Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Maskinen får black screen

Anbefalte innlegg

Har hatt et problem med at maskinen går i black screen når jeg spiller mer krevende og nyere spill som gta 5, the witcher 3 og soma. Det er ikke et problem i f.eks. dota 2, max payne 3, mgs 5. Skjer generelt på spill der jeg spiller på lav eller medium grafikk instillinger. Kjører 2 stk 560 ti i sli, når maskinen går i black screen og jeg resetter pcen finner ikke skjermen det første kortet og jeg bytte utgang til det andre kortet. Det står også kun et kort i nvidia kontroll panel etter at dette skjer. Men om jeg resetter pcen etter en stund fungerer det igjen. Dette er noe som kun har skjedd det siste året, har ikke skiftet ut noen deler siden pcen ble bygd i 2011. Har tenkt en stund på at jeg må kjøpe nytt grafikkort, men det hadde vært greit å spart meg så lenge det fungere. Spørsmålet er om det er noe å fikse eller bare skaffe nytt? 

oppsett:

Intel Core I7 2600k
8 GB Corsair Vengeance DDR3 SD RAM
To stykk Nvidia Gefore GTX 560 Ti kort
1TB 7200RPM Samsung hard disk
80GB Intel SSD 

Seagate Barracuda 2TB

120 gb samsung ssd

Sony Optiarc DVD Brenner
ASUS P8P67 EVO
BPS-750C (750W) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er det samme skjermkortet som kutter hver gang, så er det mistenkt#1

For å sjekke PSU, kan du bytte om på pci-e kablene på skjermkortene, hvis det fortsatt er samme skjermkort som kutter, så er det mest sannsynlig skjermkortet. Hvis det andre skjermkortet nå kutter, så vil PSU bli mistenkt#1

Så kan du sjekke hovedkortet ved å bytte om på skjermkortene, men beholde samme plassering av pci-e kablene. Hvis det samme skjermkortet kutter selv om det har byttet plass, så har du vel nesten garantert funnet feilen.

Hvis det derimot er det andre skjermkortet som kutter nå, så kan feilen ligge i hovedkortet.

Blås ren PSU, skjermkort o.s.v for støv, hvis det ikke er gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...