Floyd Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Hei Epox 8RDA3+ Maxtor 80GB S-ata Barton 2500+ Allt er nytt, samlet i kveld, men når jeg slår på strømmen stopper det opp med følgende melding: Boot failure, insert system disc and press enter. Når jeg går inn i BIOS er det ikke funnet noen HD. Allt annet er i orden. Secondary master: Asus cd brenner Secondary slave: Asus dvd spiller Stasjon A : Floppy Stasjon B : None Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 du må installere S-ATA driveren som følger med hovedkortet. Når du installerer W2k eller Win XP så må du trykke F6 helt i starten, det står under hva dette gjør. Men du må ha en annen PC som takler CD-ROM slik at du kan få dratt filene du trenger fra CD-rom over på Floppy. Dette funka for meg. Dårlig forklart og rotete. Men stup trøtt . Håper du forstår! Lenke til kommentar
Floyd Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Hvilke filer er det jeg trenger, og ligger de i så fall på bundle-cd en som fulgte med HK Husk på at jeg har ikke fått installert noe OS ennå. Hvis det er så enkelt, hvorfor vedlegger Epos da ikke bare en floppy med de nødvendige drivere. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Hvilke filer er det jeg trenger, og ligger de i så fall på bundle-cd en som fulgte med HKHusk på at jeg har ikke fått installert noe OS ennå. Hvis det er så enkelt, hvorfor vedlegger Epos da ikke bare en floppy med de nødvendige drivere. s-ata driverene følger med på egen diskett. Husk på at jeg har ikke fått installert noe OS ennå. Ja da er det ikke rart den kommer med "Boot failure, insert system disc and press enter." Den maser jo ganske enkelt om OS. (Regner med at dette kommer etter POST osv.. Under installasjonen av XP/2k vil du få en kort beskjed nederst om å trykke F6 hvis du skal installere SCSI enheter. Dette skal du gjøre. sikker på det ikke følger med floppy? Har 3 epox kort her på bruket og på alle har det fulgt med alle nødvendige floppyer ect. Endret 29. november 2003 av DJ-JK Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Ja da er det ikke rart den kommer med "Boot failure, insert system disc and press enter." Den maser jo ganske enkelt om OS. (Regner med at dette kommer etter POST osv.. Under installasjonen av XP/2k vil du få en kort beskjed nederst om å trykke F6 hvis du skal installere SCSI enheter. Dette skal du gjøre. altså, han får ikke bootet på cd'n, så det blir vel litt problematisk og trykke F6 under innstallasjonen. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Ja da er det ikke rart den kommer med "Boot failure, insert system disc and press enter." Den maser jo ganske enkelt om OS. (Regner med at dette kommer etter POST osv.. Under installasjonen av XP/2k vil du få en kort beskjed nederst om å trykke F6 hvis du skal installere SCSI enheter. Dette skal du gjøre. altså, han får ikke bootet på cd'n, så det blir vel litt problematisk og trykke F6 under innstallasjonen. HVOR står det at han ikke får bootet fra cd????!!! Endret 30. november 2003 av DJ-JK Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg har pratet med han på telefon Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg har pratet med han på telefon ehy! I THINK WE GOT A CHEATER HERE!!! Lenke til kommentar
Floyd Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Okay, såher er det. POST fullføres og etterpå kommer : PCI Device Listing, og en lang tabell dernest Verifying pool data Boot from CD : Boot from CD : Disc boot failure, insert system dick and press enter Jeg har prøvd å sette inn både bundle CDen, Windows XP, og floppyen som fulgte med HK. På den står det: Host Adapter Device Driver men da kommer meldingen: NTLDR is missing. Når jeg går inn i BIOS under oppsstart, mangler Hardisken (Maxtor S-ATA) på CMOS, men den er registrert i POST. Jeg finner ikke noe nyttigt hverken på epos.com eller maxtor.com Please help Lenke til kommentar
msh Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Finner ikke den Hardisken i S-Ata bios? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Hvis du ikke klarer og boote ifra en WindowsXP CD så er den dårlig brent.. Ikke noe galt i brente CDplater siden jeg ikke engang tør og ta mine OrginalCDer og bruke de når jeg spiller. Må lage Image av dem og brenne en Kopi.. Det skal følge med en diskett.. Har kjøpt flere hovedkort og det følger alltid med en Diskett som hjelper deg med instalasjon av OS. DJ-JK: hehe.. Flere som husker den ifra Millionmanlan? hihi Endret 2. desember 2003 av CFD Lenke til kommentar
msh Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 hei klarte du å starte harddisken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå