Gå til innhold

Fra 780 SLI til 1080


sergeitss

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en "1080 SC Gaming" fra EVGA som er på vei. Veldig spent på å få den selv om det blir en stund til jeg får brukt den på ordentlig. I den perfekte verden hadde jeg ventet til "1080 Ti" men mulighet presenterte seg for å få en 1080 via jobben.

 

Det står 2x 780 kort i SLI i maskinen nå og må si at de yter ikke dårlig for å være så gamle som de er. Det er koblet ett 1440p hovedskjerm og 2 stk full HD. Som regel kjører jeg hovedklienten til spill eller hva det måtte være på hovedskjermen og kanskje 2-3 windowed klienter på sideskjermer. FPS på sideskjermer er ikke relevant, men de klientene bruker fremdeles minne og gpu kraften til kort som drifter hovedskjermen og da stuper FPS ned på den.

 

Lurer på da om det er verdt å beholde den ene 780 og koble sideskjermer til den. Ha 1080 koblet til 1440 hovedskjermen og la den gamle kortet behandle alt som blir flyttet over på sideskjermene. Også kanskje mulig å bruke 780 kortet til PhysX, men jeg vet så å si om ingen spill som støtter det.

 

Er det noen som har lignende oppsett eller har gått gjennom en slik overgang? Hovedproblemet er når drivere krasjer, som selvfølgelig skjer på det absolutt verste tidspunktet. Også SLI, slippe å være avhengig av SLI støtte i spill er veldig behagelig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

denne svarer greit på spørsmålet ditt om PhysX. 

 

Om du får bilder ut på 780enne for å drifte andre skjermen tviler jeg på da det nok blir full driver krasj, det er ikke en problemstilling jeg har vært utfor før. Om du kjører exclusive fullscreen på de spillene du spiller skal ikke de ekstra skjermene som du har oppe ta fra deg noen ytelse vertfall. 

 

Hva mener du med windowed klienter? Om du kjører program som kreve en del resurser fra PCen sier det seg selv at ytelsen i spill går ned, men jeg tror ikke jeg helt forsto spørsmålet ditt.  

Lenke til kommentar

Ja, jøss. PhysX er fremdeles ikke noe å satse på.

 

Jeg spilte en del MMOs, hostet spill servere og VMs før. Da har du spillet i windowed mode, kanskje 1024x768 eller mindre kjørende for overvåking eller testing. FPS er da ikke noe man bryr seg om, men console eller spill klient bruker da alt fra 100 til 700MB av vbuffer minne. Til tider hadde jeg 8-10 slike kjørende på sideskjermer som brukte da alt av minne på grafikk kortet. Selv om man gjorde egentlig ingenting i de klientene, de måtte være åpent i lang tid. Da var det greit å fyre opp Crysis, for eksempel, på hovedskjermen som er litt problematisk når det er ingenting igjen av minne på skjermkortet.

 

Det jeg så for meg er å spare det ene 780 kortet og bruke den til alle mulige sekundære oppgaver som å kjøre test klienter, VMs osv og ha en 1080 som skal ta seg av den hovedskjermen og som ikke blir påvirket av alt annet tull jeg driver med. Jeg hadde en lignende oppsett med 2 eldre nvidia kort når min første 780 tok kvelden og måtte reklameres mange år siden. Da merket jeg at uten sli, skjermkort som har skjerm tilkoblet behandler alt som vises på denne skjermen, uavhengig type innhold.

 

Alternativt nr.2 er jo å kvitte seg med begge 780 og spare opp til en 1080 til da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...