Harald Brombach (digi.no) Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Visa-kortopplysninger kan «gjettes» på få sekunder Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Jepp, akkurat samme sak på itavisen.no i går. Journalistikken forsvinner..... Lenke til kommentar
Populært innlegg Harald Brombach (digi.no) Skrevet 6. desember 2016 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 6. desember 2016 Jepp, akkurat samme sak på itavisen.no i går. Journalistikken forsvinner..... Så du mener at dersom en (norsk) avis skriver en om en nyhet, så skal ingen andre få skrive om det samme? Jeg har ikke lagd noen sitatsak, slik som ITavisen, men har gått til den opprinnelige kilden og har (forhåpentligvis) fått det tydeligere fram hva angrepsmetoden egentlig går ut på. Det lille ITavisen har skrevet om akkurat det, er jo til og med feil. 20 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 GOAXT8WU ble eid av Harald. 5 Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Hvis de klarte å overføre penger til bankkontoen og så ta ut pengene fra den er den vel strengt tatt ikke falsk? 2 Lenke til kommentar
3VOEADCN Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 "ved å redusere antallet forsøk per kortnummer eller IP-adresse per døgn" Digitale skurker med respekt for seg selv har vel et botnett de kan benytte. Da hjelper det ikke så mye, bare litt, å begrense pr IP-adresse. Ellers vil jeg si takk til Digi for oppskriften i tilfelle jeg vil bli skurk selv en gang i fremtiden:) Lenke til kommentar
3VOEADCN Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 GOAXT8WU ble eid av Harald. Hvis jeg spurte hva det betyr å bli eid, står jeg da i fare for å bli det selv? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 GOAXT8WU ble eid av Harald. Hvis jeg spurte hva det betyr å bli eid, står jeg da i fare for å bli det selv? Eid: Å bli satt på plass i overlegen stil. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Artikkelen nevner "falsk bankkonto". Hvordan er det mulig å overføre penger uten å avdekke identiteten for skurken? 1 Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Det er banken sitt problem om VISA kortet eller Mastercardet blir utnyttet. 3D-secure med bank-id gjør at jeg velger en annen nettbutikk, er ikke interessert i ekstra steg når jeg betaler. Blir jeg svindlet er det VISA sitt problem, ikke mitt. Dette er en ikke-sak Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Det er banken sitt problem om VISA kortet eller Mastercardet blir utnyttet. 3D-secure med bank-id gjør at jeg velger en annen nettbutikk, er ikke interessert i ekstra steg når jeg betaler. Blir jeg svindlet er det VISA sitt problem, ikke mitt. Dette er en ikke-sak Du har delvis rett. Blir du svindlet, og du ikke har vært uaktsom, så slipper du å dekke tapet direkte. Til syvende og sist er det uansett kundene som må dekke tapene, men indirekte via høyere priser på varer vi handler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå