Gå til innhold

Funnet 100 000 Euro

Ung Spiller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda større grunn til å gå til politiet - er det en legitim gave så får du pengene igjen når ting er sjekket ut og kan nyte dem trygt og med god samvittighet. 

Skal jeg basere avgjørelsen på at kanskje euroen i sekken er en gave? 

Hvor sannsynlig tror du det er at det skjer? 

Jeg tror heller en kriminell på flukt fra politiet har kastet eller mistet det.

Nei, du skal basere avgjørelsen din på at er det noe muffens med pengene så har du ingen anelse om hvor mye trøbbel du kan få om du bare forsøker å stikke av med dem. Spesielt med tanke på at de ble lagt rett utenfor huset ditt - da er du rimelig lite anonym.

Husk at jeg mente at pengene var til deg

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg hadde bare sett på det som en slags universell "karma", som at de 100 000 euro jeg "mistet" for noen år siden hadde kommet tilbake til meg.

Lenke til kommentar

Jeg hadde bare sett på det som en slags universell "karma", som at de 100 000 euro jeg "mistet" for noen år siden hadde kommet tilbake til meg.

Interessangt... Man kan altså hevde at man trodde det var noen som ga meg tilbake penger, siden jeg mistet akkurat den summen for noen år siden. Jeg mistet det, og pengene lå i en sekk med en lapp med mitt navn, så noen må ha funnet den og gitt det tilbake. Det er vel ingen som kan bevise at du lyver, selv om garantert spørsmålet om hvorfor og hvordan kommer opp. Men rettsprinsippet med at man er uskyldig inntil bevist motsatt gjelder vel.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Interessangt... Man kan altså hevde at man trodde det var noen som ga meg tilbake penger, siden jeg mistet akkurat den summen for noen år siden. Jeg mistet det, og pengene lå i en sekk med en lapp med mitt navn, så noen må ha funnet den og gitt det tilbake. Det er vel ingen som kan bevise at du lyver, selv om garantert spørsmålet om hvorfor og hvordan kommer opp. Men rettsprinsippet med at man er uskyldig inntil bevist motsatt gjelder vel.

Njaaa... Kanskje. Men nå er det slik at jeg faktisk savner 100 000 euro (men i norsk valuta).

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Gitt halvparten til politiet, tatt halvparten selv. Så se det an hva politiet hadde gjort.

Kan jo ikke bare annta at det er fra en kriminell handling (så fremt det ikke var et bankran eller tilsvarende nylig).

Uansett om det nylig hadde vært et bankran så hadde vi visst om det, fordi vi hadde lest/sett det i media

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...