The_Kz_ Skrevet 8. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2016 The Kz: har 1070 fe. Hadde hele setupen i et annet kabinett før med annet 1070 kort. BTW ville anbefalt å kjøpe GPUen fra komplett, så får du heller teste ut litt hva du synes fungerer for deg best selv. Om du snakker med kundesupport dems får du gratis retur Tilogmed. Med vanlig PSU vil FE være å anbefale men. Trur ikke node 304 er noen oppgradering egentlig , hadde core 500 før selv som på mange måter er en oppdatert node 304(men mange liker node bedre pga utseendet). Kjørte en 240mm Neptun radiator på den og har hatt 3-4 forskjellige gpuer i den. Nano S med luft er MYE mer stille under vanlig (ikke gaming) bruk selv med 1070 FE. Men under load uten at jeg har fått finjustert alt enda, så er de ganske like i støy for å være ærlig. Btw grunnen til at jeg ikke ville gått for u12s i det kabinettet er at om du bruker "tårn" kjøler er det lettere å gå bra gjennomstrømning (når jeg ser på setupen ihvertfall) Vær dog obs på at med h5 ihvertfall så får jeg ikke montert noen vifter i taket bakom cpu kjøleren ihvertfall. Får Max plass til en vifte topp foran. Ikke at jeg ser behovet, bare en bemerkning. Angående psuen din, om det ikke er stor forskjell i pris ville jeg gått for 550 eller 650 varianten. Ikke at det gjør noen stor forskjell men mange PSUer vifter skrues ikke på før du er over en viss % av Max load i tillegg til temperaturer selvsagt. Har du høyere Max leveranse = sjeldnere at viftene skruer seg på er teorien min. Bruker en RM550x selv men. (Har fortsatt ikke hørt den lage lyd). Når det er sagt så er 450w mer enn nok så er kun for å teoretisk få mindre støy fra min side:p (men trur ærlig talt andre komponenter bråker mer). Ville hatt en ekstra 140mm vifte foran og en 120mm i bunn foran PSU for å fore GPU med frisk luft BTW. Takker deg for veldig god tilbakemelding og vell forklarte råd. tror nok jeg kommer til å gå for en løsning med Define nano s. Rm550X PSU og 1070 FE. grunnen til at jeg i utgangspunktet er usikker på FE varianten er det at viften ikke skrur seg av når den ikke er særlig varm (er reff for støy idle). men slik jeg forstår deg så vil støy idle ikke være plagsomt høyt så da bør det ikke by på store problemer. ekstra vifter er noe jeg absolutt har med i planene, men det må nesten bli litt senere. budsjettet er så presset nå at bare noen små hundrelapper gjør at det sprekker Lenke til kommentar
Blåbjørn Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 (endret) man kan ihvertfall justere fancurven slik!at den ikke høres mer enn andre vifter. Er jo ganske grei lyddemping i kabinettet. Når det er sagt så syntes jeg det var et herlig kabinett. Fikk gjemt alle kablene på baksiden av kabinettet. Ser noen folk er litt lat og bare pakker alle kablene til PSUen foran PSU (som igjen ville ha blokkert for vifta i bunn). Med litt kablemanagment og tid fikk jeg alt på baksiden. du kan spare deg mye trøbbel om du har ingen eller Max 1 stykk 3.5" harddisk. Bruker 2 ssder+1 2.5 spinndisk selv og skal adde en ekstra 2.5 spinndisk. Endret 9. desember 2016 av Blåbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå