Redaksjonen. Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Må endre rutiner etter varslersak.Refser Statens vegvesen for dårlig kontroll på utbetalinger Lenke til kommentar
Tore Hassel Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Det er noe rart / mystisk med saltinga. Det saltes for mye / for stor dose pr meter. For ofte, selv i mildvær / sterkt snøfall. Dette må undersøkes - Rettes på. -Kan det være en uønsket lønnsomhet i øket salting...? For mye salt gir skader på veien, veisltasjen øker kraftig. Også skader på miljøet, grunnen, vassdrag og elver. Pluss sterkt økende korrosjon på alle kjøretøy. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Det er noe rart / mystisk med saltinga. Det saltes for mye / for stor dose pr meter. For ofte, selv i mildvær / sterkt snøfall. Dette må undersøkes - Rettes på. -Kan det være en uønsket lønnsomhet i øket salting...? For mye salt gir skader på veien, veisltasjen øker kraftig. Også skader på miljøet, grunnen, vassdrag og elver. Pluss sterkt økende korrosjon på alle kjøretøy. Dette gir de fullstendig blaffen i! Folket som sliter kontorstolene og tar alle avgjørelser har tydeligvis ingen kunnskap om jobben de er ansvarlig for. For noen år siden, etter en svært mild vinter, ble hele restlageret av salt kjørt ut på veiene fordi det ikke var mulig å lagre det til neste vinter! Som vanlig er i offentlig sekter, ble ingen straffet for vanviddet. I tillegg til alle de negative punktene du nevner, kan også det faktum at veigrep og styreegenskaper blir mye dårligere i saltsuppe enn på tørre vinterveier. saltsuppen dekker til lys og vinduer og gjør det også mye vanskeligere å se. Lenke til kommentar
Stopp veisaltingen Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Ja, det er noe veldig rart. Statens vegvesen sier det ikke skal saltes i snøvær og kulde, og salt skal ikke brukes som tinemiddel. Hva skjer? Det saltes før, under og etter snøfall, på tørr vei i mange varmegrader, i regnvær og i kulde. All forskning har som oppgave å finne ut hvor stor ulykkesreduksjon saltingen gir, aldri om salting gir reduksjon eller økning. Forskningssenteret som skal forske på vinterdrift, jobber kun med å bevise saltets fortreffelighet, og de som skal forske på veigrep har ikke fagkompetanse til å forstå veigrep i det hele tatt. Det finnes kun én fornuftig forklaring på dette, og det er korrupsjon. Lenke til kommentar
Tore Hassel Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Ja, det er noe veldig rart. Statens vegvesen sier det ikke skal saltes i snøvær og kulde, og salt skal ikke brukes som tinemiddel. Hva skjer? Det saltes før, under og etter snøfall, på tørr vei i mange varmegrader, i regnvær og i kulde. All forskning har som oppgave å finne ut hvor stor ulykkesreduksjon saltingen gir, aldri om salting gir reduksjon eller økning. Forskningssenteret som skal forske på vinterdrift, jobber kun med å bevise saltets fortreffelighet, og de som skal forske på veigrep har ikke fagkompetanse til å forstå veigrep i det hele tatt. Det finnes kun én fornuftig forklaring på dette, og det er korrupsjon. Ja, om det er korrupsjon - Eller alvorlige feil i systemet..? En som tok dette opp, sa at entrepenørene fikk betalt pr kilo salt de kjørte ut.! Det er jo vannvittig. Da vil jo en svak sjel kjøre ut mest mulig ! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Det er noe rart / mystisk med saltinga. Det saltes for mye / for stor dose pr meter. For ofte, selv i mildvær / sterkt snøfall. Dette må undersøkes - Rettes på. -Kan det være en uønsket lønnsomhet i øket salting...? For mye salt gir skader på veien, veisltasjen øker kraftig. Også skader på miljøet, grunnen, vassdrag og elver. Pluss sterkt økende korrosjon på alle kjøretøy. Dette gir de fullstendig blaffen i! Folket som sliter kontorstolene og tar alle avgjørelser har tydeligvis ingen kunnskap om jobben de er ansvarlig for. For noen år siden, etter en svært mild vinter, ble hele restlageret av salt kjørt ut på veiene fordi det ikke var mulig å lagre det til neste vinter! Som vanlig er i offentlig sekter, ble ingen straffet for vanviddet. I tillegg til alle de negative punktene du nevner, kan også det faktum at veigrep og styreegenskaper blir mye dårligere i saltsuppe enn på tørre vinterveier. saltsuppen dekker til lys og vinduer og gjør det også mye vanskeligere å se. Har du en kilde på dette med å "bruke opp lageret"? Forøvrig er det vel såvidt vi vet et faktum at salting fører til færre ulykker på en veistrekning (selv om det ikke er trivielt å forske på) AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå