Gå til innhold

Bruker kunstig intelligens til å droppe kasse­apparatene i matbutikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som har besøkt Walmart i USA, er køene ofte uendelig trege - verre enn i Europa, kanskje delvis fordi de absolutt skal pakke varene dine...

 

Så her kan Amazon ta over for Walmart om de ikke gjøre noe for mer selvbetjening.

 

Walmart har flere steder satt opp (noen få) selvbetjente kasser. Mulig de har maksbegrensning på antall varer, det husker jeg ikke helt … Og selvbetjening til tross: køene i de vanlige kassene er lange, og går treeeegt! Kassadamen bruker mye tid på å pakke varene inn i (bittesmå) poser, og det hjelper jo ikke akkurat at hver kunde bruker ytterligere 3-5 minutter på å fomle frem alle de ulike rabatt-kupongene butikken har lever ut …

 

Helt klart stort marked for smartere utsjekking!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker spennende, men mer og mer dagligvarehandling vil vel skje på nettet. Skjønt, for det man trenger her og nå vil nok dette være en del av fremtiden.

 

Jeg er faktisk ikke så overbevist om at mer og mer dagligvarehandling vil skje på nettet. Kanskje noen vil gjøre det slik, men litt av det som driver oss som liker og lage mat og finne på nye ting, er å gå rundt i butikken og titte.

Lenke til kommentar

 

For de som har besøkt Walmart i USA, er køene ofte uendelig trege - verre enn i Europa, kanskje delvis fordi de absolutt skal pakke varene dine...

 

Så her kan Amazon ta over for Walmart om de ikke gjøre noe for mer selvbetjening.

Walmart har flere steder satt opp (noen få) selvbetjente kasser. Mulig de har maksbegrensning på antall varer, det husker jeg ikke helt … Og selvbetjening til tross: køene i de vanlige kassene er lange, og går treeeegt! Kassadamen bruker mye tid på å pakke varene inn i (bittesmå) poser, og det hjelper jo ikke akkurat at hver kunde bruker ytterligere 3-5 minutter på å fomle frem alle de ulike rabatt-kupongene butikken har lever ut …

 

Helt klart stort marked for smartere utsjekking!

 

 

 

Såvidt jeg husker så har Walmart bag boys som pakker og hjelper kundene med varene. De i kassa tar kassa også tar bag boys varene og pakker de. Du har helt rett mtp rabattkuponger, det er jo fortsatt en stor greie der borte. Lang tid tar det, og kanskje ville det vært mer lønnsomt å bare gi alle kundene samme lave prisen på kampanjeprodukter? De ville fått kortet ned køen og kanskje fått flere kunder innom per dag om kundene viste på forhånd at det ikke er endeløse køer pga kuponger?

 

Da jeg jobbet i bar så var det om å gjøre å klare flest mulig runder slik at vi fikk solgt mest mulig. Kunder som spurte etter "en god drink" fikk ofte enten Gin Tonic, Tom Collins, Vodka Battery eller andre kjappe enkle drinker som gikk raskt å mixe, da klarte vi ekstra runder også tjente baren best. Og jo kortere gjestene ventet i kø, jo større ble tipsen, samt gliset til gjestene og ikke minst gliset til sjefen. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de som har besøkt Walmart i USA, er køene ofte uendelig trege - verre enn i Europa, kanskje delvis fordi de absolutt skal pakke varene dine...

 

Så her kan Amazon ta over for Walmart om de ikke gjøre noe for mer selvbetjening.

 

Største problemet med walmart i mine øyne er ikke at de pakker ned varene dine, det gjør så og si alle matbutikker i usa, men at de absolutt skal ha bare 2-3 av de 30+ kassene åpne :p

Lenke til kommentar

 

Det virker spennende, men mer og mer dagligvarehandling vil vel skje på nettet. Skjønt, for det man trenger her og nå vil nok dette være en del av fremtiden.

Jeg er faktisk ikke så overbevist om at mer og mer dagligvarehandling vil skje på nettet. Kanskje noen vil gjøre det slik, men litt av det som driver oss som liker og lage mat og finne på nye ting, er å gå rundt i butikken og titte.

 

 

 

Hater alt stresset i butikken. Folk overalt. Køer. Vaktskifte rett før det er din tur, eller så bryter kassadama sammen når du endelig tror du skal få varene på båndet. Kolonial.no er genialt, bestill før klokken 2 på natta og få det levert på døren dagen etterpå. Og de har også gourmet mat og økologisk om en føler for økt kvalitet. 

 

 

Mtp på at det er flest hverdager året igjennom så trenger jeg ikke de aller beste tomatene for å lage hverdagspasta, eller kortreist tørrsaltet bacon for en tirsdags carbonara. Klarer meg helt fint med billig baconet fra kolonial til hverdags. Når jeg en dag får råd til å kjøre kun organisk mat hver enste dag så har jeg sikkert også råd til å leie inn hushjelp som får ta bryet med å gå i butikken for meg. 

 

Enn så lenge så har jeg bare en litt lat og trøblete kina-robotstøvsuger og kolonial.no ;)

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Såvidt jeg husker så har Walmart bag boys som pakker og hjelper kundene med varene.

 

Ja, jeg ble ganske overrasket over å ikke møte en eneste «pakke-gutt» i sommer.

Det kan ha vært tilfeldig – at akkurat den regionen jeg var i, hadde endret rutiner? Det var iallefall kassadamen som pakket for meg. Mens jeg stod og ventet …

 

Største problemet med walmart i mine øyne er ikke at de pakker ned varene dine, det gjør så og si alle matbutikker i usa, men at de absolutt skal ha bare 2-3 av de 30+ kassene åpne :p

He he, ja, nei, det stemmer godt ja! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...