AndersT2 Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Har akkurat installert Asus AC5300. Får opp ett varsel på at det er noe problem med IPen på WAN inngangen. Noen som vet hva dette er, og hvordan jeg løser det? For meg ser ting ut til å funke som det skal. WAN porten er koblet i GET sin Get Box 2, som er satt i bridge modus. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Ser at det diskuteres på bla. a. et Asus forum. https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=T9xGWODkDePk8Ae_n5r4Bw&gws_rd=ssl#q=wan+ip+is+not+the+external+ip+asus Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Har du dobbeltsjekket at GET-boksen er i bridge modus? Sjekk også at WAN-IPadressen ikke starter med 10.x.x.x 192.168.x.x i innstillingene på ASUSen Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2016 WAN står til automatisk IP, ser ikke noe IP adressen under den siden. 192.168.1.1 er den jeg bruker for å komme til Asusen. Nokså sikker på at Get Boxen er i bridge modus, ingenting er rørt på den etter at han som installerte den i fra Get satt den i det for meg. (Spurte om han skulle gjøre det før jeg rakk det) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 WAN IP ser du vel nesten øvert på første siden (nettverkskart) når du logger på ruteren... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2016 (endret) WAN IPen er 192.168.0.11. Burte vel kanskje være noe annet? EDIT: Eller er det IP adressen som GET boxen gir ut? Edit 2: Da fikk jeg fikset det. Get må ha resatt boksen en eller annen gang, slik at den ikke stod i bride mode lenger. Får håpe det ikke skjer ofte. Så etter en restart av Asusen så kommer det opp en helt annen IP adresse, og varselet ble borte. Takk for hjelpen. Endret 9. desember 2016 av AndersT2 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Da er Get-boxen ikke i bridge. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2016 (endret) Da er Get-boxen ikke i bridge. Fant ut av det jeg også etter hvert, la inn oppdateringer i meldingen over din. Kom på nå at den ble sikkert resatt, og ut av bridge mode når den større oppdateringen kom tidligere i år, når de slapp det nye bruker grensesnittet og fikk ny fjernkontroll. EDIT: Fikk i hvertfall nå full fart på det trådløse fra Asus, fikk kun 1/3 når jeg testet mot telefon sist (fikk fullt via kabel til PC) Men la merke til at når jeg satt GET i bridge, så slo den ikke av det trådløse, finner fortsatt de i listen over trådløse nett, og kommer ikke inn på IP adressen til boken heller lenger. Endret 9. desember 2016 av AndersT2 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Men la merke til at når jeg satt GET i bridge, så slo den ikke av det trådløse, finner fortsatt de i listen over trådløse nett, og kommer ikke inn på IP adressen til boken heller lenger. Løsningen er å deaktivere trådløst nett før du setter boksen i bridge. For å fikse det nå må du resette boksen på nytt for å få tilgang, og deretter sette den i bridge igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå