den prisklassen. Selv aldri prøvd den kunne vurdert det selv hvis jeg viste noe mere sikkert.

For Fm2017 vil nok iris pro eller GT 1040 eller bedre være mere egnet til gaming.

Nå har jeg ikke testet de nyeste intel skjermkortene men vet eldre lagger i perioder med mye spill.

Så eget skjermkort Nvidia\AMD er alltid bedre i spill.

Hva med tyngre oppgaver? Feks fotoredigering i Photoshop? Ikke at det blir mye av det, men greit å vite hvor mye maskinen evt kan takle av tyngre oppgaver...

Tenker da selvfølgelig på Fujitsu som jeg tenker å kjøpe.

Lenke til kommentar

Bør nok klare photoshop ja, men videoredigering særlig i 4k vil den nok slite.

Ellers klarer den nok å spille av 4k filmer greit om ikke mye belaster cpu.

Men fordel og ikke ha et tungt antivirus program kjørende i bakgrunnen i så fall.

Det er jo kjent problem etter en del år programmer tar mere ytelse, så styr unna å kjøpe den billigste.

Vil helst anbefale i5\i7 i samme serie hvis du multitasker med større programmer samtidig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bør nok klare photoshop ja, men videoredigering særlig i 4k vil den nok slite.

Ellers klarer den nok å spille av 4k filmer greit om ikke mye belaster cpu.

Men fordel og ikke ha et tungt antivirus program kjørende i bakgrunnen i så fall.

Brukt Kaspersky til nå og veldig fornøyd.

Så denne kan spille 4K altså....

Lenke til kommentar

Da burde du spare opp en tusenlapp til. En i5 kommer veldig godt til nytt kontra en i3, og du merker stor forskjell. Hvert fall mtp Photoshop og videoredigering :)

Lenke til kommentar

Da burde du spare opp en tusenlapp til. En i5 kommer veldig godt til nytt kontra en i3, og du merker stor forskjell. Hvert fall mtp Photoshop og videoredigering :)

Dette er jo en i5 - den fra Fujitsu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...