pliss Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Jeg trenger hjelp med PC bygging. Jeg vil helst bygge den selv, men har jo aldri vært borti sånt. Derfor lurte jeg på hvilke deler og hva slags komponenter som best enger seg til gaming og redigering. Mitt budsjett er på cirka 23000kr. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 (endret) Videoredigering? 4k\8k? Ellers tror jeg du kommer langt med lga 1151 (i7 7700k z270) hvis du kan vente litt eller AMD Zen. Du bør også si litt om hva du foretrekker ITX\ATX, hva behovet ditt er? Trenger du skjerm\ tastatur\mus? Hva har du fra før? Skal du ha linux\windows etc? Uansett det som er fast: Intel 600P 512GB (SSDPEKKW512G7X1) Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz DDR4 EVGA SuperNOVA 850 G2 Det bør holde for de fleste i starten. Eventuelt SilverStone SFX Series SX600-G hvis du skal ha ITX. Endret 6. desember 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 . Selv forstår jeg ikke hvorfor: Informasjon i tråden Fordi mange spørsmål i denne kategorien ofte er svært lite utfyllende bes alle som ønsker svar på hva de bør kjøpe om å legge med følgende informasjon i innleggene sine: Hva skal maskinen brukes til? Prisantydning Skal maskinen overklokkes Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer Hvis de "datakyndige" i på forumet får denne informasjonen er det langt lettere å gi gode svar på hva du bør velge som vil gi deg en bedre PC tilpasset dine behov. Kan lage en side når man oppretter tråd som kan gi feilmeldinger automatisk ved mangel på informasjon. https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=179 Men tror dette må tas opp der. I så fall. Jeg er selv enig det er litt irriterende. 1 Lenke til kommentar
O.A.G. Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Kabinett er også viktig. Stort kabinett gir lettere lufting, men krever plass. Trenger du plass til vannkjøling? En eller flere? Godt med plass til disker? Som du ser sammen med tidligere nevnt, mye å tenke på. Bygget selv en server med Fractal Design R5 kabinett. Den fikk 8 3.5" disker, forholdsvis stort power med silent funksjon som er slik at vifte ikke drar i gang før effektforbruket kommer over en gitt terskel. Kan anbefale Fractal Design R5 kabinettet da det er støydempet og har støvletter. https://www.komplett.no/search?q=fractal%20design%20define%20r5 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Du kan jo ta en titt på denne før du bestemmer deg om du skal bygge selv. Lenke til kommentar
pliss Skrevet 7. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2016 Du kan jo ta en titt på denne før du bestemmer deg om du skal bygge selv. Takk! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Jeg synes videoen ovenfor forklarte ting ganske greit. Eneste minuset er at de nærmest sier du _må_ ha skjermkort men det avhenger av bruken. Intel har jo hatt integrert GPU i sine prosessorer og det samme har sikkert AMD hatt. Men sikkert greit en får se hvordan en setter inn skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå