Eriksendrul Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 (endret) Sto og pakket varene mine ved enden av "samlebåndet" på butikken, ved siden av sto det 2 damer og pratet om barn, de var vell 30-35 år... Dame 1: Hvor gammel er signe nå da ? Dame 2: Hu har blitt så stor ! 24 månder er hun Jeg: 2 år heter det... Så fikk jeg 2 stygge blikk før jeg smilte pent og gikk ut av butikken. Hvorfor sier foreldre måneder så lenge ? Hilsen meg, 288 måneder gammel...... 8760 dager 210.379,5 timer 12.622.770,384 minutter 757.366.223 sekunder Endret 6. desember 2016 av Eriksendrul 6 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Fordi to år kan bety 26 måneder. 7 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Eller 35 måneder for den saks skyld. For ikke å si at man kan oppgi flere benevnelser på ting. Er det mer riktig å si 1000 gram enn det er å si 1 kilogram? Nei, begge er like riktige. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Det er helt utrolig hvor ubetydelige og meningsløse ting folk bryr seg om. Enda mer utrolig er at de bryr seg så mye om det at de må lage en tråd her. /inkludertmegselv 2 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2016 Eller 35 måneder for den saks skyld. For ikke å si at man kan oppgi flere benevnelser på ting. Er det mer riktig å si 1000 gram enn det er å si 1 kilogram? Nei, begge er like riktige. Ja det er riktig.. Men oppgir du din alder i måneder ? Normalen er år, er det ikke ? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2016 Det er helt utrolig hvor ubetydelige og meningsløse ting folk bryr seg om. Enda mer utrolig er at de bryr seg så mye om det at de må lage en tråd her. /inkludertmegselv Av en eller annen grunn irriterer det meg at folk sier måneder helt opp til ungen er nesten 4 år... finnes sikkert folk som drar den enda lenger, som tidligere sagt så er det jo ikke feil, men det er jo også feil.. i mine ører er det feil. -_- Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 "72 timer" irriterer meg. 3 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Eller 35 måneder for den saks skyld. For ikke å si at man kan oppgi flere benevnelser på ting. Er det mer riktig å si 1000 gram enn det er å si 1 kilogram? Nei, begge er like riktige. Ja det er riktig.. Men oppgir du din alder i måneder ? Normalen er år, er det ikke ? Min alder oppgir jeg i år, ja. Men man har forskjellig bruk. Om man er 24 eller 25 spiller ikke så veldig stor rolle i den alderen. Men med spedbarn/småbarn så er det kanskje bedre å oppgi i måneder enn år, da hoppet fra 2 til 3 er større utviklingsmessig, og tallene er mindre. Jeg oppgir min vekt i kg, men på kjøkkenet er det som regel gram det går i når man skal lage mat. Det har litt med forhold og kontekst å gjøre. 1 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Helt enig Eriksendrul, vi brukte mnd frem til barna var 1 år, så gikk vi over til antall år + mnd som f.eks, 1 år og 5 mnd, 3 år og 8 mnd, etc det gir litt mer mening (for min del) og så slipper jeg å regne ut alderen når de kun sier antall mnd........ 1 Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 (endret) 24 måneder er selvsagt ikke feil å si, men syns det høres teit og tungvint ut. Skjønner at man snakker om alder i antall måneder/uker når det dreier seg om et veldig lite barn som ennå ikke har passert året, eller eventuelt når det er i samtale med helsesøster/lege for litt større barn hvor forskjellen på 2 år og 26 måneder kanskje er av betydning. Men i dagligtale syns jeg det er tull å omtale barns alder i måneder etter barnet har passert 1 år. Da høres f.eks. "1 år og 3 måneder" mer logisk ut enn 15 måneder, om man skal være så spesifikk på det. Har egentlig alltid tenkt på dette fenomenet som foreldre som er i fornektelse over at barnet ikke er baby lenger. Endret 6. desember 2016 av Nevnarion 3 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Det er helt utrolig hvor ubetydelige og meningsløse ting folk bryr seg om. Enda mer utrolig er at de bryr seg så mye om det at de må lage en tråd her. /inkludertmegselv Ha ha Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Helt enig med TS her! Blir faen irritert bare av å lese posten.... 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 "Han er 13 måneder gammel." Han er for faen ett år gammel. Måneder skal kun brukes når man ikke kan bruke år. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Noen som har vært litt for mye på jodel? Akkurat denne teksten har blitt repostet om og om igjen, til og med alder på kvinnene og barnet er likt (y) Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Søsken barnet mitt er 1 år og 12 måneder neste måned. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Som far med 1år gammelt barn. Jeg bruker nok måneder fram til kidn er 1år og 6mnd. (18mnd). Enklere å forklare for andre folk som har barn. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 (endret) Hva med det motsatte. Hvis man har fått barn, og hvis noen spørr om hvor langt man er på vei. Så får man tilbake svar: 1488 timer gammel. Endret 2. januar 2017 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Det virker fornuftig mener du? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Eller 35 måneder for den saks skyld. For ikke å si at man kan oppgi flere benevnelser på ting. Er det mer riktig å si 1000 gram enn det er å si 1 kilogram? Nei, begge er like riktige. Ja det er riktig.. Men oppgir du din alder i måneder ? Normalen er år, er det ikke ? Når barnet er så lite så utgjør en måned en stor andel av barnets liv, og det skjer en rask utvikling med veldig mye på kort tid. Derfor er det mer naturlig å bruke måneder de første par årene enn å bruke det på f.eks. en 30-åring der en måned fra eller til ikke har så mye å si. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå